Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen Iconen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Geen Iconen

Ik zit met het volgende probleem.
    Bij het openen van Mijn documenten (of mijn afbeeldingen) zie ik wel de namen van me mappen maar niet de bij behoorende pictogrammen. Als ik selecteer op telkens dan zie ik ze wel. Als ik daarna terug ga naar Grote pictogrammen, dan zie ik ze wel normaal maar als ik dan opnieuw naar Mijn Documenten ga dan zie ik ze niet meer. Als ik hem op tegels laat staan is er geen probleem.

Bij het kiezen van mijn achtergrond heb ik een soort gelijk probleem. Als ik een foto wil kiezen heb je eronder in dat vak een aantal waaruit je kan kiezen die zijn ook niet zichtbaar als ik mijn muis er op zou zie ik wel de naam van de foto. Als ik die dan aanklik en op ok druk gebeurt er vervolgens niks. Standaard Windows Achtergronden heeft het zelfde probleem. Ik kan enkelt nog een kleur als achtergrond doen daar zijn geen problemen mee.

Evenals ik een bestand verwijder en dan de bevestiging komt van weet je het zeker dat je hem wilt verwijderen ja of nee dan hoord daar een prullebakje bij te staan dat is nu een zwart vak. Alle overige pictogrammen op mijn bureaublad in met progamma lijst die zijn wel altijd zichtbaar.
    Voor de rest zijn er geen problemen met de pc ivm traagheid etc.

Wie kan mij hier bij helpen?

Last edited by Sassefrass; 17-03-08, 21:33.

Kijk eens of systeemherstel het oplost.

(Start > rechter muisklik op Computer > Eigenschappen > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging > Systeemherstel.)
    Last edited by Guus abc; 16-03-08, 19:01.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Systeemherstel helpt niet. (Bureau acc. Systeemwerkset, Systeemherstel)

Comment

Het zou aan een corrupte IconCache kunnen liggen. In XP zou het een fluitje van een cent zijn. Je verwijdert het bestand Iconcache.db, start de pc opnieuw op en het probleem is verholpen. Het verwijderen van Iconcache.db onder Vista is iets lastiger. Het volgende zou moeten werken:

* Ga in je programmamenu naar de Command Prompt (of hoe die in het Nederlands heet).
        * Klik met je rechter muisknop op de snelkoppeling en kies Uitvoeren als administrator.
        * Open via deze snelkoppeling nu een DOS-box.
        * Open Taakbeheer, selecteer Explorer en beëindig dat proces.
        * Typ in de DOS-box C:\Users\<naam>\AppData\Local waarbij <naam> je gebruikersnaam moet zijn. Druk hierna op Enter.
        * Typ attrib -H IconCache.db gevolgd door Enter
        * Typ del IconCache.db gevolgd door Enter
        * Typ tenslotte explorer gevolgd door Enter.
        Start even opnieuw op als de icoontjes hierna nog niet goed worden weergegeven.
        Last edited by Guus abc; 17-03-08, 03:43.

Comment

Ik ben echt heel slecht op dit gebied. Wat bedoel je precies met dos box en Command Prompt? is dat opdracht prompt?

Als ik bijv op tegels selecteer dan zie ik de icoontjes wel. dan doet hij het wel maar als ik dan op grote pictogrammen doe dan zie ik ze niet meer. En met de achtergrond is ook nog steeds een probleem kan alleen een kleurtje selecteren de rest doet het gewoon weg niet.
          Last edited by Sassefrass; 16-03-08, 21:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sassefrass Bekijk Berichten
            Ik ben echt heel slecht op dit gebied. Wat bedoel je precies met dos box en Command Prompt?
            De Command Prompt vind je in het menu Bureau-accessoires. Hij kan CMD of Opdracht prompt heten. Op die snelkoppeling klik je met je rechter muisknop, waarna je Uitvoeren als administrator kiest:

Klik je op het icoontje dan verschijnt een DOS-box:

Voordat je de opdrachten hierin typt, sluit je Explorer af via Taakbeheer:

Hierna typ je de opdrachten uit mijn vorige bericht in de DOS-box.
            Met de laatste opdracht start je Explorer weer.
            Last edited by Guus abc; 17-03-08, 05:52.

Comment

Oke ik heb het gevonden maar als ik Appdata\local intyp dan zet hij dat Appdata\local niet word herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand

Comment

Oke ik heb het gevonden maar als ik Appdata\local intyp dan zet hij dat Appdata\local niet word herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand
                Heb je alles aan elkaar getypt (zonder spaties) en in plaats van <naam> alleen je gebruikersnaam - dus zonder de haakjes?

Comment

C:/Users/Fam. Hoogervorst> staat er als standaard dan typ ik erachter Appdata\Local en dan op enter

Comment

In Fam. Hoogervorst zit een spatie en de naam is te lang.
                    Maak er fam.ho~1 van en kijk of het dan wel werkt.
                    Je moet overigens achter wat er standaard al staat de hele regel tikken die ik opgeef.
                    Die wordt nu dus C:\Users\fam.ho~1\AppData\Local
                    Last edited by Guus abc; 17-03-08, 04:59.

Comment

C:/Users/fam. Hoogervorst staat er al standaard en kan dat niet wijzigen

Comment

C:/Users/fam. Hoogervorst staat er al standaard en kan dat niet wijzigen
                        Dat hoeft ook niet. Lees mijn vorige bericht nog even.
                        Je hoeft er alleen C:\Users\fam.ho~1\AppData\Local achter te typen.

Comment

Er staat al als ik opdracht prompt op start
                          C:\Users\Fam. Hoogervorst> moet ik hier achter meteen Appdate typen of weer C:\Users\..........

Edit:
                          Last edited by Sassefrass; 16-03-08, 23:18.

Comment

Je geeft daar het goede commando. Alleen ontbreekt er nog iets aan. Mijn fout. Het moet voorafgegaan worden door cd (change directory). De vier commando's die je geeft nadat je Explorer via Taakbeheer afgesloten hebt zijn dus:

* cd c:\users\fam.ho~1\appdata\local <Enter>

* attrib -h iconcache.db <Enter>

* del iconcache.db <Enter>

* explorer <Enter>

Start daarna even opnieuw op.
                            Last edited by Guus abc; 17-03-08, 04:49.

Comment

Dit helpt niet. Of ik moet iets fout doen? ik krijg dan als ik dat C:appdate huppele pup ingetypt heb. krijg ik deze regel C:/fam. hoogervorst/Appdata/local als ik dan die andere regels intype blijft die regel staan en springt ie een regel naar benenden is dit goed? Zo ja dan heeft het neit geholpen.

HEB MIJN PROBLEEM BETER/DUIDELIJKER UITGETYPT ZIE HET 1E BERICHT.
                              Last edited by Sassefrass; 17-03-08, 21:32.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X