Beste Nucia,ik heb laatst en paar virussen gehad die al wat schade aan hadden gericht hier en daar.sommige virussen waren ook niet te "healen"en heb ik dus uit de virusvault gegooid.Maar nu wil vanmorgen mijn pc aanzetten ,maar hij wil niet meer opstarten .Hij blijft continue rebooten voordat xp er is en veilige modus komt er ook niet.Ik heb ook geen cds en opstartdiskettes enzo.Er staat ook steeds een melding"update ESCD"succesfully,en dit was me nog nooit eerder opgevallen.Hopelijk weten jullie wat nu te doen?!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
pc start niet meer op
Collapse
X
-
hmm... vertel is wat meer. heb je hardware verwijderd, aangesloten, de laatste tijd? en niet toen de pc aan stond toch?
bij het opstarten ziet hij dan wel hardware zitten? je weet wel primaire master:, primaire slave:, secundaire master: en secundaire slave:.
heb je geprobeerd de bios te updaten, of een update gedaan?
of iets anders in de bios gedaan?
ESCD
Extended System Configuration Data
Bevat gegevens over de resources die de hardware nodig heeft (interrupts, DMA, I/O, geheugen). Deze lijst wordt beheerd door het PnP-BIOS en besturingssysteem. Bij het starten kijkt het BIOS wat er aan resources beschikbaar is, plaatst de oudere non-PnP-devices en configureert vervolgens de PnP-devices. Als het BIOS nieuwe of verdwenen hardware ontdekt, door de gevonden hardware te vergelijken met de Last Working Configuration in het ESCD-geheugen, wordt een nieuwe ESCD-tabel aangemaakt en opgeslagen. Daarbij verschijnt - al dan niet eenmalig - de melding 'Updating ESCD'.
dus....
reset je bios is, dit kun je doen door voorzichtig het batterijtje eruit te halen. en laat hem 10 seconden eruit, daarna weer teug erin en ff kijken wat er gebeurt.
als je nou dat gedaan hebt, moet je wel even de tijd en datum weer goed instellen in de bios. even afhankelijk van het moederbord en type bios kom je in de bios met "del" of "F2".
- Citaat
-
Oorspronkelijk geplaatst door The7thStranger Bekijk BerichtenOp je moederbord. Even zijkant van de kast loshalen, dan zie je hem gelijk zitten.
Wel de stroom eraf halen en pas op voor ESD.
BELANGRIJK is dus wel dat nadat je dat gedaan hebt je in de bios de datum en tijd opnieuw instelt en opslaat. anders is het voor niks geweest.
- Citaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mvl Bekijk BerichtenBELANGRIJK is dus wel dat nadat je dat gedaan hebt je in de bios de datum en tijd opnieuw instelt en opslaat. anders is het voor niks geweest.Grtz Lex.Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
Branders; Plextor 820SA.
Speakers; Logitech z5500.
Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.
- Citaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Crash Bekijk BerichtenOok belangrijk om bij een Bios-reset even de stroom af te koppelen. Het heeft namelijk in veel gevallen geen zin om de batterij eruit te halen, als de stroom nog aangesloten zit. Er blijft net genoeg spanning op het moederbord om geen reset te krijgen.
bedankt man!
groeten
mvl
- Citaat
Comment
-
Start de pc niet op vanaf de WinXP cd-rom? Zo nee, dan zul je de opstartvolgorde in het Bios moeten aanpassen. CD-rom moet als eerste staan.Grtz Lex.Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
Branders; Plextor 820SA.
- Citaat
Comment
-
Waarschijnlijk met de plus/min toetsen anders de Page up/down toetsen. Vaak staat het ook aangegeven.Grtz Lex.Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
Branders; Plextor 820SA.
- Citaat
Comment
-
nu krijg ik de volgende meldingen; atapi rom-no emulation?!maar als ik m in de bovenste cd-rom doe dan kom ik verder namelijk druk op een toets om verder te gaan.
En dan komen er foutmeldingen zoals;regel "x" van het INF -bestand\386\txtsetup.sif is ongeldig -setup kan niet doorgaan.
en kan\i386\ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden. foutcode 7
- Citaat
Comment
Comment