Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen met nv4disp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• problemen met nv4disp

Hallo.

Krijg de pc in gewone modus niet meer opgestart. Krijg heel de tijd een blauw scherm bij het opstarten met de melding dat nv4disp in een kringlus loopt en dat windows daardoor afgesloten wordt.

In veilige modus start hij wel nog op. Om het probleem op te lossen heb ik al de driver van de grafische kaart opnieuw geïnstalleerd, maar het helpt niet. Wat kan ik nog meer doen? Of kan het zijn dat de grafische kaart kapot is

Grafische kaart = nvidia gforce 5200 X. Bedankt voor vlugge hulp.

Staat er bij msconfig > opstarten ook een programma van nv4disp? Zo ja zou je die eens even uit kunnen schakelen en dan opnieuw opstarten. En sinds wanneer heb je de melding? Zou je nog systeemherstel kunnen doen naar een moment vóór de problemen?

Comment

Heb zowel systeemherstel gebruikt van voor het probleem als msconfig gedraaid als admin in veilige modus. Heb nog altijd hetzelfde probleem.

Onderstaand scherm krijg ik als ik in systeeminfo kijk naar beeldscherm:

Naam NVIDIA GeForce FX 5200
      PNP-apparaat-id PCI\VEN_10DE&DEV_0322&SUBSYS_01B910DE&REV_A1\4&30651773&0&0008
      Adaptertype Niet beschikbaar
      Beschrijving NVIDIA
      RAM-geheugen Niet beschikbaar
      Geïnstalleerde stuurprogramma's Niet beschikbaar
      Versie van stuurprogramma vga.sys,framebuf.dll,vga256.dll,vga64k.dll
      INF-bestand 6.14.10.4501 (oem0.inf-gedeelte)
      Kleurenvlakken nv4_overlay_OutputDevice_NV34
      Vermeldingen in kleurentabel 1
      Resolutie 65536 x 800 x 600 Hz
      Bits/Pixel 1
      Geheugenadres 0xFD000000-0xFEAFFFFF
      Geheugenadres 0xF0000000-0xF7FFFFFF
      IRQ-kanaal IRQ 11
      Stuurprogramma c:\windows\system32\drivers\nv4_mini.sys (6.14.10.4501, 1,27 MB (1.330.172 bytes), 5/05/2004 11:12)

Comment

Het bestand "nv4disp" is toch echt van je videokaart driver. Verwijder eens de videokaart driver met "Driver cleaner", hier vind je uitleg:
        Helpmij.nl is een gratis computerforum om je te helpen met al je computervragen

Daarna de videokaart driver opnieuw installeren. Voor jou kaart vind je die via de volgende link:

Via "Option 2" op die site kun je laten kijken of ze automatisch de juiste driver voor je vinden. Deze kun je daarna downloaden.
        Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
        Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
        Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
        Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
        Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
        Branders; Plextor 820SA.
        Speakers; Logitech z5500.
        Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X