Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Partities

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Partities

Hoi, ik heb een laptop gekocht eergisteren en daar stond vista op voor geïnstalleerd, maar de harde schijf is in partities onderverdeeld en ik zie na 7 jaar computer ervaring nog altijd geen nut aan partities. Misschien iemand tips hier?

Op de C schijf staat vista en op de E schijf (de partitie dus) is volledig leeg...
    Ik heb gehoord van iemand dat je daar backups kunt opzetten, maar dat vind ik echt niet nodig, want ik formatteer mijn computer nooit. Ik ruim ze namelijk allemaal handmatig op en dit doe ik al 7 jaar met elke computer en nooit vertragingen gehad. Dus waarom zou ik mijn harde schijf ooit formatteren als hij altijd goed loopt?

Nouja... als het echt niet een bijzondere reden zou zijn voor een partitie, dan zou ik graag ze allebei willen samenvoegen zonder gegevens te verliezen.
    Ik gebruik windows vista home premium... schijnt dat er zo'n programma standaard in windows vista staat, maar kan mij iemand uitleggen hoe dit dan werkt? En kun je dit doen zonder risico? (Als er een risico zou bestaan, is de risico dan groot?)

Alvast bedankt

Ik blijf na ruim tien jaar pc ervaring van mening, dat het maken van partities wel degelijk nut heeft. Stel door een één of andere reden je windows niet meer op wil starten en je moet formateren om Windows op nieuw te installeren. Met één partie ben je dan alles kwijt. Sla je bijvoorbeeld je foto's, muziek, enz op de tweede paritie, dan blijft die staan als je de c-partitie moet formateren.

PS Deze computer > beheren > (opslag>) Schijfbeheer. Alleen heb ik nog niet uitgevonden of je zonder data verlies je paritities kunt veranderen in Vista schijfbeheer.
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Gelukt, bedankt!

Comment

Graag gedaan. Zet je de status van de vraag nog even op "opgelost", links boven op de pagina.
        Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
        Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
        Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
        Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
        Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
        Branders; Plextor 820SA.
        Speakers; Logitech z5500.
        Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X