Mededeling

Collapse
No announcement yet.

foutmelding Microsoft Visual Basic bij opstarten Excel 2003

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• foutmelding Microsoft Visual Basic bij opstarten Excel 2003

Hallo,

Als ik Excel 2003 (Professonial Editie) opstart krijg ik de volgende foutmelding van Microsoft Visual Basic:
    'Systeemfout &H80004005 (-2147467259). Niet nader omschreven fout.'

Volgens mij is dit probleem ontstaan nadat ik 2 weken geleden het Trojan/Zlob virus op mijn pc heb gekregen toen ik een programma heb geinstalleerd om een bepaald type videobestand af te spelen. Ik weet dit niet zeker, omdat ik Excel al een aantal weken niet meer heb gebruikt. Via dit Forum heb ik het virus toen succesvol verwijderd. Zou de foutmelding hier wat mee te maken kunnen hebben?
    Opnieuw installeren van Excel heb ik al geprobeerd en heeft niets opgeleverd. Verder heb ik voor de zekerheid nog eens gescand met Spybot S&D, Lavasoft en Malwarebytes. Hierbij is geen spyware gevonden:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.05
    Database versie: 436

Scan type: Volledige Scan (C:\|D:\|E:\|F:\|H:\|)
    Objecten gescand: 62021
    Verstreken tijd: 9 minute(s), 6 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
    Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
    Registersleutels geïnfecteerd: 0
    Registerwaarden geïnfecteerd: 0
    Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
    Mappen geïnfecteerd: 0
    Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
    (Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Mvg, mister1985

Re

Hallo,

Ik heb eens gegoogled en iemand met hetzelfde probleem gevonden op een ander forum. De veroorzaker van het probleem is de invoegtoepassing Hulpprogramma's voor de euro. Na deze invoegtoepassing uitgeschakeld te hebben was het probleem opgelost!!!

Gr. mister1985

Hieronder de bijdragen uit het forum dat ik had gevonden:

Telkens ik excel 2003 opstart, krijg ik na enkele seconden volgende foutmelding :
    systeemfout &H80004005 (-2147467259) Niet nader omschreven fout.

18 x OK klikken en dan verschijnt :
    compileerfout in verborgen module : ThisWorkbook

Opnieuw OK klikken en Excel opent en werkt.
    Obv. een berichtje dat héél even te zien is onderaan het scherm bij het opstarten van Excel, zou het iets te maken kunnen hebben met de €uro-module ...
    Maar dat berichtje is maar een fractie van een seconde te zien, voor de systeemfout gesignaleerd wordt.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen ?
    Herinstalleren van Excel zet voorlopig geen zoden aan de dijk.

^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 7 november 2007 om 21:31:41.
    thekid

Multiviteit: 2709
    prutser n° uno BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlidis je standaard excelmap nog steeds de originele, of start je Excel op dmv het klikken op een bestaande xls?

Indien je start met een blanko, probeer eens te starten met een 100% veilige xls (bvb een xlsje met de laatste logo uitslagen) en kijk eens of die fout dan ook voorkomt...

^ Reactie #2 geschreven door een gast op donderdag 8 november 2007 om 10:33:11.
    BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlidDe fout doet zich altijd voor bij het opstarten van excel, of ik nu een bestaand xls-document wil openen, of vanaf een blanco werkblad begin.

Na enig googelen en yahooen heb ik op de MS-supportsite een hele resem van dergelijke klachten terugevonden en een paar work-arounds.
    Blijkbaar is de euro-conversiemodule de boosdoener.
    Aangezien ik die toch niet gebruik, heb ik die invoegtoepassing er gewoon uit gegooid. En nu start excel weer braaf op.
    Maar een echte oplossing voor wie die eurmrekenmodule wel gebruikt, heb ik nergens kunnen vinden.

^ Reactie #3 geschreven door een gast op vrijdag 15 februari 2008 om 18:05:15.
    BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlidBedankt voor de tip. Ik had ook dezelfde fout en met de invoegtoepassing van euro's eruit te smijten ben ik er vanaf. Snap wel niet goed hoe ik aan die fout ben geraakt. Heb pas mijn computer eens opgekuisd en opnieuw begonnen en heb dan office geherinstalleerd en hupsa excel doet raar... terwijl ik deze office in het verleden zonder probleem heb gebruikt...[/I][/I][/I]

Comment

Mooi dat je zelf de oplossing gevonden hebt
      Dan mag je linksboven de vraag nog even op opgelost zetten

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
      Working...
      X