Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Illegale XP Pro op 2e hands laptop

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Illegale XP Pro op 2e hands laptop

Goedemiddag,

Mijn man heeft via via een gebruikte laptop gekocht met XP Pro. Nu, na enkele maanden, krijgen wij de melding dat dit een illegale versie is. Nu hebben wij, omdat de verkoper ons niet bekend is en niet te achterhalen blijkt, Windows XP Home edition CD gekocht. Gewoon in de winkel dit keer.
    Op de bijgeleverde installatie bijsluiter staat: Alleen voor levering bij nieuwe PC's. Betekent dit dat ik deze CD niet kan draaien op mijn man zijn laptop? Zoals vroeger de gewone Windows CD. Die plaatste je gewoon in de CD lade en die vulde aan of verving. in het verleden ben ik altijd verschrikkelijk goed door jullie geholpen en ik hoop dat dat deze keer ook gaat lukken. Kan iemand mij helpen alsjeblieft?
    Mvgr.,
    Toni

Hoi Toni.

Je kunt deze gewoon gebruiken hoor. Je hebt nu immers een legale versie van Windows. Het zou geen problemen mogen geven.

Wel is het misschien aan te raden om de pc eerst even te formatteren.

Comment

Hallo Stijnson,
      Kan ik XP Home Edition dus gewoon over XP Pro installeren?
      Groetjes,
      Toni

Comment

PS Formatteren... heeft dat tot gevolg dat de schijf na formatteren leeg is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulangirl Bekijk Berichten
          PS Formatteren... heeft dat tot gevolg dat de schijf na formatteren leeg is?
          Dat klopt, dan is je schijf helemaal leeg en kun je met een schone lei beginnen.

Comment

O.k. Dan ga ik eerst alles wat ik niet kwijt wil op CD branden:'( Dank je wel voor je hulp. Helemaal perfect als van ouds. Als alles lukt zal ik positieve feedback posten voor je.
            groetjes,
            Toni

Comment

Graag gedaan en veel succes!

Comment

Nu heb ik alles wat ik wil behouden op CD gebrand en nu moet ik dus formatteren. Klinkt niet slim: ik weet niet hoe ik dat moet doen. Nooit eerder gedaan. Ik heb dus geen CD van XP Pro wel die nieuwe van XP Home Edition en er zit geen discette station op mijn laptop. Kan ik volstaan met het volgende? Op local disk (C gaan staan met de muis, dan rechts klikken en dan op format klikken?

Comment

Je hebt geen diskette nodig om te formatteren. Je start op met de XP Home-cd-rom in de drive en volgt de aanwijzingen. In het begin krijg je de vraag hoe de schijf/partitie geformatteerd moet worden. Hier en hier vind je stap-voor-staphandleidingen. Als gevraagd wordt welk bestandssysteem gebruikt moet worden, kies dan voor FAT32. Die kan later eventueel omgezet worden in NTFS - omgekeerd kan niet.
                  Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Misschien heb je hier wat aan:
                    (Is wel in engels)

succes en... prettig weekend
                    "Do not be afraid of going slowly,
                    be afraid of standing still."
                    ................................................sigpic

Comment

Positieve feedback

Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie hulp. De laptop werkt weer optimaal. Jullie zijn GEWELDIG!!! Deze discussie kan worden beëindigd. Groetjes van Toni

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulangirl Bekijk Berichten
                        Deze discussie kan worden beëindigd.
                        Dan mag je de status van de vraag even op Opgelost zetten - links bovenaan de pagina.
                        Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                        Working...
                        X