Mededeling

Collapse
No announcement yet.

runtime error 217

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• runtime error 217

Eerst en voor al een gelukkig jaar 2008 toegewenst aan jullie allen.

Sinds een paar weken (sedert de nieuwe downloads van IE ??) heb ik een probleem bij het afsluiten van IE.
    Deze melding verschijnt af en toe, niet altijd :
    iexplore.exe - Toepassingsfout
    X De uitzondering onbekende uitzondering in software
    (OxOeedfade) in locatie Ox7c812a56
    Daaronder de knop OK
    Bij indrukken OK krijg ik Runtime error 217 at 0251FD29
    of nog 01E4FD29, of
    01C6FD29

Heb zelf al een beetje gegoogeld, maar de eventuele oplossingen (?) die ik vond zijn me te ingewikkeld om te volgen. Ook Adaware en a-squared laten lopen zonder resultaat.
    Misschien weten jullie er raad mee, want het is niet alleen vervelend, toch ook een beetje zorgwekkend.
    Groeten

Als je het probleem hebt sinds een update van IE7 is het allereerst verstandig om die updates te verwijderen/systeemherstel uit te voeren.

Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The7thStranger
      Als je het probleem hebt sinds een update van IE7 is het allereerst verstandig om die updates te verwijderen/systeemherstel uit te voeren.
      Daar zou ik nog even mee wachten. Heb je de laatste Java VM? Zo niet, download hem dan hier (directe downloadlink). Verwijder voordat je deze installeert eerst eventuele vorige versies van Java via Configuratiescherm > Software > Toevoegen/Verwijderen. Installeer dan de laatste versie, start even opnieuw op en kijk of het probleem verholpen is.
      Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Hallo Guus en Stranger,
        Ik had ook al gedacht aan één of ander prog te updaten en als bij toeval vond ik een site die de progs op je comp inspecteert .( misschien een hint voor andere gebruikers ). Deze site is :

Flexera provides software licensing management, software compliance, installation and application packaging solutions to developers and their customers.

Deze heb ik laten lopen en dit is mijn uitdraai :

Applications / Result Version Detected Status
        Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2

Adobe Reader 8.x 8.1.1.20

Apple QuickTime 7.x 7.3.1.70

iTunes 7.x 7.5.0.20

Microsoft Internet Explorer 7.x 7.0.6000.16574

Microsoft Outlook Express 6 6.00.2900.2180

Microsoft Windows Live Messenger 8.x 8.1.178.0

Microsoft Windows Media Player 11.x 11.0.5721.5145

ZoneAlarm 7.x 7.0.462.0

Adobe Flash Player 9.x 9.0.115.0

Macromedia Flash Player 8.x 8.0.35.0
        This installation of Macromedia Flash Player 8.x is insecure and potentially exposes your system to security threats!

The detected version installed on your system is 8.0.35.0, however, the latest secure version released by the vendor, fixing one or more vulnerabilities, is 9.0.115.0.

Sun Java JRE 1.6.x / 6.x 6.0.30.5

Voor deze configuratie heb ik wel Adobe real player en flash player geupdate .
        Die macromedia flash player krijg ik niet goed ?

Ondanks al de moeite krijg ik die runtime meldingen nog altijd.
        De raadgevingen van Stranger heb ik nog niet gedaan, omdat ik niet weet hoe ik die IE updates moet verwijderen.
        Groeten.

Comment

Macromedia Flash Player = Adobe Flash Player. Dat ziet je pc niet echt goed. Je zou kunnen proberen even Adobe Flash Player te verwijderen en opnieuw te installeren.

Succes.

Comment

Welnee, hij heeft er gewoon nog een oude opstaan. Hoezo ziet zijn pc dat niet goed. Hij moet niet de nieuwe verwijderen, maar de oude.
            amiek

Comment

Ja Amiek, dat wou ik ook al doen, maar ik vind ze gewoon niet.

Comment

Even de zoekfunctie gebruiken en Macromedia Flash Player intypen.
                amiek

Comment

Zoeken in C of in deze computer levert geen resultaten op voor "macromedia flash player". Ook ,niet met hoofdletters.
                  Ik zal het eruit halen langs "regedit".

Ondertussen heb ik de indruk dat die runtime error meer en meer verschijnt.
                  Na het sluiten van bepaalde sites wordt nu dit bericht gegeven. Het surfen loopt normaal, ook op deze sites.
                  Bij Microsoft zoekfunctie heb ik ook al geen resultaat.

Comment

Heb je Norton op je pc staan?
                    Zo ja, dan moet je de norton confidential helper add-on uitschakelen. Die kan die foutmelding namelijk veroorzaken.
                    Ga naar Internetopties > tabblad Programma's > invoegtoepassingen beheren > klik op confidential helper schakel hem uit.
                    Last edited by amiek; 29-12-07, 19:16.
                    amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek
                      Welnee, hij heeft er gewoon nog een oude opstaan. Hoezo ziet zijn pc dat niet goed. Hij moet niet de nieuwe verwijderen, maar de oude.
                      Als je update van Macromedia naar Adobe blijft je pc aanhouden dat Macromedia ook nog is geïnstalleerd, vandaar 'ziet' de pc dat niet goed. Dus als ze allebei verwijderd worden en dan opnieuw installeert zou je van het Macromedia gebeuren af moeten zijn.

Comment

Welnee. En bovendien heeft het niets met macromedia te maken.
                        amiek

Comment

Het lijkt me weinig zinvol hier verder over te discuzeuren, ik zou het proberen, verders weet ik het ook niet meer.

Succes i.i.g.
                          Kevin

Comment

Goedeavond Amiek,
                            Neen, ik werk niet met Norton. Ik heb gezocht naar confidential helper, was er niet.
                            I.v.m. Macromedia
                            Ik zie op config dat ik Macromedia Dreamweaver, Macromedia Extension manager en Macromedia Fireworks MX 2004 heb staan. Deze staan er al lang op.
                            Ik zal best maar uit regedit blijven.
                            Ik heb wel in config tweemaal Adobe reader 8.1.1 staan. Eén van 128.00 MB en één van 266.00MB. ?

Comment

Dan klopt het wel van macromedia, laat maar rustig staan dus.
                              Dat van Adobe snap ik niet helemaal. Adobe Reader is bij mij maar 86.nogwat MB. Verwijder ze allebei eens en installeer Adobe reader maar opnieuw. Ik denk niet dat dit met je runtime error te maken heeft, maar het is een beetje dubbel.
                              amiek

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎