Mededeling

Collapse
No announcement yet.

System memory problemen

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• System memory problemen

Sinds gisterenavond problemen met mijn pc (dit schrijf ik vanaf pc van mijn zoon). Heb een Dell Dimension 4700. De pc wil niet meer opstarten: gaat chkdsk doen en bij de beveiligingscheck doet ie vreemd en gaat allerlei zaken vervangen ofzo. Ik heb de diagnose cd van Dell allerlei tests laten doen en er komt uit dat er diverse fouten naar voren komen bij de System memory testen. Er staat steeds: 'Suspected memory component located on System board, at label CHANNEL B, DIMM 0'.
    Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Groet, Paula
    Paula

Laat Memtest86 het geheugen eens testen:
    Download your free copy of MemTest86 here for USB.
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

PC kan niet opstarten

dus helaas kan ik ook geen memtest doen, Lex. De pc wil niet eens in veilige modus starten, krijg dan een zwart scherm met een witte knipperende cursor in de linkerbovenhoek.
      Groet, Paula
      Last edited by Aluap; 26-12-07, 13:10.
      Paula

Comment

Memtest86 heb je geen Windows voor nodig. Je moet de pc vanaf een cd-rom met memtest86 laten opstarten, de test begint dan vanzelf.
        Grtz Lex.

Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
        Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
        Branders; Plextor 820SA.

Comment

Heb memtest gedownload en wilde deze branden op cd, maar de pc van mijn zoon geeft aan dat er geen beschrijfbare cd in zit....maar zit er wel in....heb 2 verschillende merken geprobeerd, maar hij blijft aangeven dat er geen cd in zit. Wat nu?

Wilde nog even aanvullende gegevens doorgeven. Mijn pc gaat bij het opstarten chkdsk doen nadat ie aangegeven heeft dat het volume NIET SCHOON is. Betekent dit dat er een virus in zit of dat er stof in de kast zit? Hij gaat eerst de bestanden, daarna indexen en daarna security descriptors checken. Bij security discriptors gaat ie allerlei zaken doen en omdat ik diverse malen opgestart heb, heeft ie nu de system memory helemaal vol gegooid met weet-ik-veel-wat.
          Dat wilde ik je nog even vertellen.
          Last edited by Aluap; 26-12-07, 13:09. Reden: aanvullende gegevens
          Paula

Comment

Hoe probeer je de ISO te branden?
            Grtz Lex.

Branders; Plextor 820SA.

Comment

Wanneer bestanden in apart scherm staan, kan ik aangeven dat ik deze wil branden en daar heb ik op gedrukt (2 bestanden: boot.cat en memtest.img). Ik moet het iso bestand toch eerst uitpakken voordat ik het ga branden?
              Om eerlijk te zijn heb ik nog niet eerder op de pc van mijn zoon gebrand!
              Ik heb net geprobeerd om de bestanden vanuit het brandprogramma (Media One) te branden, maar daar gooit ie ook de lade open en geeft aan dat ik een goede schijf erin moet doen. Ik weet zeker dat ze leeg zijn, heb namelijk die ene zelfs uit het cellofaan gehaald.
              Last edited by Aluap; 26-12-07, 13:28.
              Paula

Comment

Lex, ik ga er later weer mee verder, heb mijn zoon beloofd even naar Ikea te gaan voor een nieuw bed.... tot later!
                Paula

Comment

Je moet de ISO niet uitpakken. Kijk hier voor uitleg hoe je een ISO bestand met Nero kunt branden:
                  Helpmij.nl is een gratis computerforum om je te helpen met al je computervragen
                  Grtz Lex.

Branders; Plextor 820SA.

Comment

Hoi ik heb net het bed in elkaar gezet en ben maar weer naar Nucia gevlucht...
                    Ik kan nog steeds niet branden omdat ie aangeeft dat er geen lege cd in zit, terwijl dit wel het geval is. Waar ligt dat aan denk je, Lex?
                    Paula

Comment

Heb Alcohol 120% gedownload en memtest.iso gebrand op dvd (dat lukte wel!!...op cd nog steeds niet, omdat ie de lege cd niet herkent). Deze dvd heb ik in mijn pc gestopt en opgestart (eerst dvd station), maar dan doet ie helemaal niets en vervolgens gaat ie door met opstarten van de C-schijf en krijg ik chkdsk weer. Lijkt me niet dat dit goed gaat. Wat doe ik verkeerd?
                      Paula

Comment

Het kan dat je opstartvolgorde in het Bios niet goed staat. Je moet daarvoor het Bios in en de "bootsequence" aanpassen.
                        Grtz Lex.

Branders; Plextor 820SA.

Comment

Nee, dat heb ik aangepast, dus eerst cd opstarten en daarna C-schijf pas, maar bij het opstarten geeft ie een zwart beeld met witte knipperende cursor in de linkerbovenhoek terwijl ie de dvd drive leest en omdat er dus niets gebeurt, start ie daarna op naar de C-schijf.
                          Paula

Comment

Memtest 86+ heeft ook een versie waarmee je vanaf een floppy kunt opstarten: http://www.memtest.org/#downiso (de onderste in de rij)

Door de zip uit te pakken en het programma op te starten wordt een bootable floppy gemaakt. Als je de floppy voor de hardisk zit in de bios van de dell zou je misschien daarmee wel kunnen opstarten.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Aluap
                            'Suspected memory component located on System board, at label CHANNEL B, DIMM 0'.
                            Dat duid wel op beschadigd geheugen.

Je zou de kast kunnen openmaken om te kijken of je het geheugen / de witte klemmetjes wat kunt aanduwen. Als die niet goed zitten kan dat ook storen.

Plaatje: http://www.ascendtech.us/mmASC/Image...ion4700.02.jpg

Comment

Bedankt egeltje voor het meedenken! Het blijkt dat de eerste keer dat ik de dvd brandde, de iso niet goed op de dvd is gekomen. Ik heb nog een nieuwe dvd gepakt en opnieuw gebrand...dat lukte. Ik heb de dvd opgestart in mijn pc en de test startte, error confidence value vulde zich met fouten..en toen ineens....scherm met unexpected interrupt - halting met weer een boel gedoe eronder beschreven. Ik vermoed dat ik de kast moet wegbrengen nietwaar? Zal morgen nog even openen en de witte klemmetjes (eerst maar zien te vinden, heb de kast nog nooit open gemaakt) aandrukken. Maar ben ook bang dat de boel niet meer aan de praat te krijgen is. Betekent dit dan dat ik een heel nieuw moederbord moet kopen?
                              Paula

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎