Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Icoontjes veranderen...

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Icoontjes veranderen...

Hallo,

Weet iemand ook hoe je de standaard gele map-icoontjes van windows XP veranderd? Ik weet dat je dat per mapje apart kunt doen dmv de eigenschappen en dan een ander pictogram kiezen. Maar hoe kun je ervoor zorgen dat als ik bijvoorbeeld een nieuwe map aanmaak, dat die dan ook een custom icoontje laat zien. Het liefst wil ik dit bereiken zonder extra software.

Groet, herrflick
    sigpic

*Reageert op PB*

Ik gebruik zelf hiervoor Iconpackager.
    Er is hier ook een shareware versie van maar daar heb ik geen ervaring mee, ik gebruik een "alternatieve" versie

Het grote voordeel hiervan is dat er geen proces meedraait of de iconen apart worden geladen, iconpackager doet namelijk het moeilijke werk automatisch, namelijk voor alle iconen een ander selecteren dmv. packages.

Of er ook een eenvoudige manier bestaat om dit handmatig te doen weet ik niet, maar alle aparte iconen zal je hoe dan ook handmatig moeten selecteren.
    En aangezien er geen programma in de achtergrond hoeft te draaien of mee op te starten kan je het beste wel een apart progje gebruiken

Comment

Altijd eerst de vraag lezen Mentos (tis al laat), alle mappen hetzelfde icoon geven kan wel, zal even wat screenies maken

EDIT: Ik heb het zelf nog niet eerder op deze manier gedaan, maar dit is wel de manier:

Last edited by Mentos; 28-12-07, 02:57.

Comment

Hey Mentos!

Ik probeer denk ik toch maar dat tooltje wat je als eerst had aangeraden. Toen ik wat veranderde in je 2e advies veranderde er iets met de instelling van mijn muis. Je hoort nog of het gelukt is. Bedankt voor je reactie!
        sigpic

Comment

Succes ermee!
          (Ben jij toevallig een beetje bekend met nieuwsgroepen?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mentos
            Succes ermee!
            (Ben jij toevallig een beetje bekend met nieuwsgroepen?)
            IconPackager bevalt prima, dus is hierbij mijn vraag beantwoord. Bedankt!

Ik ben niet bekend met nieuwsgroepen. Ik gebruik torrents voor het downloaden. Een vriend van mij gebruikte eerst wel nieuwsgroepen om te downloaden, maar hij is toch weer op torrents overgestapt omdat je veel meer kan downloaden via torrents. Als je wilt weten wat ik gebruik vraag je het anders maar ff via PB.

Bedankt..!
            sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herrflick
              IconPackager bevalt prima, dus is hierbij mijn vraag beantwoord. Bedankt!
              Yeeuh
              Nog leuke skins moet je hier zijn: http://browse.deviantart.com/customi...dts=1198828800

Veel plezier ermee

Comment

Nog ff 1 vraag, als je IconPackager verwijderd blijven je veranderde pictogrammen dan nog wel staan? Of veranderd dan alles weer naar de oude instelling?
                sigpic

Comment

Geen idee, heb ik nog niet gedaan.

Comment

Geen idee, heb ik nog niet gedaan.
                    Ah oke, dus als die 30 dagen van de trial versie voorbij zijn heb ik daar verder geen last van?
                    sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herrflick
                      Ah oke, dus als die 30 dagen van de trial versie voorbij zijn heb ik daar verder geen last van?
                      Ik weet het niet, ik heb geen trial
                      Misschien wel verstandig om nu even te proberen, je kan hem nu namelijk nog een tweede keer installeren.

Comment

Ik weet het niet, ik heb geen trial
                        Misschien wel verstandig om nu even te proberen, je kan hem nu namelijk nog een tweede keer installeren.
                        Ah oke, naja ik heb dr al even een crackje overheen gekopieerd. Kheb nu ook de volledige versie...
                        sigpic

Comment

Ook goeie oplossing, in één keer van het gezeik af

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡