Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geluidsproblemen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsproblemen

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een Acer Aspire 5630 laptop met Windows Vista Home Premium 34bits.

Sinds een tijdje heb ik geen geluid meer als ik iets van internet wil openen (bijv. een e-card met geluid of muziek bij mijn MySpace). Tevens doet mijn opstartgeluid van Windows het niet meer.

Ik kan wel muziek afspelen en ook bestandjes via de mail doen het prima (tenzij het een link naar een internetfile is dus). Ook MSN geluiden doen het goed.

Alle hulp is welkom!!

Bianca

(PS: fijne feestdagen en alvast een gelukkig uiteinde)

Kijk eens bij je geluidsinstellingen (klik op het luidsprekericoontje op je taakbalk en dan op mixer) of Windows geluiden uitstaat. Zo ja moet je die helemaal open zetten. Als je internet open staat kan je ook die helemaal openzetten.

P.S. ik neem aan dat je 32-bits bedoelt.

Succes

Comment

Ja, inderdaad 32-bits, hihi.

Al het geluid staat helemaal open. Wel is het kader om de windowsgeluiden zwart, terwijl de rest gewoon dezelfde kleur is als het veld waarin het staat. Maar misschien is dit wel normaal,

Ik heb het laatste stuurprogramma gedownload, maar ook dat maakt geen verschil.

hmmm

Comment

Gebruik je toevallig Firefox?

Comment

Nee, ik gebruik ook geen Firefox. Ik gebruik IE 7. Heb alleen de Windows Firewall en gebruik Avira home edition als antivirus.

Ik kom net achter het volgende:
          Als ik windowsgeluiden wil testen (in configuratiescherm -> audioapparaten beheren) dan hoor ik niets. Dus lijkt erop dat de windowsgeluiden het ook niet doen.

Als ik mijn luidsprekers test, dan doen ze het prima lijkt het. Ook de MSN geluiden werken prima en de muziek die ik afspeel van mijn eigen computer.

Ik snap er zo langzamerhand niets meer van.

Groetjes

Comment

Wat voor geluidskaart heb je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The7thStranger Bekijk Berichten
              Wat voor geluidskaart heb je?
              Ik denk niet dat dit iets met haar geluidskaart te maken heeft, hoor. Ze kan wel gewoon muziek afspelen. Dus het heeft met de systeemgeluiden te maken en om dat op te lossen moet je in het register duiken. Op Kelly's Corner(http://www.kellys-korner-xp.com/top10faqs.htm) staan een aantal mogelijke oplossingen bij 'Where did my sounds go', alleen weet ik niet of dit ook op Vista werkt.
              amiek

Comment

Ik denk ook niet dat het iets met de geluidskaart te maken heeft hoor. Maar vaak hebben de drivers eigen mixers, daar wil ook nog wel eens wat fout zitten. Ik pestte vroeger altijd leraren door de toonhoogte te veranderen.

Comment

Dat heeft niets met dit probleem te maken.
                  Vroeger?
                  amiek

Comment

Het zou kunnen dat er in die mixers iets niet goed staat. Had ook zoiets op m'n vorige pc. En volgens mij ligt het niet alleen aan de systeemgeluiden, omdat toepassingen in browsers ook niet goed werken.

En met vroeger bedoel ik een jaar of 3 geleden, nog op de basisschool.
                    Last edited by The7thStranger; 27-12-07, 12:42.

Comment

Okies,

Ik heb een Realtek geluidskaart volgens mijn apparaatbeheer. Stuurprogramma's zijn bijgewerkt, maar dat hielp dus niets.

Het zijn dus inderdaad de systeemgeluiden die niet werken en geluiden via browsers (zo ook Youtube, MySpace, Hyves e.d.).

De site van Kelly's Corner staan inderdaad veel tips op, maar aangezien deze voor XP zijn, durf ik het niet aan om dit te gaan uitproberen op mijn PC.

Ik vind het zo apart dat de rest van mijn geluiden het wel doen, maar die anderen ineens niet meer.

Groetjes
                      Last edited by Brightbianca; 29-12-07, 20:00. Reden: Iets vergeten.

Comment

Open het programma van Realtek eens, (Realtek Audio Manager o.i.d.). Daar is vaak ook een geluidsmixer aanwezig, misschien kan je daar nog wat veranderen.

Comment

Ook al gebeurd, staat niets opgedempt. En als ik de luidsprekers configureer cq. instel, dan doen ze het ook prima. Maar nog steeds geen geluid via het web of systeem.

Comment

Ook al gekeken in de eigenschappen voor internet bij geavanceerd en of daar "geluiden op webpagina's afspelen" staat aangevinkt?

Ook kan het een codecprobleem zijn.
                            Download links for the K-Lite Mega Codec Pack. A free software bundle to play all your media files.

Geen spelers installeren en alleen voor afspelen kiezen.

Comment

Ja staat aangevinkt bij geavanceerd. Veranderd niets.

Een codec-pack. En wat gebeurd er dan als ik dat download?? Kan ik gewoon eentje kiezen uit die lijst die er via de link tevoorschijn komt??

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X