Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppeling Internet Explorer 7 op Bureaublad

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Koppeling Internet Explorer 7 op Bureaublad

Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop gehaald met Vista Home premium. Op het Bureaublad staat geen koppeling van Internet Explorer 7, waarmee je via de rechter-muisknop dus ook toegang krijgt tot de internet opties. Als ik een snelkoppeling van IE op het bureaublad plaats heb ik deze toegang niet.
    Na gegoogled te hebben kwam ik het volgende tegen:

Microsoft Windows Vista heeft standaard geen iconen op het bureaublad. Mis je de standaard iconen ook zo?

Hieronder de oplossing voor het Internet Explorer icoon.

Om het Internet Explorer icoon terug te krijgen op het bureaublad volg de volgende stappen:

1. Open de Register editor.

2. In de Register Editor, ga naar de volgende register sleutel:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerHideDesktopIconsNewStartPanel
    3. Maak een nieuwe register key aan (DWORD 32-bit):

{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}
    bovenstaande code kopieren en plakken, incl. de brackets { }

4. Sluit de Register Editor

Windows hoeft niet opnieuw gestart te worden.
    Wacht een paar seconden en het icoon van Internet Explorer zal op het bureaublad verschijnen.

Klaar !

Bovenstaande heb ik geprobeerd maar er verschijnt geen icoon van IE op mijn bureaublad na het bureaublad vernieuwt te hebben via F5 (ook niet na opnieuw opgestart te hebben). Is er nog een andere manier om een koppeling van IE op het bureaublad van Vista Home premium te krijgen?

Met vriendelijke groet,

mister1985

Werkt het niet via: menu extra > internet opties > tabblad geavanceerd en dan een vinkje zetten bij 'Internet Explorer op het bureaublad weergeven'?

Zo werkt het in IE6.

Comment

re

Deze mogelijkheid bestaat helaas niet bij IE7.

Gr. mister1985

Comment

Ik heb op mijn laptop het programmatje Tweak UI staan hier kun je dat simpel mee regelen, alleen weet ik niet of het in Vista ook werkt.....
        KLIK HIER voor een vergroting!
        (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)

Comment

re

Hallo,

Tweak UI werkt inderdaad niet in Vista.

Gr. mister1985

Comment

Ik vind hier: http://www.howtogeek.com/howto/windo...vista-desktop/ dat de sleutel ook de waarde 0 (0x00000000) moet krijgen. En dat als je het klassieke startmenu gebruikt het onder ClassicStartMenu moet staan.

Er staan ook twee zips met regfiles voor het toevoegen / verwijderen van de IE desktop icon.

Comment

re

Hey,

Ik heb de waarde in 0 verandert bij ClassicStartMenu, aangezien ik dit menu type gebruik, en toen verscheen de koppeling op het bureaublad!!!

Hartelijk dank!

Gr. mister1985

Comment

Mooi!

Zet je je vraag dan nog even op opgelost? Dat kan linksboven bij 'Berichtstatus'.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X