Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jpeg

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• jpeg

hoi hoi

hier ben ik weer
    ik heb enkele dagen geleden het programma image compressor op mijn pc gehad, omdat het me niet beviel heb ik het weer verwijderd, ik heb daarna alles uit de mappen verwijderd en enkele keren laten scannen en alles is weg, maar nu heb ik vaak als ik ergens een plaatje upload dat ik een wit blaadje krijg en daarop staat imc. jpeg terwijl het voorheen altijd gif afbeeldingen waren, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

alvast bedankt voor de hulp

groetjes willemijntje
    Don't worry over what other people are thinking about you.

They're too busy worrying over what you are thinking about them.

Probeer eens Systeemherstel naar een punt voor "enkele dagen geleden". Dus voordat je dat programma installeerde.

Comment

dat kan ik niet, want het 1e herstelpunt is van 6 maart

Comment

kan er misschien iemand mij helpen met dit probleem ?
        groetjes willemijntje

Comment

Wat bedoel je met "ergens een plaatje upload dat ik een wit blaadje krijg en daarop staat imc. jpeg ".

Kun je een screenshot plaatsen?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

[ATTACH]3352[/ATTACH]

hier issie

Comment

Kun je eens zo'n jpg bestand uploaden hier?
              Volgens mij is alleen de verwijzing naar z'n vaantjes en niet het hele bestand.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

ik heb het geprobeerd maar het probleem is als ik het voorbeeld upload dan kom je via de link gelijk op de afbeelding zelf, dus kan ik helaas geen voorbeeld laten zien, je kan alleen op de printscreen zien hoe het eruit ziet, en hoe het er uit hoort te zien

Comment

Je hebt extensie verbergen voor bekende bestandstypes aanstaan waardoor de extensies niet worden weergegeven.

Kun je een IMC.JPEG rechtsklikken, voor eigenschappen kiezen en dan zien wat de extensie is?

Ik denk dat je het nu zo hebt:
                  GIF-afbeelding > .gif
                  JPEG-afbeelding > .jpg
                  IMC.JPEG > .jpeg

Als dat zo is dan zijn die laatste makkelijk te hernoemen met een .bat file: ren *.jpeg *.jpg, maar dat komt dan nog.

Comment

ik heb het nagekeken en het klopt idd wat je zegt
                    heb je voor mij nu een oplossing hiervoor?

groetjes willemijntje

Comment

Ja. De bijlage rechtsklikken, opslaan als kiezen en dan bij de naam het .txt gedeelte verwijderen zodat je het opslaat als jpeg_jpg.bat

Die plaats je in de map met de IMC.JPEG files en dubbelklik je daar. De .bat file hernoemt dan alle .jpeg bestanden naar .jpg zodat je ze weer normaal kunt gebruiken.

Dit staat in de bijlage:
                      Code:
                      rem Egeltje 080311 ;)
                      dir *.jpeg /b >> jpeg_lijst.txt
                      ren *.jpeg *.jpg
                      Voor de zekerheid maakt de .bat file ook een lijst aan met de bestandsnamen van de .jpeg files voordat ze hernoemt worden. Als alles goed is gegaan kun je jpeg_lijst.txt in de prullenbak doen.
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

sorry maar hier snap ik helemaal van niks van wat ik moet doen hier heb ik helemaal geen ervaring mee kun je het mss nog op een eenvoudigere manier uitleggen aub in ieder geval bedankt alvast voor je hulp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willemijntje Bekijk Berichten
                          sorry maar hier snap ik helemaal van niks van
                          Dan krijg je een beetje uitleg.

Download eerst het bestandje in de bijlage en sla het ergens op.

Verander dan de naam van het bestand in jpeg_jpg.bat door .txt weg te halen.
                          Je krijgt daarbij een waarschuwing die je kunt negeren.

In plaats van een tekstbestand is het nu een batchbestand geworden.
                          Dat is in feite een piepklein programmaatje.

De reden voor al dit omslachtige gedoe is dat een batchbestand niet als bijlage bij een bericht gevoegd kan worden, maar een tekstbestand wel.

Zet het batchbestandje hierna in de map met JPEG's en dubbelklik erop.

Hierna zijn alle jpeg-extensies in jpg veranderd.
                          In het tekstbestandje jpeg_lijst staan de oude namen.
                          Als alles goed is gegaan, kun je dit bestandje en het batchbestand weggooien.

Last edited by Guus abc; 13-03-08, 00:30.
                          Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

hoi guus

dank je voor je duidelijke uitleg, met deze uitleg kan ik wel iets mee, ik gebruik op dit moment het programma renamestar, ook hiermee kan ik in een handeling bestandjes wijzigen, maar het probleem is als ik nieuwe plaatjes upload het probleem weer terug is en de plaatjes weer wit zijn, ik heb dit voorheen nooit gehad het is pas ontstaan nadat ik het programma image compressor op mijn pc heb gehad, mijn vraag is nu is met dit programma van jou alles definitief verholpen? of moet ik dat elke keer opnieuw blijven herhalen?

groetjes willemijntje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willemijntje Bekijk Berichten
                              het is pas ontstaan nadat ik het programma image compressor op mijn pc heb gehad
                              Ik denk dat er dan iets meer met de jpg's is gebeurd dan dat alleen de extensie veranderd is. Jpg of jpeg hoort in principe ook niets uit te maken. De bestanden zijn blijkbaar op een bepaalde manier gecomprimeerd, waardoor je plaatjes niet weegegeven worden.

Ik kan verschillende Image Compressors vinden, dus ik weet niet welke je gebruikt hebt. Ik zou in ieder geval het programma nog eens installeren. Dan zul je de plaatjes die je nu niet meer kunt zien daarmee weer moeten decomprimeren. Als je dat niet lukt, laat dan even weten welke Image Compressor je precies gebruikt hebt.
                              Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X