Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pc start niet meer op

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• pc start niet meer op

Beste Nucia,ik heb laatst en paar virussen gehad die al wat schade aan hadden gericht hier en daar.sommige virussen waren ook niet te "healen"en heb ik dus uit de virusvault gegooid.Maar nu wil vanmorgen mijn pc aanzetten ,maar hij wil niet meer opstarten .Hij blijft continue rebooten voordat xp er is en veilige modus komt er ook niet.Ik heb ook geen cds en opstartdiskettes enzo.Er staat ook steeds een melding"update ESCD"succesfully,en dit was me nog nooit eerder opgevallen.Hopelijk weten jullie wat nu te doen?!

hmm... vertel is wat meer. heb je hardware verwijderd, aangesloten, de laatste tijd? en niet toen de pc aan stond toch?

bij het opstarten ziet hij dan wel hardware zitten? je weet wel primaire master:, primaire slave:, secundaire master: en secundaire slave:.

heb je geprobeerd de bios te updaten, of een update gedaan?
    of iets anders in de bios gedaan?

ESCD
    Extended System Configuration Data
    Bevat gegevens over de resources die de hardware nodig heeft (interrupts, DMA, I/O, geheugen). Deze lijst wordt beheerd door het PnP-BIOS en besturingssysteem. Bij het starten kijkt het BIOS wat er aan resources beschikbaar is, plaatst de oudere non-PnP-devices en configureert vervolgens de PnP-devices. Als het BIOS nieuwe of verdwenen hardware ontdekt, door de gevonden hardware te vergelijken met de Last Working Configuration in het ESCD-geheugen, wordt een nieuwe ESCD-tabel aangemaakt en opgeslagen. Daarbij verschijnt - al dan niet eenmalig - de melding 'Updating ESCD'.

dus....

reset je bios is, dit kun je doen door voorzichtig het batterijtje eruit te halen. en laat hem 10 seconden eruit, daarna weer teug erin en ff kijken wat er gebeurt.

als je nou dat gedaan hebt, moet je wel even de tijd en datum weer goed instellen in de bios. even afhankelijk van het moederbord en type bios kom je in de bios met "del" of "F2".

Comment

Het enigste wat ik heb verwijderd zijn 5 unhealble objects uit de avg free virusvault.Bij het opstarten ziet hij inderdaad zitten,het hele lijstje wat jij noemt kwam tevoorschijn maazelf heb ik niks aan de bios zitten sleutelen.
      Maareeeh....waar zit zo`n batterijtje

Comment

Op je moederbord. Even zijkant van de kast loshalen, dan zie je hem gelijk zitten.
        Wel de stroom eraf halen en pas op voor ESD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The7thStranger Bekijk Berichten
          Op je moederbord. Even zijkant van de kast loshalen, dan zie je hem gelijk zitten.
          Wel de stroom eraf halen en pas op voor ESD.
          het is een plat zilver kleurig schijfje, ongeveer als een batterijtje van een horloge alleen dunner en groter. even voorzichtig eruit halen 10 sec. wachten en dan er weer in zetten.

BELANGRIJK is dus wel dat nadat je dat gedaan hebt je in de bios de datum en tijd opnieuw instelt en opslaat. anders is het voor niks geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvl Bekijk Berichten
            BELANGRIJK is dus wel dat nadat je dat gedaan hebt je in de bios de datum en tijd opnieuw instelt en opslaat. anders is het voor niks geweest.
            Ook belangrijk om bij een Bios-reset even de stroom af te koppelen. Het heeft namelijk in veel gevallen geen zin om de batterij eruit te halen, als de stroom nog aangesloten zit. Er blijft net genoeg spanning op het moederbord om geen reset te krijgen.
            Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
            Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
            Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
            Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
            Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
            Branders; Plextor 820SA.
            Speakers; Logitech z5500.
            Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crash Bekijk Berichten
              Ook belangrijk om bij een Bios-reset even de stroom af te koppelen. Het heeft namelijk in veel gevallen geen zin om de batterij eruit te halen, als de stroom nog aangesloten zit. Er blijft net genoeg spanning op het moederbord om geen reset te krijgen.
              inderdaad, volledige info. is altijd goed en de kans was inderdaad aanwezig dat hij (pikemaster) over de info/tip van (The7thStranger) heen gelezen had.
              bedankt man!

groeten

mvl

Comment

Ik heb zojuist dit alles uitgevoerd(ging zonder probleem)maar hij blijft zich rebooten.De f8 knop schijnt het toch te doen heb ik gezien,alleen ik kan daar niks uitrichten omdat de pc gelijk weer gaat rebooten als ik in veilige modus wil of wat dan ook

Comment

Zou je een Windows-cd van iemand kunnen lenen? Dan zou je een herstelinstallatie kunnen doen.

Comment

Ik heb nu wel een xp-cdtje thuisliggen,maar als ik die er in doe dan gebeurt er ook niks.Maar daar zal ongetwijfeld een manier voor zijn om het te laten werken...ik ben 1 en al oor

Comment

Start de pc niet op vanaf de WinXP cd-rom? Zo nee, dan zul je de opstartvolgorde in het Bios moeten aanpassen. CD-rom moet als eerste staan.
                      Grtz Lex.

Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
                      Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
                      Branders; Plextor 820SA.

Comment

Ik krijg daar het volgende te zien bij"BOOT"

1;removable device
                        2;IDE Hard drive
                        3;ATAPI cd-rom
                        4;Other Boot device

Maar geen idee hoe ik cd-rom als eerste kan instellen........

Comment

Waarschijnlijk met de plus/min toetsen anders de Page up/down toetsen. Vaak staat het ook aangegeven.
                          Grtz Lex.

Branders; Plextor 820SA.

Comment

nu krijg ik de volgende meldingen; atapi rom-no emulation?!maar als ik m in de bovenste cd-rom doe dan kom ik verder namelijk druk op een toets om verder te gaan.
                            En dan komen er foutmeldingen zoals;regel "x" van het INF -bestand\386\txtsetup.sif is ongeldig -setup kan niet doorgaan.
                            en kan\i386\ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden. foutcode 7

Comment

Weet iemand nog wat ik hier aan kan doen??Ik zit nu opgescheept met een oude windows 98 pc en die loopt echt voor geen meter

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X