Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Computer crash gewaarschuwd door een piepend geluid

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Computer crash gewaarschuwd door een piepend geluid

Dag mensen,

Mijn computer die draait op Windows XP, geeft een piepende geluid meerdere keer per dag gevolgd door een crash.
    Ik heb het bij een computer zaak gebracht, en zij hebben een ‘burn in’ test gedaan op de volledige hardware. Na acht dagen mocht ik hem weer naar huis meenemen, maar zij konden niets fout vinden. Volgens de medewerker van de zaak, de enigste wat ik kon doen was om alle rand apparaturen een voor een loss te koppelen, om te kijken of er daar iets mis was. Voor deze service betaald ik 29.50 euro’s.

Nu, twee weken verder, en ik heb alle rand apparaturen geëlimineerd van de schuld, maar blijft het toch crashen.
    Ook heb ik mijn Norton 360 met een Norton verwijderingstool van het systeem verwijderd na een waarschuwing dat het verkeerd geïnstalleerd was. Dit heeft ook niet geholpen.
    Meestal naar een crash krijg ik een blauwe tekst die geeft aan dat – Windows is uitgezet om schade te voorkomen, en dan gaat de computer van zelf weer opstarten in DOS wat altijd hetzelfde eindigt met de melding van – Disk Boot Failure, insert system disk and press enter.
    Hier blijf ik altijd rond in een kring lopen, want dan is het – Herstellen Herstel Console – C:\>
    Dan kom ik niet verder, en de enigste manier om de computer weer op te starten in Windows, is om de stekker uit te trekken.

Kan iemand mij adviseren alstublieft?

Hebben ze bij die computerzaak ook de kast opgengeschroefd, en gekeken of het goed stofvrij was?

Comment

Computer crash gewaarschuwd door een piepend geluid

Oorspronkelijk geplaatst door The7thStranger Bekijk Berichten
      Hebben ze bij die computerzaak ook de kast opgengeschroefd, en gekeken of het goed stofvrij was?
      Hoi The7thStranger, bedankt voor jouw snelle antwoord.

Ik heb net de computerzaak gebeld en jouwe vraag gesteld.
      Zij zeggen dat ze inderdaad de kast opengemaakt hebben, en er was een normale hoeveelheid stof, maar het was niet zo erg.
      Zijn tip was om zelf te kijken of de ventilator het goed deed en wordt niet te warm. (Ik moet zeggen dat ik zal zelf niet weten wat normaal is in dat geval)
      Verder vond hij een goed idee om Windows opnieuw te gaan instaleren, wegens het feit dat het lijkt een beetje langzaam te lopen.

De groetjes,

Tony

Comment

Piep+Crash doen mijn denken aan oververhitting óf een harde schijf die niet helemaal jofel is..

Doet de PC het nog trouwens?

Verder vond hij een goed idee om Windows opnieuw te gaan instaleren, wegens het feit dat het lijkt een beetje langzaam te lopen.
        Dit raadt men vaak (en in mijn ogen té snel) aan. Opruimen kan nooit kwaad natuurlijk maar..

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

"Normale hoeveelheid stof" is in mijn ogen géén stof. Heeft die man het wel weggehaald of gewoon laten zitten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
            Piep+Crash doen mijn denken aan oververhitting óf een harde schijf die niet helemaal jofel is..

Doet de PC het nog trouwens?

Dit raadt men vaak (en in mijn ogen té snel) aan. Opruimen kan nooit kwaad natuurlijk maar..
            Dag Eagle Creek,

Wat de harde schijf betreft, heb ik ook net gevraagd of de piep kan iets te maken hebben met harde schijf problemen. Hij dacht van niet.
            Maar voor de rest, doet hij het nog welles, alleen het is zo vervelend dat ik moet steeds the stekker uit trekken naar een crash.

Is het niet mogelijk dat als er bijvoorbeeld ouwe programma restjes, of een virus ergens zit, dat opnieuw formatteren en instaleren kan misschien de problemen oplossen?
            Momenteel behalve crashen, lijkt mijn computer last van dementie te hebben.

Bedankt,

Tony

Comment

"Normale hoeveelheid stof" is in mijn ogen géén stof. Heeft die man het wel weggehaald of gewoon laten zitten?
              Nou eigenlijk de medewerker gaf wel de indruk dat de monteur het weggehaald had, maar dat is inmiddels twee weken geleden.
              Het lijkt mij verstandig als ik zal een keertje proberen de kast open te maken. Heel voorzichtig met de stofzuiger misschien?

Tony

Comment

Opnieuw installeren is altijd goed natuurlijk, omdat je computer dan weer "schoon" is.
                Waar je wel rekening mee moet houden is dat je alles kwijt bent. Dan zijn dingen als documenten en foto's niet waar ik op doel, daarvan is het meer dan logisch dat je daar een backup van maakt.
                Let er vooral op dat je al je drivers opnieuw zal moeten installeren. Je moet dus goed weten welke hardwarecomponenten je hebt. Als je mazzel hebt zit er een cd van je pc fabrikant of moederbordfabrikant bij, waar alle drivers op staan. Is dat niet zo, moet je ze van de sites van de fabrikanten halen, en daarvoor moet je wel precies weten wát je hebt.
                Daarnaast ben je ook al je software kwijt. (Het backuppen hiervan heeft geen zin, omdat na een herinstallatie alle registervermeldingen weg zijn.)

Wat ik je daarom aan zou raden is om eerst toch zo veel mogelijk stof uit je pc te verwijderen. Dit met voorkeur met een schone kwast. Het stof dat op de bodem valt kan je weghalen met een stofzuiger. Vermijd het contact van de stofzuiger met hardwarecomponenten.
                Heeft dat geen zin kan je altijd nog een herinstallatie overwegen.

Lees eerst dit voordat je je pc openmaakt.
                Last edited by The7thStranger; 08-02-08, 18:29.

Comment

Bedankt voor alle aandacht en tips tot zover.

Mijn computer kast heb ik vandaag open gemaakt zoals geadviseerd.
                  Nou dat is een grote troep hoor, en is heel duidelijk dat niemand heeft het schonegemaakt bij de zaak. Een aantal fotos heb ik ook gemaakt en kan iemand een keertje laten schamen met de bewijs van alle grote stof bolletjes die binnen aan het rond rollen waren.

Naar die advies over statisch elecriciteit ben ik nu heel voorzichtig, en loop rond in mijn sokken. Ik zie dat de insteek kaartjes ook een dunne lagje stof hebben - kan ik met rubber handschoenen werken voor alle zekerheid, terwijl ik bezig met de kwast ben?

Groetjes,

Tony

Comment

Zó enorm is het risico nou ook weer niet hoor. Ik werk zelf ook niet met rubber handschoenen en rubber bandjes enzo. De kwast is van hout, en geleidt dus niet. Je kan gerust met de kwast overal komen. En mijn advies om voorzichtig te zijn met de stofzuiger was meer voor het eventueel aanstoten/loshalen van dingen dan ESD. Het uiteinde van je stofzuiger (hoe heet zo'n ding eigenlijk?) is neem ik aan toch van plastic?

Comment

rubber bandjes
                      Dat zou averechts werken. (als je bedoelt wat je denkt dat ik bedoel)

Zelf gebruik ik wel een ESD-polsbandje omdat ik ooit iemand zijn moederbord heb zie frituren. Vroeger raakte ik de verwarming aan en gebeurde er nooit wat. Beetje "better safe than sorry" scenario.
                      Gewoon een beetje voorzichtigheid in acht nemen en geen wollen trui over je hoofd uittrekken () en dan gaat het wel goed .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Van hartelijke bedankt allemaal - ik ga nu aan de slag! (heel voorzichtig natuurlijk)

Tony

Comment

Nou, de schoonmaak klusje is gebeurd, en was hard nodig dacht ik, maar dit heeft het probleem niet opgelost.
                          Vandaag heeft de computer 3 keer geprobeerd te crashen. Een keer was gelukt, en die ander 2 keer was ik net op tijd om het uit te zetten voor dat het vast liep, en elke keer gewaarschuwd door die vervelende piep van de kast.
                          Wat ik kan merken is, dat bijna elke keer de computer is bezig met verwerken van data, zoals vandaag was het in outlook express bezig met comprimeren van mijn in-box.

De ventilator heb ik gecontroleerd en die blaast warme lucht naar buiten, wat ik dacht een goeie teken was.

Graag jullie advies om verder te kunnen gaan.

De groetjes,

Tony

Comment

Misschien is het handig om je hardeschijf eens op fouten te controleren. Ga naar de eigenschappen van je schijf > extra > foutcontrole > nu controleren. Klik daar beide vakjes aan en druk op starten.

Comment

Misschien is het handig om je hardeschijf eens op fouten te controleren. Ga naar de eigenschappen van je schijf > extra > foutcontrole > nu controleren. Klik daar beide vakjes aan en druk op starten.
                              Ik dacht dat het al een keer automatisch gebeurd was, maar helaas is het nu erger geworden, want elke keer als ik probeer het op te starten, sluit het af zodra dat ik heb mijn wachtwoord ingevuld heb. Ik kom niet meer in Windows dus en kreeg niet eens die herstel console meer.

Tony

Comment

Working...
                              X