Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows starte niet normaal op

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows starte niet normaal op

Hoi, ik wilde mijn pc herstellen, omdat de pc raar opstarte, en dat deed ik zo:

PC opstarten via XP-cd > Na het laden op R drukken van je toetsenbord > je komt op een dos scherm terecht.

Maar toen ik in het dos scherm kwam, moest ik eerst aangeven welke besturingssysteem wilde herstellen en ik kon alleen uit dit kiezen:
    1 : c:/windows

Dus ik drukte 1 en daarna enter.

Toen opeens vroeg hij een wachtwoord, dus ik typte het wachtwoord van het admin account, maar toen bleek het een foutwachtwoord te zijn.... Dit is best wel erg, want nu kan ik mijn windows niet meer herstellen wanneer ik er niet in kan.

Ik kon gelukkig (dankzij god?) wel opeens in windows terecht! Anders kon ik mijn pc formateren. Dus kan mij iemand hiermee helpen hoe ik dat wachtwoord eraf kan krijgen? Dank alvast!
    Last edited by Gast; 03-01-08, 20:27.

Dan zul je je bios moeen resetten. Even de jumper over de andere pinnetjes heenzetten. http://www.reg-edit.nl/forum/viewtopic.php?t=27
    amiek

Comment

Hahaha nee joh, ben je gek?

Ik heb ondertussen al door waarom mijn wachtwoord niet werkte! Wel, bios ondersteunt alleen querty toestenborden en ik heb een azerty toetsenbord. Haha domme fout van mij.

Maar nog vraag ik mij af, hoe ik die wachtwoorden eraf kan halen van het 'administrator' account, zodat ik niet hoef in te loggen...dat kan toch wel ergens in windows zelf, toch?
      Last edited by Gast; 03-01-08, 22:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Google Bekijk Berichten
        Hahaha nee joh, ben je gek?
        Nee hoor. Verwijderen zal niet gaan, je kunt het evt wijzigen.
        Last edited by amiek; 03-01-08, 22:39.
        amiek

Comment

Damn, ik geraak er nu nog niet in als ik het wachtwood in querty typ!?! Ik snap er echt niets meer van, dus ik moet de bios echt gaan resetten? Mag ik dan ook vragen hoe dat wachtwoord er zo opeens is opgekomen, want ik heb dit nog nooit gehad, dat was de eerste keer. Kan het zijn dat een virus of hacker dat heeft gedaan? Ik ben de enige die aan de computer aankom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
            Nee hoor. Verwijderen zal niet gaan, je kunt het evt wijzigen.
            Waar kan ik het evt wijzigen dan? In de bios zelf dan? Ik kan het wachtwoord gewoon wijzigen bij start > uitvoeren > control userpasswords2
            Maar blijkbaar is dat het wachtwoord niet waar dat ding om vraagt?

Comment

kan je niet gewoon enteren, meestal is er geen paswoord standaard?

Comment

Als ik op enter druk, dan annuleer ik automatisch alles en start de computer automatisch opnieuw op.

Comment

Zoek nu eerst eens precies uit om welk wachtwoord de pc vraagt. Je admin, je bios of je gebruikersaccount.
                  En kijk eens in je logboeken of je daar iets vindt, waardoor dit zo opeens is gekomen.
                  Last edited by amiek; 04-01-08, 10:45.
                  amiek

Comment

Damn, ik geraak er nu nog niet in als ik het wachtwood in querty typ!?!
                    ben je zeker dat je het wachtwoord juist is als je in querty typt?Want bv. A en Q zijn omgewisseld.

Comment

Hij vraagt al zeker niet om het admin en gebruikersaccount wachtwoord, want die heb ik beide getest, in querty en azerty uitgeprobeerd en werkten niet. Van mijn bios weet ik niet eens het wachtwoord en ik heb daar zelfs ook nooit een wachtwoord ingesteld, dat zal een hacker of virus hebben gedaan waarschijnlijk? (Ik gebruik nod32 als anti-virus en doet altijd aan windows updates en gebruik sygate als firewall.)

In logboeken kon ik ook niet veel vinden, want hij eindigd op 28/12/2007 en het kon al 2 maanden geleden zijn gebeurd, omdat ik al lang niet meer in de bios ben geweest.

Ik heb daarnet ook in de computer kast gekeken om bios te resetten, maar ik vind het blokje niet
                      http://www.tomshw.it/guides/motherbo...mos_jumper.jpg
                      Zit dat blokje ergens onderaan of ergens bovenaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maser00 Bekijk Berichten
                        ben je zeker dat je het wachtwoord juist is als je in querty typt?Want bv. A en Q zijn omgewisseld.
                        Yup, normaal gezien wel. De letter m staat op ; toch?

Comment

Jumper zit ergens bij je cmos batterij.
                          Last edited by amiek; 04-01-08, 11:13.
                          amiek

Comment

Uhm, sorry mensen, het is me gelukt met dat wachtwoord, ik typte te m in ; maar het moest , zijn en omdat, volgens amiek, het wachtwoord niet kan verwijderd worden, is mijn probleem hierbij opgelost
                            Bedankt iedereen voor jullie hulp!

Ik heb trouwens dat ene topic van bios reset uitgeprint, misschien kan het later nog wel van pas komen en het wachtwoord heb ik opgeschreven zodat ik hem nooit meer vergeet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Google Bekijk Berichten
                              het wachtwoord heb ik opgeschreven zodat ik hem nooit meer vergeet.
                              Beterzz.
                              amiek

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X