Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows XP sluit niet af

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows XP sluit niet af

Windows XP wil niet meer afsluiten en blijft dus hangen bij de mededeling dat de instellingen opgeslagen worden. Een paar dagen geleden heb ik een webcam geinstalleerd, zou het daarmee te maken kunnen hebben?
    Paula

Aluap.

Volgens mij heeft het niets te maken met die webcam.
    Scan je pc in veilige modus eens op virussen en spyware.
    Ik denk dat het probleem zich daar ergens moet situeren, veel anders kan ik niet bedenken hoor. Misschien dat anderen het wel precies weten.
    Train like hell, play like heaven
    =============== Okapi Aalstar ================

Comment

Dank je voor het meedenken Headhunterke! Ik heb alles uit de kast gehaald om de pc virusvrij te krijgen voordat ik een berichtje op Nucia zette (Bullguard had nl aangegeven dat er een Trojan tegen was gehouden toen ik een bestand gedownload had). Daarna nog een totale scan gedaan: 2 Trojans verwijderd.

Ik denk dat ik even volledig moet zijn. Ik heb een webcam geinstalleerd en daarna wilde de laptop niet meer afsluiten. Daarna systeemherstel gedaan (en de webcam dus er weer vanaf) en toen sloot Windows wel weer af. Ik nogmaals geprobeerd om de webcam erop te zetten en toen sloot ie dus weer niet meer af. Vandaar dat ik denk dat het daarmee te maken had.
      Maar wat nu: ik heb weer systeemherstel willen doen, maar nu krijg ik geen herstelpunt meer van een week geleden en kan zelfs niet meer terug naar bijv. maart.
      De webcam heb ik er via configuratiescherm> software weer afgehaald, maar dat maakt niet uit: kan windows nog steeds niet afsluiten.

Wat ook irritant is: er popt steeds een scherm op dat ie de HP printerdrivers wil installeren, terwijl die er al opstaan. Nogmaals geinstalleerd, maar dat scherm blijft maar terugkomen.

Ik heb echt alles gecheckt en er zijn geen virussen ofzo meer op de pc.
      Wat kan ik nu nog doen?
      Paula

Comment

Als alles virusvrij is, lijkt het mij een probleempje te zijn met je drivers.
        Werken de printer en de webcam als ze (al dan niet) beiden tegelijk zijn aangesloten?
        Staat er bij apparaatbeheer ergens een uitroep tekentje of een onbekend apparaat?
        Probeer ook de laatste nieuwe drivers van je printer (en eventueel die webcam) te installeren. Als je dat gedaan hebt, raadpleeg even Windows Update en kijk of er updates zijn, en installeer deze (allemaal).
        Owja, hoe oud is je pc?
        Verder kan ik momenteel niets bedenken.

Comment

Ik heb de webcam eraf gehaald en ook de printer (uninstall). Bij apparaatbeheer staat geen uitroeptekentje. Windows Update geeft aan dat er niets geupdate hoeft te worden. De laptop is 5 maanden oud. Maar ondanks alle software die ik eraf gehaald heb, wil windows niet meer afsluiten en zijn bij systeemherstel alle herstelpunten verdwenen behalve die van gisteren en vandaag.
          Ik snap er niets meer van....
          Paula

Comment

Dit is bijzonder raar... het lijkt of hij ergens lijkt vast te lopen bij het uitschakelen van een of andere hardware/driver.
            Werkt de muis nog nadat de computer is vastgelopen?
            Probeer eens om de Windows cd erin te stoppen en vervolgens af te sluiten.
            Als het niet werkt zie ik niet veel andere mogelijkheden dan een format... maar dat is momenteel nog iets te voorbarig om dat te concluderen.

Comment

Er blijft denk ik een service draaien. Je kunt proberen of UPHClean helpt: http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
              amiek

Comment

Hoi Amiek, heb UPHClean geinstalleerd, maar weet niet wat ik verder moet doen. Wanneer ik erop klik, dan zie ik een leeg zwart scherm met een blinkende cursor. Moet ik hier iets in vermelden? Ik heb het readme bestand gelezen, maar kom er niet uit.
                Paula

Comment

Ik denk dat Amiek gelijk heeft...
                  Met het programma zelf ben ik niet vertrouwd, maar kan je eens een overzichtje geven van de draaiende processen op je systeem?
                  Dit kan je doen door bij msconfig (via uitvoeren) te gaan naar services of je kan een programma laten zoeken naar draaiende services (dit is makkelijker en veel sneller)
                  Na ff zoeken heb ik dit gevonden.

Ik weet niet of het wel degelijk zo'n programma is (heb geen tijd om het te testen, ik zit momenteel in de les) die ook services controleerd.
                  Laat het me maar weten...

Comment

Heb startuplist gedownload en laten lopen. Onderin het schermpje stond een grote driehoek met uitroepteken en daarachter:
                    [16:02:54] Skipping hosts file, because it is over 1000 lines long. (file is 7931 lines, totalling 219 kb)
                    [16:02:57] Skipping Zones for this user, since there are over 1000 domains in them. (6498 to be exact)
                    [16:02:58] Skipping Zones for all users, since there are over 1000 domains in them. (4190 to be exact)
                    [16:02:58] Skipping Zones for user Default user, since there are over 1000 domains in them. (4189 to be exact)
                    [16:02:58] Skipping Zones for user SYSTEM, since there are over 1000 domains in them. (4189 to be exact)

Use the Options menu to override skipped items.
                    Click Help > Show warnings to close this message.

Ik heb geen idee wat ik er mee moet!
                    Paula

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aluap Bekijk Berichten
                      Wanneer ik erop klik, dan zie ik een leeg zwart scherm met een blinkende cursor.
                      Ik vraag me af waar je dan op klikt. Er wordt namelijk aleen een service geïnstalleerd die in de achtergrond draait en actief wordt bij afsuiten. Het programmaatje zet geen snelkoppelingen in je programmamenu. Als het goed is hoor je hem alleen in Taakbeheer te zien. Kijk eens of dat zo is.
                      Ik heb geen idee wat ik er mee moet!
                      Voorlopig hoef je daar nog even niks mee.
                      Last edited by Guus abc; 21-05-08, 06:16.
                      Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Hoi Paula, het programaatje draait op de achtergrond. Daar moet je helemaal niets mee doen. Het zorgt ervoor dat programma's en profilen goed afgesloten worden. In Eventviewer kun je zien of het start en stopt. Ga naar start>uitvoeren en typ in het vakje eventvwr
                        Dubbelklik in het volgende scherm op Toepassingen en kijk of je UPHClean in de lijst ziet staan. Als je erop dubbelklikt kun je zien wat het gedaan heeft. Als alles goed is start het op als je je pc opstart en sluit het af als je hem uitzet. Dat kun je dus aan de tijden zien.
                        amiek

Comment

Hallo Guus en Amiek, ik heb inderdaad gezien dat het progje start en afsluit. Alleen heeft dit niet geholpen om het probleem van het niet afsluiten van Windows op te lossen. Misschien heb ik wel registersleutels verwijderd die belangrijk waren voor het afsluiten van Windows. Heb een progje laten draaien dat alles opruimt namelijk en gewoon op alles herstellen gedrukt.
                          Paula

Comment

gewoon op alles herstellen gedrukt.
                            Dat zal dan om CCleaner gaan en die verwijdert over het algemeen geen registerbestanden waardoor Windows niet meer afsluit. Als het om een andere cleaner gaat, moet je even laten weten welke dat is.

Kijk verder eens in je logboeken (Eventvwr - zie laatste antwoord van Amiek hierboven) of je daar foutmeldingen of waarschuwingen ziet die gelogd zijn op de tijden dat de pc bleef hangen in het afsluitproces. Is dat het geval post die dan in je volgende bericht. Hier lees je hoe je dat het makkelijkst kunt doen.

Doe ook het volgende even: download ProcessExplorer (directe downloadlink) naar je bureaublad, pak het uit en start het programma. Je ziet nu alle lopende processen. Sla deze op via File > Save. Ze worden dan opgeslagen in een tekstbestand dat Procexp.txt heet. Kopieer de tekst en zet hem in je volgende bericht - of voeg Procexp.txt daar als bijlage bij. (Daarna mag je ProcessExplorer weer in de prullenbak gooien. )

Wat gebeurt er trouwens als je naar Start > Uitvoeren gaat, daar shutdown.exe -s -t 5 -f intypt en op OK klikt?
                            Last edited by Guus abc; 21-05-08, 06:16.
                            Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Progje waarmee ik registerwaarden heb laten weggooien is: Advanced WindowsCare V2.

Eventvwr: Hij gaat niet verder terug dan 18 maart maar daarna geeft ie elke dag de waarschuwing:
                              Type gebeurtenis: Waarschuwing
                              Bron van gebeurtenis: Userenv
                              Categorie van gebeurtenis: Geen
                              Gebeurtenis-ID: 1517
                              Datum: 18-3-2008
                              Tijd: 12:57:32
                              Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
                              Computer: NOTEBOOK
                              Beschrijving:
                              Windows heeft het register van gebruiker NOTEBOOK\Paula opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Uitkomst ProcessExplorer:
                              Process PID CPU Description Company Name
                              System Idle Process 0 98.46
                              Interrupts n/a Hardware Interrupts
                              DPCs n/a Deferred Procedure Calls
                              System 4
                              smss.exe 684 Windows NT Session Manager Microsoft Corporation
                              csrss.exe 756 Client Server Runtime Process Microsoft Corporation
                              winlogon.exe 780 Toepassing Windows NT-aanmelding Microsoft Corporation
                              services.exe 824 Services en controllertoepassingen Microsoft Corporation
                              svchost.exe 996 Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
                              iexplore.exe 2956 Internet Explorer Microsoft Corporation
                              WLLoginProxy.exe 3448 WLLoginProxy.exe Microsoft Corporation
                              svchost.exe 1076 Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
                              svchost.exe 1168 Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
                              svchost.exe 1228 Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
                              svchost.exe 1276 Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
                              aawservice.exe 1480 Ad-Aware 2007 Service Lavasoft
                              spoolsv.exe 1560 Spooler SubSystem App Microsoft Corporation
                              AppleMobileDeviceService.exe 1760 Apple Mobile Device Service Apple, Inc.
                              avgamsvr.exe 1772 AVG Alert Manager GRISOFT, s.r.o.
                              avgupsvc.exe 1792 AVG Update Service GRISOFT, s.r.o.
                              BullGuardUpdate.exe 1848 BullGuard LiveUpdate Service BullGuard Software
                              svchost.exe 1876 Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
                              mDNSResponder.exe 1908 Bonjour Service Apple Inc.
                              svchost.exe 1972 Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
                              RichVideo.exe 164 RichVideo Module
                              svchost.exe 452 Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
                              uphclean.exe 484 User Profile Hive Cleanup Service Microsoft Corporation
                              alg.exe 1288 Application Layer Gateway Service Microsoft Corporation
                              usnsvc.exe 2804 Messenger Sharing USN Journal Reader Service Microsoft Corporation
                              lsass.exe 836 LSA Shell (Export Version) Microsoft Corporation
                              explorer.exe 320 1.54 Windows Verkenner Microsoft Corporation
                              jusched.exe 700 Java(TM) Platform SE binary Sun Microsystems, Inc.
                              RTHDCPL.EXE 1200 Realtek HD Audio Control Panel Realtek Semiconductor Corp.
                              PDVDServ.exe 1224 PowerDVD RC Service Cyberlink Corp.
                              avgcc.exe 1636 AVG Control Center GRISOFT, s.r.o.
                              GoogleToolbarNotifier.exe 1996 GoogleToolbarNotifier Google Inc.
                              msnmsgr.exe 2056 Windows Live Messenger Microsoft Corporation
                              ctfmon.exe 2076 CTF Loader Microsoft Corporation
                              sgmain.exe 2148 SpywareGuard
                              sgbhp.exe 2292 SG Browser Hijacking Protection
                              BullGuard.exe 3680 BullGuard BullGuard Software
                              thunderbird.exe 1464 Mozilla Thunderbird Mozilla Corporation
                              WinRAR.exe 3064
                              procexp.exe 3100 Sysinternals Process Explorer Sysinternals - www.sysinternals.com

De shutdown via Start>Uitvoeren ga ik nu proberen....
                              Paula

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X