Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opruimen mappen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Opruimen mappen

Bij mij draait W2000 SP4.
    Ik ben bezig met het creeeren van ruimte op de harde schijf. Zo probeer ik de mappen van Outlook en WIndows Media Player uit Program Files te verwijderen, ik gebruik namekijk andere programma's.
    Dat lukt echter niet. Hoe krijg ik het voor elkaar dat dit wel lukt?

En heeft iemand nog suggesties over (bestands)mappen die ik als gebruiker van aleen Word, Excel, een fotorpgramma, wat muziek, e-mail en internet kan verwijderen??

De inhoud van de mappen verwijderen lukt waarschijnlijk wel. De mappen zelf zijn beveiligd. (Verders heb ik nooit Windows 2000 gedraaid, maar je zou even een screenshot van je Program Files kunnen laten zien.)

Handmatig aanpassen van Program Files is wel op eigen risico!

Comment

Outlook is een onderdeel van Microsoft Office, deze zou je dus via de uninstall van Office kunnen verwijderen. Media player is van Windows zelf, waarom zou je die willen verwijderen?
      Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
      Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
      Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
      Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
      Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
      Branders; Plextor 820SA.
      Speakers; Logitech z5500.
      Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Bij deze het screenshot, voor The7thStranger!
        De inhoud van de map Outlook is overigens ook niet te verwijderen.

En Crash; ik wil Windows Media Player verwijderen omdat ik een player gebruik met minder MB's en mijn harde schijf(je) wat vollig is.
        Outlook is inderdaad onderdeel van Office. Als ik in het Configuratiescherm op verwijderen klik bij Office, verwijder ik dan niet het hele pakket? M.a.w. krijg ik de keus wat ik uit Office wil verwijderen?
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pvdm Bekijk Berichten
          BAls ik in het Configuratiescherm op verwijderen klik bij Office, verwijder ik dan niet het hele pakket? M.a.w. krijg ik de keus wat ik uit Office wil verwijderen?
          Ja je krijgt de keus wat je wilt verwijderen.

Comment

Ik heb je screenshot bekeken, in weze zou je Messenger en NetMeeting ook nog kunnen verwijderen. (Dat ligt eraan of je het gebruikt of niet.) Verders is je Program Files opgeruimd hoor. Ik denk niet dat je hier erg veel zal kunnen besparen.

Comment

NetMeeting kan ook verwijderd worden!

Echter de mappen Netmeting, Outlook Expres en Windows Media Player laten zich inclusief inhoud niet verwijderen.

Zijn er "sterkere" middelen bekend om dit voor elkaar te krijgen?

Comment

Ja, maar ik denk dat je er niet meer dan 10-15MB mee zal gaan winnen. Wil je echt al die moeite en risico's nemen voor zo'n klein beetje ruimte?

Comment

Als de risico's niet te groot zijn wil ik die moeite best nemen, als ik maar weet welke route ik moet bewandelen.

Laat maar horen!

Comment

Wat je eens zou kunnen proberen is bij C:\Windows\inf\sysoc.inf, alle waardes die eindigen op , HIDE , veranderen in , , (spatie laten staan). Dan kan je meer programma's verwijderen bij Windows-onderdelen toevoegen en verwijderen. (Ik denk dat dit bij Windows 2000 ook zo werkt. Bij XP in ieder geval wel.)

Nogmaals waarschuw ik, alles is op eigen risico.

Comment

Ik heb Unlocker gedownload en ben daarmee aan de slag gegaan.
                      Nadat ik Verwijderen had geselecteerd en vervolgens op Proces Beeindigen had gedrukt kreeg ik direct (maar dan ook direct) een zwart scherm.
                      Toen de boel opnieuw was opgestart had ik geen verbinding meer met het net.

Ik kreeg het er warm van!!!!

Na wat uurtjes pijn en moeite kwam de boel gelukkig weer in het rechte spoor.
                      Unlocker zit inmiddels in de Prullenbak en mijn handen diep in mijn zakken.

Het was een leuke oefening, maar je moet wel van "spannend" houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pvdm Bekijk Berichten
                        Ik ben bezig met het creeeren van ruimte op de harde schijf. Zo probeer ik de mappen van Outlook en WIndows Media Player uit Program Files te verwijderen
                        Het verwijderen van programma's als NetMeeting, Outlook en WMP zet niet veel zoden aan de dijk. Daar win je nog geen 20 MB mee. Je zou kunnen overwegen de Hotfix Uninstallers te verwijderen, als je dat nog niet gedaan hebt. Als je besturingssysteem helemaal ge-update is en geen van die updates veroorzaakt problemen, dan is het niet aan te raden die ooit nog te verwijderen en zijn de uninstallers ervoor dus overbodig. Met CCleaner (directe downloadlink) kun je ze veilig verwijderen.
                        Start het programma en klik op Cleaner > Run Cleaner. Vink daarna in het linker venster onder Advanced de Hotfix Uninstallers aan (afbeelding) en klik op Analyze. Er wordt nog niets verwijderd, maar je krijgt nu te zien hoeveel MB schijfruimte er vrij komt na verwijdering. Klik op Run Cleaner om de Hotfix Uninstallers definitief te verwijderen. Vergeet niet het vinkje daarna weer weg te halen, zodat Uninstallers van nieuwe updates niet direct verwijderd worden.

Last edited by Guus abc; 31-01-08, 21:16.
                        Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Zit er een verschil tussen het verwijderen van Hotfix Uninstallers via CCleaner en verwijderen via Configuratiescherm > Software?

Comment

Ja, een groot verschil zelfs. Als je ze bij Software verwijdert, gaan de hotfixes ook daadwerkelijk weg. Dat moet je niet hebben. CCleaner verwijdert alleen de KB mappen, waardoor je ze niet meer kan deïnstalleren. (Dat wil je 9 van de 10 gevallen toch niet). Maar laat de updates zélf wel staan.

Comment

CCleaner gedownload en gedaan wat The7thStranger voorstelde.
                              Dat ging prima en levert mij (permanent) ca. 10 MB extra harde schijfruimte op.
                              Is mooi meegenomen op mijn niet al te ruim bemeten C-partitie.

Ik houd mij aanbevolen voor nog meer van dit soort tips.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X