Op deze PC met Windows 98SE NL kon ik USB sticks lezen. Een nieuwe deed het echter niet. Ik heb gezocht naar een driver en heb iets proberen te installeren, maar daarvoor moest ik eerst alle andere USB drivers verwijderen. Helaas werkte de installatie niet omdat die alleen geschikt was voor de Engelse versie van Windows 98SE. Nu heb ik dus helemaal geen USB drivers meer en kan ik geen stickys meer gebruiken. Weet je hoe ik aan een driver kom? Het zijn stickys zonder merk.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kan geen USB stick gebruiken bij Windows98
Collapse
X
-
Ik betwijfel het, dat die er zijn. Makers van "goedkope" sticks leveren over het algemeen geen drivers bij hun sticks, omdat Windows 2000, XP en Vista die over het algemeen al hebben. Omdat Windows 98 zelfs door Microsoft niet meer wordt ondersteund, zou ik dat helemaal niet verwachten van fabrikanten van merkloze USB sticks.
- Citaat
-
Op de Windows 98 cd vind je in de map \Tools\Reskit\Diagnose het bestand Usbview.exe
Als je dat opent zie je een overzicht van je usb:
Met de idVendor en idProduct kun je op deze pagina merk en type van de memorystick opzoeken. Een driver is dan meestal wel te vinden.
Als dat niet lukt is er ook nog een generieke Usb 1.0 driver van Samsung waarmee elke memorystick werkend te krijgen is onder Windows 98 (met een paar handmatige aanpassingen). Die gebruik ik zelf voor twee mp3-spelers.
- Citaat
Comment
-
- Citaat
Comment
-
Dit is de generieke driver: http://www.connect3d.com/support/C3DUSBMEM.zip (13kB)
~/~
De Zip-bijlage is de driver die ik zelf heb aangepast voor m'n mp3-spelers.
Daarin zitten GENUSBMS.INF & uninstall.inf Door de eerste rechts te klikken en installeren te kiezen wordt de driver geïnstalleerd (even opnieuw opstarten daarna), via de tweede deïnstaleer je.
De code die je kunt aanpassen is:
GENUSBMS.INFCode:%USB_DEVICE_PID_XXXX%=deviceXXXX.install,USB\VID_10D6&PID_1000 ;; change vid/pid for your device %USB_DEVICE_PID_YYYY%=deviceYYYY.install,USB\VID_10D6&PID_1100 ;; change vid/pid for your device
Code:[deviceXXXX.install] CopyFiles=genusbms.files, genusbpd.files AddReg=genusbms.addreg [deviceXXXX.install.HW] AddReg=bulkonly.addreg.HW [deviceYYYY.install] CopyFiles=genusbms.files, genusbpd.files AddReg=genusbms.addreg [deviceYYYY.install.HW] AddReg=bulkonly.addreg.HW
Code:USB_DEVICE_PID_XXXX="MyCom MP3 Player 256MB" ;; put specific USB device name in here USB_DEVICE_PID_YYYY="MyCom MP3 Player 512MB" ;; put specific USB device name in here
Code:HKLM,Enum\USB\VID_10D6&PID_1000 ;; ADD additional VID/PID for product HKLM,Enum\USB\VID_10D6&PID_1100
Als je Usb 2.0 hebt en één van de sticks is 2.0 dan zou ik voor die wel de eigen driver opzoeken maar de rest kun je zo in 1x installeren.
Als het niet lukt dan wil ik de driver ook wel even aanpassen voor je, maar dan heb ik wel een lijstje met beschrijving - idvendor - idproduct van de sticks nodig.
Edit: er gaat wat mis met een zipbijlage op het forum, even zoeken waar dat aan ligt ...Last edited by Egeltje; 25-01-08, 20:09.
- Citaat
Comment
-
Sorry, ik weet wel wat van een PC, maar niet zoveel. Ik werk zelf met een Mac. Het probleem met de USB-stickys vindt plaats op de PC van m'n vader. Ik heb de gegevens genoteerd. Hier komen ze:
idVendor 0x058F Alcor Micro
idProduct 0x9381
Dit sticky werkt inmiddels. Is een 64Mb USB 1.0 sticky
idVendor 0x0204
idProduct 0x6025
Deze is van Chipsbank en werkt niet. Ik weet niet of het USB 1 of 2 is en hoe groot hij is.
idVendor 0x1307
idProduct 0x0163
Deze is van Transcend en is USB 2.0 en 2GB groot
Heb je hier voldoende info aan? De PC heeft geen USB 2.0. Is dat een probleem? Alvast bedankt voor de hulp
- Citaat
Comment
-
Zip-bijlage is de driver.
(Op dit moment moet je de bijlage met Firefox of Opera opslaan omdat er met IE iets misgaat.)
Ik heb het aangepast voor:Code:0204 Chipsbank Microelectronics Co., Ltd 6025 CBM2080 Flash drive controller 6026 CBM1180 Flash drive controller 1307 Transcend Information, Inc. 0163 512MB USB Flash Drive 1169 TS2GJF210 JetFlash 210 2GB
Oorspronkelijk geplaatst door Pokerface Bekijk BerichtenDe PC heeft geen USB 2.0. Is dat een probleem?Alleen als de pc en stick 2.0 waren geweest zou de driver het tot 1.0 snelheid (12 Mbit/sec) hebben beperkt.
Bijgevoegde Bestanden
- Citaat
Comment
-
One down one to go!
Allereerst een nieuwe zip, deze is alleen voor de Chipsbank:Code:0204 Chipsbank Microelectronics Co., Ltd 6025 CBM2080 Flash drive controller 6026 CBM1180 Flash drive controller
Daarna zou de Chipsbank het wederom moeten doen.(En zijn eventuele resten van de Transend verwijderd.)
Als ik bij transcendusa.com kijk, blijken de meest memorysticks dezelfde Windows 98 driver te hebben: JF_win98driver.zip (3,12 MB)
Hopelijk lukt de Transend dan daarmee!Bijgevoegde BestandenLast edited by Egeltje; 30-01-08, 00:57.
- Citaat
Comment
Comment