Mededeling

Collapse
No announcement yet.

svchost.exe op 100% continu?!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• svchost.exe op 100% continu?!

Hey allemaal!

Sinds kort doet het bestand svchost.exe heel raar.. het begint 100% cpu te vreten bij het opstarten waardoor het opstarten zelf ook langer duurt.. ook als ik op internet ga blijft de pc even hangen (kijk dan gelijk bij processen en ja hoor) en alweer loopt ie op tot 100% !

Me pc is schoon en er zit geen virus of spyware etc. erop daar ben ik in ieder geval zeker van !

Enige hulp/uitleg zou ik zeer waarderen want dit is echt heel irritant !

BTW: Ik wil de update helemaal uitschakelen.. het kan via configuratiescherm maar dan komt er zon rode icoontje onderin das ook irritant.. las ook paar keer dat het via microsoft site kan maar heb het daar echt niet kunnen vinden.. behalve dat je de taal kunt veranderen en beta updates of iets..
    Last edited by NeMo_0; 28-01-08, 18:17.

Hm.. plotseling kwam windows update dus heb ik de update zn gang maar laten gaan waarna ik me pc opnieuw moest opstarten.. probleem lijkt nu verholpen maar weet nog niet zeker ..

Comment

wat je kunt proberen is om deze service (die word volgens mij gebruikt voor de printer) uit te zetten tijdens het opstarten. om dit te doen voer je in "uitvoeren" "msconfig" in, en bij het tabblad "opstarten" kun je in de lijst deze service opzoeken en uitschakelen. ga niet zomaar dingen uitzetten met de gedachte van.. leuk sneller opstarten, dit kan namelijk nog meer problemen opleveren.

laat even weten of dit resultaat heeft.

groeten mvl

Comment

Ik weet wel wat ik wel en niet moet inschakelen via Hijackthis ! Vrij goed met pc's maar kom er maar niet uit.. schijnt volgens mij van Windows Update te zijn als het goed is. Even op internet en voordat de pagina laad gebruikt ie even veel cpu en dan pas laad het pagina uiteindelijk, tijdens opstarten blijft ie even haken wacht ie 15/20sec en gaat ie verder.. nooit eerder gehad !

Toch bedankt voor je reactie !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NeMo_0 Bekijk Berichten
          Ik weet wel wat ik wel en niet moet inschakelen via Hijackthis ! Vrij goed met pc's maar kom er maar niet uit.. schijnt volgens mij van Windows Update te zijn als het goed is. Even op internet en voordat de pagina laad gebruikt ie even veel cpu en dan pas laad het pagina uiteindelijk, tijdens opstarten blijft ie even haken wacht ie 15/20sec en gaat ie verder.. nooit eerder gehad !

Toch bedankt voor je reactie !!

ok!

mvl

Comment

En opstarten in veilige modus met internetverbinding zelfde probleem?

Windows up-to-date?
            Voor dit probleem heeft Microsoft vorig jaar 2 patches uitgebracht, dus als windows up-to-date is, dan zou dit probleem wel eens door iets anders worden veroorzaakt.
            A.H.
            Niet alleen is belangrijk de weg, die je gaat,
            maar ook het spoor, dat je achterlaat.

Comment

Na heel wat uren is het me gelukt om het op te lossen! Uiteraard zet ik mijn oplossing hier op zodat andere er ook gebruik van kunnen maken !

1. Ten eerste ging ik naar windows update site, via daar kies je links Instellingen, en daar schakel je microsoft update uit.

2. Start -> Configuratiescherm -> Automatisch updates -> Automatische updates uitschakelen.. Handmatig updates uitvoeren is een optie, gewoon via windows site !

3. En als je de update uitschakelt komt onderin het windows waarschuwing waar ik dus gek van werd, ook daar een oplossing voor gevonden! Start -> Configuratuescherm -> Beveiligingscentrum, daar kies je dan links de onderste ''Meldingen van beveiligingscentrum'', daar haal je de vinkjes weg ok drukken.

Dit heeft mijn probleem opgelost. Heb zelf nog handmatig alle nodige updates binnengehaald.. zal het zo laten voorlopig.. pc loopt weer als een zonnetje !

Bedankt voor jullie reacties !

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X