Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Net Framework

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Net Framework

Beste helpers,
    Ik heb Net Framework 3,5 geinstalleerd en vraag mij nu af of ik nu een van de vorige nummers kan verwijderen. Misschien zijn ze nog ergens voor nodig.
    Vast bedankt voor advies.

Die kan je verwijderen

Comment

Even een vraagje er tussen door, maar kun je Net Framework 3,5 ook in het Nederlands downloaden.
      groetjes Bobbyhs

Een haas is geen konijn

Comment

Nou, eigenlijk zou ik je juist aanraden ze niet te verwijderen. Ik snap ook niet waarom Microsoft hiervoor gekozen heeft, maar als je een oudere versie van .NET Framework verwijdert kan je problemen krijgen met toepassingen die juist daarop draaien. Daarom zie je ze ook altijd terugkomen bij Microsoft Update.

@Bobbyhs: .NET Frameworks zijn altijd in het Engels, maar er komen na verloop van tijd Dutch Language Packs uit. Omdat 3.5 nog aardig nieuw is denk ik dat die er nog niet is.

Comment

Bedankt voor je reactie The7thStranger
          groetjes Bobbyhs

Een haas is geen konijn

Comment

Nog even een ander vraagje op deze side staat dat je NET-Framework 2 niet meer nodig hebt, klopt dat wel.

groetjes Bobbyhs

Een haas is geen konijn

Comment

Als ik dit zo lees staat er dat alle andere Frameworks overbodig zijn geworden, en dat Microsoft (eindelijk) een alles-in-een pakket heeft. Je kan het allicht proberen. Als het niet werkt zet je 1.1 en 2.0 gewoon weer terug.

Comment

Uit dit verhaal maak ik er uit op dat je alleen Net Framework 1.1 en 3.5 nodig bent.

Microsoft heeft met de release van Visual Studio 2008 ook een nieuwe versie van het .NET Framework online gezet. Het gaat om versie 3.5, die vanaf deze pagina voor Windows XP, Windows Server 2003 en Windows Vista gedownload kan worden. Nieuw in deze versie is er ondersteuning voor LINQ en Visual Studio 2008 toegevoegd en is de ondersteuning van ajax verbeterd. Wat er precies veranderd is in het .NET Framework 3.5 kan hieronder gelezen worden: .NET Framework 3.5 builds incrementally on the new features added in .NET Framework 3.0. For example, feature sets in Windows Workflow Foundation (WF), Windows Communication Foundation (WCF), Windows Presentation Foundation (WPF) and Windows CardSpace. In addition, .NET Framework 3.5 contains a number of new features in several technology areas which have been added as new assemblies to avoid breaking changes. They include the following: Deep integration of Language Integrated Query (LINQ) and data awareness. This new feature will let you write code written in LINQ-enabled languages to filter, enumerate, and create projections of several types of SQL data, collections, XML, and DataSets by using the same syntax. ASP.NET AJAX lets you create more efficient, more interactive, and highly-personalized Web experiences that work across all the most popular browsers. New Web protocol support for building WCF services including AJAX, JSON, REST, POX, RSS, ATOM, and several new WS-* standards. Full tooling support in Visual Studio 2008 for WF, WCF, and WPF, including the new workflow-enabled services technology. New classes in .NET Framework 3.5 base class library (BCL) that address many common customer requests.
                groetjes Bobbyhs

Een haas is geen konijn

Comment

Waar haal je vandaan dat je 1.1 nog nodig hebt dan? Misschien lees ik eroverheen?

Comment

Een overzichtje:
                    • Van .NET Framework 1.1 naar .NET Framework 2.0: Versie 1.1 verwijderen en versie 2.0 installeren

• Van .NET Framework 1.1 naar .NET Framework 3.0: Versie 1.1 verwijderen, versie 2.0 installeren en hierna versie 3.0 installeren

• Van .NET Framework 1.1 naar .NET Framework 3.5: Versie 1.1 verwijderen en hierna versie 3.5 installeren

• Van .NET Framework 2.0 naar .NET Framework 3.0: Versie 3.0 installeren en versie 2.0 laten staan

• Van .NET Framework 2.0 naar .NET Framework 3.5: Versie 2.0 verwijderen en versie 3.5 installeren

• Van .NET Framework 3.0 naar .NET Framework 3.5: Versie 2.0 en 3.0 verwijderen en versie 3.5 installeren
                    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Volgens mij moet tot .Net 2 elke versie apart geinstalleerd worden, dus .Net 1.0, 1.1 en 2.0 naast elkaar. 3.0 is een aanvulling op 2.0 en 3.5 is een update van 3.0. Dit betekent dat 3.5 .NET 3.5, 3.0 en 2.0 ondersteunt.

Dus 1.0, 1.1, en 3.5 installeren dus (Eventueel 1.0 weglaten, deze wordt maar weinig gebruikt)

maar ik heb hier nog een waar in staat dat je versie 1.1 en 3.5 moet gebruiken.

Microsoft heeft aangekondigd dat het bedrijf de broncode van het .Net-framework openbaar maakt voor het eind van dit jaar. Iedereen die de Microsoft Reference License ...
                      groetjes Bobbyhs

Een haas is geen konijn

Comment

Onduidelijk zeg.. Ik snap echt niet dat Microsoft het zo lastig maakt. Ik heb eens even op m'n xp computer gekeken. Daar staan ze allemaal vanaf 1.0 tot 3.5 en als ik ze verwijder komen ze terug bij Windows Update. Dus ik laat ze allemaal maar staan.

Comment

Ik weet voldoende, bedankt voor je geduld The7thStranger
                          groetjes Bobbyhs

Een haas is geen konijn

Comment

Graag gedaan hoor, succes ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bobbyhs Bekijk Berichten
                              Volgens mij moet tot .Net 2 elke versie apart geinstalleerd worden, dus .Net 1.0, 1.1 en 2.0 naast elkaar.
                              Nee hoor. Vanaf versie 2.0 heb je geen eerdere versies meer nodig. Zelf heb ik aleen versie 2.0.
                              Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X