Mededeling

Collapse
No announcement yet.

.Lnk/.exe probleem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• .Lnk/.exe probleem

Windows 98SE probleem.

Ik heb na een virus (downloader virus} het volgende probleem.Ik krijg .exe-files alleen geopend met het run command en .lnk (shortcuts) openen met 1 programma nl fileanalyzer (Spybot)

lmk43

volgens mij is dit wel een oplossing voor je probleem:

Comment

Is dat niet voor xp????

Werkt deze fix ook op Windows 98SE???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lmk43 Bekijk Berichten
        Windows Registry Editor Version 5.00
        Nee dus:
        Syntaxis van REG-bestanden
        Een REG-bestand heeft de volgende syntaxis:

VersieRegisterEditor
        Lege regel
        [Registerpad1]
        "NaamGegevensitem1"="Gegevenstype1:Gegevenswaarde1"
        NaamGegevensitem2"="Gegevenstype2:Gegevenswaarde2"
        Lege regel
        [Registerpad 2]
        "NaamGegevensitem3"="Gegevenstype3:Gegevenswaarde3"

waarbij:

VersieRegisterEditor is ofwel 'Windows Registry Editor Versie 5.00' voor Windows 2000, Windows XP en Windows Server 2003, ofwel 'REGEDIT4' voor Windows 98 en Windows NT 4.0.

Bron: http://support.microsoft.com/kb/310516
        Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Ok.Dat xp in de urls was wat verwarrend.Ik zal de fix proberen.

Comment

Windows 98SE probleem.
            Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
            Nee dus
            Ik zal de fix proberen.
            Last edited by Guus abc; 10-02-08, 16:08.

Comment

IK zag dat nee-antwoord even over het hoofd.

Comment

Probeer het eens met EHBW98. (Eerste Hulp Bij Windows 98 )

Als het probleem nog niet zo lang bestaat kun je proberen of het terugzetten van een registerkopie het oplost: Start op in veilige modus en kies in het opstartmenu Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus.
                Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op ENTER.
                Je krijgt vervolgens een DOS-scherm met 5 registerkopieën te zien met de namen rb000.cab, rb001.cab etc. In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn - in Amerikaanse notatie, dus eerst de maand. Zet een registerkopie terug van een datum waarop er nog geen problemen waren. Als je niet zeker bent van die datum, kies je de oudste kopie. Met de pijltjestoetsen (omhoog/omlaag) kies je de kopie die je wilt terugzetten. Met de pijltjestoetsen voor links/rechts kies je voor Terugzetten of Annuleren.
                Vervolgens druk je op ENTER. Na de melding dat de kopie is teruggezet, start je opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Is het probleem al langer aanwezig dan zal dit niet werken, omdat de oudste registerkopie dan al fouten zal bevatten.
                Dan kun je Windows over de bestaande installatie heen installeren:
                Doe de cd-rom in de drive. Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Dubbelklik in het rechter venster op Setup en volg de aanwijzingen. Als er wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
                Tijdens deze procedure worden fouten in het register en in systeembestanden gerepareerd. Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren.

Comment

Dat zal ik dan maar proberen.Binnen 2 weken zijn 2 computers kapot gegaan en de lader van mijn muis en een toetsenbord toen ik een van de twee computers wilde repareren.Dat is echt rot als je de computer constant in gebruik hebt.

Comment

Probleem is opgelost.De computer is nu namelijk helemaal kapot.LOL.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                    Working...
                    X