Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Setup kan niet doorgaan na nieuwe XP installatie

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Setup kan niet doorgaan na nieuwe XP installatie

Om mijn pc eens op te schonen wilde ik m.b.v. de XP recovery cd een clean install uitvoeren.
    Ik koos voor "Windows opnieuw installeren" en dat leek de goede kant op te gaan totdat er automatisch opgestart werd. Kort hierna kreeg ik een blauw scherm met de mededeling: "Kan het bestand \$WIN_NT$.~BT\vga850.fon niet in het geheugen laden. De foutcode is: 14 Setup kan niet doorgaan".
    Vervolgens werkt toetsenbord niet meer en kan ik de pc alleen uitzetten door de stekker eruit te trekken. Zet ik de stroom er weer op dan komt dit scherm uiteindelijk weer tevoorschijn.
    Ook als ik de recovery cd er niet in doe en opnieuw opstart komt dit scherm tevoorschijn, terwijl ik in de bios opstartvolgorde de cd-rom drive bovenaan heb gezet.

Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe dit op te lossen valt!

Groet, vincent*

Laptop kopen? De Beste Laptop geeft je het juiste laptop advies op maat. Voor elk budget beste laptop dagelijks uitgekozen en altijd up to date
    .

Comment

Bedankt Tiborv! Ik heb direct wat vrienden gevraagd of ze een XP cd te leen hebben. Wordt vervolgd!

Comment

Nog even tijd nodig...

Het kost wat meer moeite dan verwacht om een andere Recovery cd te bemachtigen. Om de thread niet af te laten sluiten post ik dit bericht. I'm still working on it!

Comment

No good...

Ik heb een andere herstel cd geprobeerd, maar krijg de melding "Deze cd is niet compatibel met deze pc". Het opstarten van deze cd lijkt in eerste instantie goed te gaan, tot dat bericht...

Verder staat in de link in een vorige post: "Als je dat scherm niet hebt, dan zullen we dus een andere manier moeten zoeken om te formatteren. (één van de mogelijkheden is, is de schijf als Slave in een andere pc steken en dan formatteren)."
          Dat is abracadabra voor mij... Kan iemand hiermee helpen?

Comment

Dit lukt ook niet met een andere recovery cd, je zult daar een originele XP cd voor moeten lenen.
            amiek

Comment

ik adviseer je contact op te nemen met je pc leverancier/fabrikant.
              bv packerd bell heeft wel eens een serie slechte mastercd's gehad en als dit bekend is kan je danvia hun wellicht een neuwe recovery cd krijgen.
              De maar gek dan doe je gewoon genoeg

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X