Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Computer doet soms niks meer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Computer doet soms niks meer

Hallo,

Mijn computer staat soms ineens helemaal stil,
    het beeld staat dan stil,
    muis en toetsenbord reageren niet meer
    en je hoort geen muziek meer.
    Ventilator blijft gewoon draaien.
    De computer kan ik dan alleen nog uitzetten met 5 sec powerknop indrukken.

Na opnieuw aanzetten, start de computer gewoon weer op en is er niks aan de hand. Beetje jammer is wel dat ik telkens al mijn werk kwijt ben.
    Het gebeurd op onregelmatige momenten. Nu drie keer gebeurd in 1,5 maand

Waaraan kan dit liggen?

Groet Jaap

Het eerste waar ik aan zou denken is oververhitting. (Maar er kunnen heel veel oorzaken voor zijn hoor). Kijk eerst eens in je pc-kast of er veel stof in zit. Zo ja, haal dat dan weg met een droge, zachte (verf)kwast, en gebruik de stofzuiger om het gevallen stof te verwijderen. Kom met de stofzuiger niet te dicht in de buurt van ventilatoren e.d.

Succes

Comment

Eergisteren is er nog een kwastje over de componentjes geweest.
      Ik zal het nogmaals doen.

Groet Jaap

Comment

Let vooral goed op de ventilatoren en het koelblok.

Comment

Ben ik weer,

Heb vandaag lekker schoon gemaakt en toen ik heel goed keek zag ik dat de ventilator (van processor) maar op 3 plaatsen vast zat, waardoor hij scheef zat. Het vierde haakje of oogje waaraan hij was bevestigd was afgebroken.

Nu heb ik hem tijdelijk met een tie-rib vast gemaakt. Weet je waar ik zo'n bevestigingsplaat kan halen om de ventilator daarop te bevestigen?

Zou dat het kunnen zijn geweest?

Groetjes Jaap

Comment

Bij de computerboer zullen ze het vast wel hebben. Al denk ik wel dat je een heel nieuw koelblok/fan moet hebben.. Je weet hoe het gaat met kleine onderdelen.

Het zou het geweest kunnen zijn ja, de beste manier om daar achter te komen is door te kijken of het nu is opgelost.

Comment

Ik wacht het nu wel even af.. ik ga wel proberen om zo'n bevestigingsplaatje te krijgen. Er zit namelijk al een andere ventilator op dan de originele (een stillere).

Als het probleem zich weer voordoet dan hoor je me wel weer
              In ieder geval bedankt dat je me wilde helpen!

Groetjes Jaap

Comment

Over wat voor bevestigings plaatje heb je het? Die op het moederbord zelf zit, zo iets als op de volgende afbeelding?
                KLIK HIER voor een vergroting!
                (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)
                Het zwarte rechthoekige gedeelte.
                Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
                Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
                Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
                Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
                Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
                Branders; Plextor 820SA.
                Speakers; Logitech z5500.
                Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Even een reactie op Crash, ja precies zo 1. Dat zwarte vierkante/rechthoekige ding.
                  In de lengte zitten er 2 aluminium beugels, die in die oogjes haken, waarop de ventilator bevestig.
                  één zo'n oogje is afgebroken, en op dit moment met een tie-rib vast gemaakt.

Comment

Deze kun je niet los bestellen. Ik heb er nog niet zolang geleden eentje naar een Helpmij lid(ander forum) gestuurd. Deze persoon had ook al van alles afgezocht om er eentje te kopen. Ik heb er nu geen één meer over. Wat je kunt doen is kijken/vragen bij een computer zaak of ze er niet eentje over hebben, van een kapot moederbord.
                    Grtz Lex.

Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
                    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
                    Branders; Plextor 820SA.

Comment

Okay, dan zal ik hier even langs die winkels gaan..
                      Hoe heet zo iets? of begrijpen ze het wel als je het over een bevestigingsplaatje heb? Ik omschrijf het wel of ik print die foto even uit.

Hopelijk was het door dit kapotte oogje dat ik dit probleem had, zo niet, dan horen jullie nog van me

In ieder geval bedankt voor je/jullie, crash en The7thStranger, reacties.

Groetjes Jaap

Comment

Het is een houder voor een socket 478. Als het exact hetzelfde is, neem ik aan dat het een Pentium 4 betreft.
                        Grtz Lex.

Branders; Plextor 820SA.

Comment

Inderdaad het is een P4, hij ziet er precies het zelfde uit als op die foto.

Comment

Zo ben ik weer..

Zojuist was het weer raak (13 uur 10):
                            Muis en toetsenbord reageerde niet meer, desktop was bevroren, muziek stopte.
                            Ventilators draaiden nog.

Heb de hele ochtend via Everest de temperatuur in de gaten gehouden, deze was 28-35 graden Celcius.

Wat kan ik doen?

Comment

Misschien een driver? Staan er bij Apparaatbeheer uitroeptekens of vraagtekens?

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X