Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veilig netwerk maken

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Veilig netwerk maken

Laat ik maar bij het begin beginnen.
    Ik wil een netwerk in elkaar zetten alleen heb van deze materie weinig verstand, dus is mijn vraag of ik hiermee geholpen kan worden.
    Ik zal hier de thuissituatie uitleggen.
    Ik heb een pc, de hoofdpc met vista home basic erop. Hiermee ben ik rechtstreeks aangesloten op mijn router een linksys WRT54g
    Daarnaast heb ik een laptop met windows xp home edition erop, deze is ook rechtstreeks aangesloten op de router maar heeft ook de mogelijkheid om draadloos daarmee te gaan.
    Tevens heb ik een externe harde schijf die aangesloten is op mijn gewone pc.
    Deze wil ik ook vanaf de laptop kunnen benaderen.

Welke stappen dien ik te ondernemen om een netwerk op te zetten?

Eerst op XP de Wizard thuisnetwerk instellen doorlopen, daarbij moet je de bestands- en printerdeling inschakelen. Dan op Vista bij je Netwerkcentrum de bovenste 3 opties aanzetten. Met wachtwoord beveiligd delen zet je uit. Om je externe hdd ook toegankelijk te maken: Eigenschappen > van dit station een gedeeld netwerkstation maken. Wil je ook nog een draadloos netwerk aanleggen? Dan even de Wizard draadloos netwerk instellen doorlopen.

Succes

Comment

Als ik vanaf de laptop naar mijn pc wil kijken vraagt die om een paswoord. De vraag is alleen welke.

Comment

Die van je gebruikersaccount. Met wachtwoord beveiligd delen staat waarschijnlijk aan.

Comment

Dat klopt, kan nu vanaf de laptop in de pc.
          Nu heb ik nog dat ik vanaf de pc de laptop niet in kan. Zie hem wel maar kan niet binnenkomen.

Comment

Ondertussen ben ik een stuk verder.
            Vanaf mijn laptop kan ik de pc benaderen, de externe harde schijf.
            Ik kan alleen niet vanaf mijn pc naar de laptop toe, heb hem wel heel even gezien vanaf de pc maar nu niet meer.

Comment

Je moet ervoor zorgen dat beide pc's in dezelfde werkgroep zitten. Dat kan je veranderen bij Deze computer > Eigenschappen > Computernaam. Verder moet de computernaam van beide pc's anders zijn.

Comment

Dit is iets voor in het weekend, beetje druk de rest van de week.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X