Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe behoud je instellingen na opnieuw installeren

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe behoud je instellingen na opnieuw installeren

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje..
    Iemand in mijn familie heeft een eigen bedrijfje, in het geluid. Nu maakt hij zelf ook de booklets en cd-opdrukken enz.. op een computer. Op deze computer zit nog windows 98. Nu heeft hij de laatste paar maanden steeds vaker problemen met die computer.
    Het liefst zou hij XP installeren. Hoe kan hij Windows Xp installeren zonder dat hij:
    - instellingen van bepaalde programma's kwijt is (bijv. kleurinstellingen voor bepaalde printers, stijlen)
    - lettertypes kwijt is, zodat herdrukken, op een later tijdstip, er hetzelfde eruit zien.
    - bepaalde programma's kwijt is. (Is het bijv. mogelijk dat je een soort lijst kan uitdraaien van programma's die je regelmatig gebruik.)

Diegene is bang dat als hij overstapt hij alles kwijt is, of bepaalde instellingen kwijt is.

Hoe kan je upgraden zonder die dingen te verliezen?

Groet Jaap

Ik zit te denken aan de Wizard instellingen overzetten, maar ik weet niet meer of Windows 98 die heeft (geloof van niet), en ik betwijfel ook of het al die instellingen zal overzetten.

Programma's moeten sowieso opnieuw geïnstalleerd worden, programmainstellingen zijn natuurlijk ook weg als je ze opnieuw installeert.
    Lettertypes kunnen vanuit de map C:\Windows\Fonts kopiëren zodat je ze later opnieuw kan gebruiken.

Comment

is er geen mogelijkheid om in die programma's zelf je instellingen en dergelijke te exporteren naar een file om achteraf opnieuw te importeren na de nieuwe installatie.
      Ik weet dat je met programma's kan doen maar natuurlijk niet met allemaal,
      maar je kan het zeker eens proberen.

mvg some_j

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JaapV Bekijk Berichten
        Op deze computer zit nog windows 98. Nu heeft hij de laatste paar maanden steeds vaker problemen met die computer.
        Het liefst zou hij XP installeren.
        Voordat ik inga op instellingen overzetten: Het wordt uit je vraag niet helemaal duidelijk of hij XP op een nieuwe pc wil installeren of op dezelfde computer. Is dat laatste het geval: Wat zijn de problemen die hij met de pc heeft en wat voor pc is het (hoe oud, hoeveel RAM/Videogeheugen/schijfcapaciteit)?
        Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

To Guus abc:
          Hij wil dezelfde computer gebruiken.
          Laatst heeft hij geprobeerd om Windows 98 her te installeren, deze gaf op een bepaald moment een foutmelding. Ook heeft hij Windows XP geprobeerd er overheen te installeren, ook deze installatie mislukte op een bepaald moment. Beide gaven ongeveer dezelfde foutmelding (Hij wist niet meer welke).

De computer loopt op dit moment (wat ik gisteren hoorde) vaak vast als in Acrobat Reader een document wordt afgesloten. Verder is het systeem best traag, overige problemen weet ik helaas niet.

Ik zal vandaag eens bellen over wat er allemaal in de computer zit.

To some_j en The7thStranger:
          Ook dat zal ik moeten vragen, ik zal binnenkort wel even langs gaan om te kijken of die functies er zijn om instellingen over te nemen.
          Volgens mij hoef je in Windows 98 niet alle lettertypes in 1 map te hebben, hij gebruikt volgens mij fonts navigator (of iets dergelijks) die de lettertypes installeerd en beheerd.
          Zelf denk ik dat het bewaren van lettertypes niet het grootste probleem is, maar goed.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X