Mededeling

Collapse
No announcement yet.

installatie printer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• installatie printer

Ik heb een probleem met mijn installatie van mijn printer, kan de software wel downloaden maar als ik mijn comp uitschakkel en terug opstart blokkeert hij, als ik de USB- kabel van de printer verwijder en dan terug opstart gaat mijn comp wel, weten jullie een oplossing heb al vanalles geprobeert niks helpt

Heb je de USB kabel van de printer verbonden met de computer voordat de nodige drivers werden geïnstalleerd?
    Daar lijkt het mij althans op...
    Train like hell, play like heaven
    =============== Okapi Aalstar ================

Comment

printer

De printer was al geinstaleerd op mijn comp, maar ik heb een nieuwe printer bij gezet , ik had geen 2e usb kabel zodus heb ik de usb kabel van de oude printer gebruikt om de nieuwe te instaleren, die heel goed werkt trouwens, ik ben een nieuwe kabel gaan halen voor de oude printer en wou hem gewoon aansluiten terug aan mijn comp, en dat bleek niet te gaan, ik heb hem al een paar keer terug geinstaleerd en ook en nieuwe driver gedownload van HP-site en dat helpt allemaal niks!! Nu weet ik niet meer wat te doen

Comment

Sluit elke printer appart aan op de computer en kijk dan eens bij apparaatbeheer of er fouten gevonden zijn.
        Sluit dus eerst de oude printer aan, kijk naar apparaatbeheer.
        Schakel de pc uit en dan idem dito voor de nieuwe printer.

Indien er geen fouten gevonden werden, probeer eens om je printers aan te koppelen als de pc opstaat (Doe dit enkel als BEIDE drivers geïnstalleerd staan)

Mvg
        headhunterke

Comment

Hallo, waar kan ik het apparaatbeheer vinden , en de drivers zijn dat de poorten???

Comment

Apparaatbeheer kan je vinden als volgt:
            Ga naar je configuratiescherm
            Indien het in Klassieke weergave staat ga je naar systeem (anders kies je voor prestaties en opties en kies je daar het icoon "Systeem")
            Klik vervolgens op het tabblad Hardware en kies daar voor "Apparaatbeheer"

Drivers zijn software die je computer zeggen hoe hij met het apparaat moet communiceren.
            Deze drivers zijn dus nodig om te installeren vooraleer je het apparaat aansluit op je pc!

Comment

Eerlijk gezegt vind ik niks terug bij apparaatbeheer, ik krijg de printer geinstalleerd maar als hij terug op start blokkert hij terug!!! De andere printer werkt prima , het lijkt dat het toch aan de driver ligt!!!

Comment

Normaal gezien, als je de juiste driver hebt geïnstalleerd kan er niets aan de hand zijn.
                Heb je die driver bijgekregen of heb je die gedownload van internet?

Comment

printer

pegske,

ik moet headhunterke gelijk geven. Als je alles gedaan hebt wat er voorgeschreven staat kan er niets mis gaan.
                  Zoals ik kan zien is het een HP printer.
                  Het is de bedoeling dat u eerst de software installeert. Terwijl u de software installeert wordt u gevraagd om de usb-kabel aan te sluiten.
                  Als u niet zo tewerk gaat met HP dan kunnen er inderdaad problemen voorkomen.
                  Gui

Comment

Ik ga het nog 1 maal proberen en dan geef ik het op !!! ik ben er al uren mee bezig geweest alles al geprobeert !!!!
                    bedankt alvast voor jullie hulp

Comment

Even voor de duidelijkheid:
                      Oorspronkelijk geplaatst door pegske Bekijk Berichten
                      als ik mijn comp uitschakkel en terug opstart blokkeert hij, als ik de USB- kabel van de printer verwijder en dan terug opstart gaat mijn comp wel
                      De computer wil dus niet opstarten met de printer aangesloten op de usb.

Als de computer al aan is en je sluit de printer aan kun je er dan gewoon mee printen?

Er is een bios-instelling waarmee je naar usb-apparaten kunt zoeken bij het opstarten. Dat is bedoeld voor een usb-toetsenbord omdat je anders niet in het bios zou kunnen komen. Ik denk het daar fout gaat.

Heb je een usb-toetsenbord?

En weet je het type/nr van je computer/moederbord? Dan is het beter op te zoeken.

Comment

Mijn toetsenbord is draadloos maar wel met usb-aansluiting, als mijn comp aanstaat en ik sluit de kabel van de printer aan begint hij even te werken en dan blokkert hij dan moet ik de pc handmatig afsluiten, mijn gegevens van pc zijn HP Pavilion, AMD ATHLON ,64Processor 3700+,
                        kun je daar mee voort???

Comment

Leuke suggestie heb je daar :-)
                          Daar was ik zelf nog niet opgekomen.
                          Maar volgens mij, ik kan verkeerd zijn ook, ligt het probleem daar niet, anders zouden de andere apparaten die via USB verbonden zijn ook uitgeschakeld moeten worden vooraleer de pc kan opstarten.
                          Nogmaals, ik kan verkeerd zijn, dus don't shoot me

Comment

Het komt wel eens voor met bijvoorbeeld een usb-webcam. Maar dan zou in dit geval de nieuwe printer voor problemen hebben gezorgd en zou hij het wel goed gedaan hebben nadat de computer eenmaal is opgestart.

~/~

Had je al geprobeerd de oude printer met de oude kabel aan te sluiten?

En wat is het type/nr van de beide printers?

Comment

Ik ga het morgen eens proberen met de oude kabel, vandaag weinig tijd,de oude printer is hp laserjet 3055 en de nieuwe epson stylus D92

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X