Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows kan het installatieprogramma niet vinden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows kan het installatieprogramma niet vinden

De melding "Fout tijdens installatie apparaat" met als inhoud "Windows kan het installatieprogramma voor Image niet laden. Neem contact op met de hardware leverancier" komt tevoorschijn bij het installeren van mijn Epson Perfection 4990 Photoscanner.
    Uiteraard heb ik contact gehad met Epson, maar daar maakt men zich ervan af dat men de meldingen niet kent en dat het aan mijn systeem ligt. Misschien hebben ze wel gelijk van de registersleutel voor Beeldapparaten was in eerste instantie niet op m'n systeem aanwezig. Die sleutel, te weten {6BDD1FC6-810F-11D0-BEC7-08002BE2092F} in HKEY_LOCAL_MACHINE, SYSTEM, CurrentControlSet, Control, Class, met subsleutels Standaard, Class, Icon, Installer32, troubleshooter-0 heb ik inmiddels wel aangebracht met als gevolg de bovengenoemde - nieuwe - melding. Welke stappen heb ik daarna ondernomen:
    Nadat de installatieCD van Epson is verwerkt (zonder foutmeldingen o.i.d.), het systeem afgesloten en opnieuw gestart is en de
    scanner op een USB poort is aangesloten, wordt zoals gebruikelijk de
    meldingsballon "nieuwe hardware gevonden. Epson 4990" weergegeven.
    Daarna verschijnt de genoemde foutmelding.
    Als ik vervolgens op de OK knop van de melding druk, gaat de Wizard Nieuwe hardware installeren gewoon aan de slag, maar meldt na verloop van tijd:
    "Deze hardware kan niet worden geïnstalleerd. De hardware kan niet worden geïnstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden".
    Beide meldingen staan in de bijlage.

De hardware is overigens prima in orde want op m'n laptop doet ie het wel, maar om praktische redenen moet ie op de desktop worden aangesloten.

Ik heb al geprobeerd dit opgelost te krijgen via de Hardware hulp ( zie desgewenst daar bij "Installatie Epson Perfection 4990 lukt niet" ). De meldingen die in eerste instantie verschijnen zijn opgelost maar het lijkt er toch op dat dit een windows of software probleem is, dus stal ik het probleem nu (ook) maar hier, in de hoop dat ik de printer eindelijk aan het werk krijg op m'n desktop.

Helaas heb ik nog geen oplossing, dus daarom maar even deze activering van mijn probleem

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
    Working...
    X