Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan een computer te snel zijn voor bepaalde spellen?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kan een computer te snel zijn voor bepaalde spellen?

Hallo,

Mijn zoon heeft gisteren een 2e hands computer gehad. het is een AMD 2000+, 40 GB HD, 64 mb videokaart (nvidia 4 64 mb).
    Er zit een 5x speed cd-rom speler in. Deze geeft ook problemen. Hiervoor heb ik een nieuwe discussie gestart in "pc problemen algemeen/hardware" (http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=34130)
    De spellen die mijn zoon speelt vragen allemaal om ongeveer de onderstaande specs (aanbevolen):

- Windows XP
    - Pentium II 300MHz
    - 64 MB RAM
    - 400 MB vrije ruimte
    - 16 MB 3D kaart

Ik voldoe ruimschoots aan deze spec en toch komt het regelmatig voor dat een spel vastloopt of er zelfs en reboot van de pc plaatsvindt. Ik heb vanmorgen nieuwe drivers voor de videokaart geinstalleerd. Dit is helaas niet de oplossing.

Iemand een idee of de pc te snel is voor deze spellen? Of isde cd-rom speler de oorzaak voor de problemen?

Gr.
    Erik

Ik zou even formatteren en windows opnieuw installeren Daarna de goede drivers installeren en opnieuw de spellen installeren.

Succes!

EDIT: en op deze vraag:

Kan een computer te snel zijn voor bepaalde spellen?
    Nee dat kan niet. Het kan wel zijn dat de drivers voor oude spellen niet compatible zijn met nieuwe hardware. Maar in principe maakt dat niets uit.
    Last edited by pablorindt; 03-02-08, 16:11.
    Groeten Pablo

Comment

Ondanks dat ik eigenlijk zo'n advies niet snel zou geven is het misschien wel handig om een schone installatie uit te voeren. De PC is 2ehands en je kent de geschiedenis niet.
      Je kunt heel veel tijd besteden aan probleemoplossing maar een herinstallatie is vaak sneller.

Een PC kán te snel zijn voor spellen ja maar dit heb ik nog nooit meegemaakt met een PC die jouw prestaties heeft. Of het moeten erg oude spellen zijn (< 1994).

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
        Ondanks dat ik eigenlijk zo'n advies niet snel zou geven is het misschien wel handig om een schone installatie uit te voeren. De PC is 2ehands en je kent de geschiedenis niet.
        Je kunt heel veel tijd besteden aan probleemoplossing maar een herinstallatie is vaak sneller.

Een PC kán te snel zijn voor spellen ja maar dit heb ik nog nooit meegemaakt met een PC die jouw prestaties heeft. Of het moeten erg oude spellen zijn (< 1994).
        Maar dat noem je dan toch niet zo. Te snel kan niet, dan is de driver ondersteuning gewoon brak. Omdat het zo'n oud spel is
        Groeten Pablo

Comment

Mja...
          Sommige oudere games maakte gebruik van de maxmimale snelheid die de processor te bieden had. Als je een snellere processor had, ging de game sneller (en dus soepeler).
          Het resultaat met hedendaagse snelle processoren is een idioot hoge gamesnelheid :-).

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
            Mja...
            Sommige oudere games maakte gebruik van de maxmimale snelheid die de processor te bieden had. Als je een snellere processor had, ging de game sneller (en dus soepeler).
            Het resultaat met hedendaagse snelle processoren is een idioot hoge gamesnelheid :-).
            Haha ok, nou dat wist ik niet, maar dat zijn dan wel héle oude games. Wel grappig omdat nu eens te spelen dan
            Groeten Pablo

Comment

Oude games zijn best leuk hoor. Zo heb ik vorige week Hocus opnieuw gedownload. Zo oud dat ik voor instellingen een aparte DOSbox moet starten voor muziek/beeld/geluid en dat mijn Dual Monitor set-up genegeerd wordt :-). Maar owh zo leuk om herinneren op te halen.

Maar we gaan een beetje offtopic dus als je er verder over wilt gaan mag je wel elders een thread openen als je wilt.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X