Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Add / Remove Programs niet meer toegankelijk

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Add / Remove Programs niet meer toegankelijk

Mag ik jullie allereerst danken voor jullie Kerstwensen en jullie tevens m'n Allerbeste Wensen overmaken. Dat 2008 tevens vlot op wieltjes mag draaien rond informatica misschien

Misschien lukt het nog wel om dit pc-tje van me vlot te trekken;
    In een veel te late poging om een verlopen versie van Trendmicro virusscanner van m'n systeem te zwieren, viel me op dat ik niet meer in deze folder terecht kan. Add / remove programs kan vanop het Controle Pannel nog wel aangeklikt worden, maar de inhoud komt niet meer zichtbaar op het scherm.

Kan iemand me wegwijs maken welke stappen te ondernemen aub? Bij voorbaat m'n dank.

Met vriendelijke groet,

Hoe je Add/Remove programs weer toegankelijk maakt zou ik niet precies weten maar je kunt iig die virusscanner proberen te verwijderen door het volgende te doen:
    Kijk in je start menu of er nog een map voor is, en zo ja of er een uninstaller voor staat.
    Kijk in program files in de map van de virusscanner of je iets ziet als UNINST.EXE, UNWISE.EXE, UNINSTALL.EXE o.i.d.

Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankvsVirus
      Add / remove programs kan vanop het Controle Pannel nog wel aangeklikt worden, maar de inhoud komt niet meer zichtbaar op het scherm.
      Gebeurt bij mij ook een enkele keer - misschien een bugje in Windows 2000 Pro. In dat geval gebruik ik CCleaner om een programma te verwijderen. Je kunt het programmaatje hier downloaden (directe downloadlink voor de "slanke versie" - zonder Yahoo Toolbar).
      Als je het gestart hebt ga je naar Tools. Selecteer het programma dat je wilt verwijderen en klik op Run Uninstaller.

Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Hoi,

Het verlopen programma werd succesvol gedesinstalleerd. Bedankt voor jullie hints.

Dat ene vernster blijft evenwel nog steeds ontoegankelijk.

Met vriendelijke groet,

Frank

Comment

Dat ene vernster blijft evenwel nog steeds ontoegankelijk.
          Je zou het volgende even kunnen proberen - baat het niet dan schaadt het ook niet: doe de Windows 2000 cd-rom in de drive, ga naar Start > Uitvoeren, typ sfc /scannow (spatie na sfc!) en klik op OK. Eventueel corrupte systeembestanden worden nu hersteld. Dit duurt een minuut of vijf. Start daarna even opnieuw op nadat je de cd-rom weer verwijderd hebt.

Comment

Mocht sfc /scannow niet helpen, kijk dan even hiernaar: http://support.microsoft.com/default...3496#appliesto
            amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek
              Mocht sfc /scannow niet helpen, kijk dan even hiernaar: http://support.microsoft.com/default...3496#appliesto
              Even een aanvulling hierop: dat artikel is drie jaar oud. In mijn map C:\WINNT\i386\ zit al een nieuwer exemplaar van Mshtml.dll (19-06-03) en in C:\WINNT\System32 vind ik een versie die nog geen twee maanden geleden is bijgewerkt (29-10-07). Ik bedenk nu ook dat ik die afgelopen twee maanden geen problemen met het Add/Remove-venster heb gehad. Ga dus eerst eens naar Microsoft Update om te kijken of je nog updates nodig hebt. Als dat niet het geval is zou je versie 6.0.2800.1605 van Mshtml.dll in je System32-map moeten hebben. Trek je dan niets aan van het feit dat je een nieuwere versie hebt en voer gewoon uit wat in stap 3 en 5 wordt beschreven: zorg ervoor dat alle gebruikersgroepen de juiste permissies hebben en registreer die drie DLL's opnieuw nadat je eerst de registratie ervan hebt opgeheven.
              Last edited by Guus abc; 26-12-07, 10:48.

Comment

Hoi mensen. Met betrekking tot de zoektocht om Add/Remove ... terug recht te trekken, kan ik het volgende melden:

sfc /scannow bood helaas geen uitkomst.

Rond het bestand MSHTML.DLL probeer ik de puzzel te ontrafelen;
                er zitten 16 ( jawel, ZESTIEN ) van deze bestanden in C:\WINNT\$NTuninstall... ;
                ééntje in C:\WINNT\system32 met als versie 6.0.2800.1595 en 2.57 Mb meet.
                Als server vind ik geen luik - de overige ( System, Admin, User) lijken me correct ingesteld.
                Er staat een andere inderdaad in cache waarin System en Admin alles kunnen

Als ik het goed begrijp dienen de versies onder C:\WINNT\$NTuninstall... te worden gewist, om nadien die 6 commando's vanaf de prompt te laten runnen?

Dan beginnen we eraan

Banzai!!

Versie 1605 kon ik niet vinden, Guus. Duimen dat 1595 ook gaat.

Met vriendelijk groet - en hartelijke Dank voor jullie ondersteuning

Frank

Comment

Even een update; 7 van de 16 kunnen niet gewist worden;

"Cannot delete file: Cannot read from the source file or disk" komt als boodschap. Is ze verwijderen vanuit veilige modus een goed idee?
                  - of ben ik blond

Comment

7 van de 16 kunnen niet gewist worden;
                    "Cannot delete file: Cannot read from the source file or disk" komt als boodschap. Is ze verwijderen vanuit veilige modus een goed idee?
                    Zoek eerst nog maar even opnieuw. Deze melding betekent vaak dat het bestand al verwijderd is (dat gebeurt soms als je in het venster met zoekresultaten een item verwijdert dat meerdere malen wordt vermeld). Blijken er nog exemplaren buiten C:\WINNT\System32 te bestaan, probeer die dan in veilige modus te verwijderen. Lukt dat ook niet, dan kun je het met Unlocker proberen.

Ik vind het overigens vreemd dat je een oudere versie van Mshtml.dll hebt. Als je Windows 2000 Pro met Service Pack 4 hebt zou je versie 6.0.2800.1605 moeten hebben. Weet je zeker dat je alle essentiële Windows updates hebt geïnstalleerd?
                    Last edited by Guus abc; 27-12-07, 17:23.

Comment

Amiek en Guus, hartelijk Dank voor jullie bijdragen! Het knopen is ontward.

1595 is nog steeds de huidige versie, maar zal misschien binnenkort ook upgedate/geüpdate worden; Automatische update stond niet volautomatisch en werd nou gewijzigd tot "Automatic". Ik hou het in de gaten!

Mocht ik julie met een kleinigheid kunnen plezieren, zou me dat heel erg verheugen. We zitten toch in de gepaste periode. Fijne eindejaarsfeesten inmiddels.

Met vriendelijke groet,

Frank

Comment

Fijn dat het opgelost is, Frank. Mag je nu je vraag nog even op 'Opgelost' zetten, dat kan links bovenin.
                        ( tip van Guus: een kleine donatie voor Nucia, misschien?)
                        Last edited by amiek; 27-12-07, 20:56.
                        amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek
                          tip van Guus: een kleine donatie voor Nucia, misschien?
                          Een grote donatie mag ook hoor, maar dat laten we natuurlijk helemaal aan jou over.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎