Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autorun in XP werkt niet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Autorun in XP werkt niet

Hallo,

De autorunfunctie in mijn XP functioneert al heel lang niet meer. Ik heb zojuist de met de zoekfunctie gevonden dat met behulp van Autofix het probleem verholpen kan worden, maar het resultaat bij mijn poging was dat het onmogelijk is.

Is er nog een mogelijkehid om het te fixen of moet ik me erbij neerleggen?

Mvrgr,

Huub
    Groeten, Huub

Bedoel je dat de hele optie ook niet meer verschijnt?

Heb je al op de "normale" manier gekeken of je autoplay gewoon weer kan uit- en inschakelen?
    (Gaat erg makkelijk met TweakUI: http://download.microsoft.com/downlo...ertoySetup.exe )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mentos Bekijk Berichten
      Bedoel je dat de hele optie ook niet meer verschijnt?
      Nee, het enige is het cd-ikoon bij de muispijl, als de cd-lade sluit. Deze gaat na een tijdje uit. Ik moet dus via 'mijn computer' naar 'D' en als ik dan op 'autorun' klik, begint het afspelen pas.
      Heb je al op de "normale" manier gekeken of je autoplay gewoon weer kan uit- en inschakelen?
      Zojuist gedownload en geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.
      Groeten, Huub

Comment

CD rom & DVD speler werkt niet meer

maak een systeemherstelpunt
        en voer dit uit :
        Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
        Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

of anders dit hier :

- Open kladblok.
        - Selecteer hierna dan exact het onderstaande met de muis.
        Quote:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom]
        "AutoRun"=dword:0000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
        "allocatecdroms"="0"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
        "NoDriveTypeAutoRun"=dword:00000091

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
        "NoSaveSettings"=dword:00000000

- Kopieer dit met Ctrl + C
        - Plak het daarna met Ctrl + V in het kladblok venster.
        - Sla dit bestand op je Bureaublad op en noem het autorunfix.reg
        - Sluit nu kladblok

- Dubbelklik nu op het bestand autorunfix.reg
        - Je krijgt nu een waarschuwing en de vraag of je zeker weet dat je dit aan het register wilt toevoegen, bevestig met Ja.
        - De instellingen zijn nu aan je register toegevoegd.
        - Na een herstart zou het automatisch afspelen het nu weer moeten doen.

[email protected]
        Houston we have a problem ...

Comment

Het werkt weer, maar heb ik niet helemaal kunnen doen wat gevraagd werd. In het register -
          ... Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters ...
          - kwam 'Upperfilters' niet voor. Deze heb ik dus ook niet kunnen verwijderen, de lowerfilters wel. Denk je dat dit nog voor problemen gaat zorgen, dan verneem ik graag nog iets, zo niet dan is wat mij betreft de zaak gesloten naar tevredenheid, hartelijk dank!
          Last edited by huubvanginhoven; 26-03-08, 19:46. Reden: verduidelijking van onuidelijke regel met schrijffout
          Groeten, Huub

Comment

Aangezien er geen reactie meer komt, neem ik aan dat het zo opgelost is. Nogmaals bedankt.
            Groeten, Huub

Comment

Als UpperFilters er niet is, kun je het ook niet verwijderen. Dit gaat niet voor problemen zorgen, hoor.
              amiek

Comment

cd en cdrom autoplay werkt weer

Okee, dan voor de laatste maal bedankt en dan mag ie dicht
                Groeten, Huub

Comment

Wil je hem zelf even op Opgelost zetten? Links bovenin kan dat.
                  amiek

Comment

graag gedaan hoor !

[email protected]
                    Houston we have a problem ...

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                    Working...
                    X