Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe xp pro (sp?) boot cdrom maken?

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• hoe xp pro (sp?) boot cdrom maken?

hallo,

mijn laptop heeft de geest gegeven na een cleanup met spysweeper en wat getweak met msconfig (via de run optie) -> ik wou ervoor zorgen dat bepaalde applicaties niet automatisch in het geheugen geladen werden

ik weet niet of mijn gepruts het probleem heeft veroorzaakt ... maar twee dagen later werkt hij dus niet meer.

Soms start hij op, soms niet. Als hij opstart geraak ik zelfs niet in veilige modus om eens rond te snuffelen. Als hij opstart maakt een bluescreen met een veranderende error een eind aan het plezier.

na wat gesurf leerde ik dat een boot disc mogelijks mijn laptop aan de praat kan krijgen. Microsoft en andere sites bieden ofwel een diskette station optie (heb ik jammer genoeg niet op mijn laptop) aan, ofwel een cdrom boot disc tegen betaling.

Iemand een idee hoe ik verder kan? Ik heb geen orginele xp cdrom.

thx

Kevenepo

Dat kan met BartPE
    amiek

Comment

Als je je eigen Product Key hebt (staat waarschijnlijk op een paarse sticker onderop) kan je ook een cd'tje lenen van iemand. Buren/kennis/familie etc.

Succes

Comment

Een boot cdrom maken is me gelukt, mijn laptop aan de praat krijgen niet.
        Mijn laptop boot niet van de cdrom precies. Ik weet dat ik in de bios mijn bootlocatie moet aanpassen, maar ik geraak dus niet in de bios ... als mijn laptop al wil opstarten (de ventilator en de cdrom maken wel altijd lawaai). INS, DEL, F-toetsen ... niets werkt. Wanneer tijdens het opladen moet ik welke toets aanslaan?

Iemand een idee? Of is hij helemaal naar de kl*ten.

Kevenepo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevenepo
          Een boot cdrom maken is me gelukt, mijn laptop aan de praat krijgen niet.
          Mijn laptop boot niet van de cdrom precies. Ik weet dat ik in de bios mijn bootlocatie moet aanpassen, maar ik geraak dus niet in de bios ... als mijn laptop al wil opstarten (de ventilator en de cdrom maken wel altijd lawaai). INS, DEL, F-toetsen ... niets werkt. Wanneer tijdens het opladen moet ik welke toets aanslaan?

Iemand een idee? Of is hij helemaal naar de kl*ten.

Kevenepo
          F1
          F9
          F11
          F12
          DEL
          INS

Verschilt helaas per fabrikant.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

ik heb een acer laptop ... om in bios te geraken moet je ctr-alt-esc doen

in bios crasht hij ook, ik denk dat het een hardware probleem is

ik ga hem eens binnensteken in een computerherstelshop

bedankt voor de hulp tot dusver

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡