Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x besturingssysteem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 2x besturingssysteem

Hoi,

Bij de herinstallatie van windows xp is deze op partitie D geplaatst,
    echter de vorige versie staat op partitie C.
    Hoe kan ik partitie c formateren zodat deze leeg is en er maar één besturingssysteem overbkijft.
    Alvast bedankt voor de hulp.

jowan

Typ bij uitvoeren: sysdm.cpl
    Klik het tabblad Geavanceerd en klik bij Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen.
    Klik op Bewerken onder Systeem starten.
    Nu opent boot.ini in Kladblok. Haal de opstartregel van de C:\ partitie weg.
    Daarna kan je de Windows-mappen van de C:\ schijf weggooien.
    Last edited by The7thStranger; 24-02-08, 21:15.

Comment

Lijkt mij geen goed plan, de opstartbestanden staan op de C: schijf en die kun je dan niet formateren, en dan zou ook de windows op de D: niet meer werken als het wel kon.

Installeer windows opnieuw op de C:, haal eerst alle mappen van de C: vanuit D:, en dan kun je later de D: formateren en de opstartpaden aanpassen.

Of je had eerst de C: gedepartitioneerd, de partitie weggehaald dus., dan wordt de 2e partitie de C: en later de eerste de D:.

Comment

kan ik hem ook helemaal leeg maken en met een schone pc opnieuw beginnen ???
        zo ja hoe krijg ik hem helemaal leeg ???

Comment

Je XP vanaf de C:\ opbooten, dan de D:\ formatteren. Daarna opbooten vanaf de Windows-cd, en je C:\ formatteren, en daar de nieuwe Windows op zetten.

Dan is alles schoon.

Comment

Alle partities eerst verwijderen, nieuwe aanmaken, formateren en XP installeren via de XP cd, wel ermee opstarten uiteraard.

Comment

Opstarten van de installatie CD en schijf C: formatteren, verder gewoon laten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The7thStranger Bekijk Berichten
                Je XP vanaf de C:\ opbooten, dan de D:\ formatteren. Daarna opbooten vanaf de Windows-cd, en je C:\ formatteren, en daar de nieuwe Windows op zetten.

Dan is alles schoon.
                Je bent wel omslachtig bezig vanavond he :-)?
                ========
                Booten vanaf de Windows CD => In de Windows XP setup alle partities verwijderen en opnieuw aanmaken (als je wilt onderverdelen in C en D).
                Daarna op C:\ installeren.

Oorspronkelijk geplaatst door Coree Bekijk Berichten
                Opstarten van de installatie CD en schijf C: formatteren, verder gewoon laten?
                Lees even wat er boven je gezegd is. Daarbij is D:\ als installatie schijf niet altijd wenselijk.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
                  Booten vanaf de Windows CD => In de Windows XP setup alle partities verwijderen en opnieuw aanmaken (als je wilt onderverdelen in C en D).
                  Daarna op C:\ installeren.
                  Lijkt mij de beste oplossing, wil windows ook op de C:\ hebben hoe kan ik hem booten vanaf de Windows CD?

Comment

Windows CD erin doen, en opnieuw opstarten. Dan krijg je hoogst waarschijnlijk een melding als "Press any key to boot from cd".

Is dat niet het geval, moet je in de BIOS bij Boot Sequence de cd-rom speler als eerste bootapparaat zetten.

Comment

hij doet het, heb partitie C en D verwijdert en ben nu opnieuw aan het installeren.
                      Bedankt voor de hulp allemaal.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                      Working...
                      X