Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet-actieve systeemprocessen belast 2e core rond +/- 75%

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Niet-actieve systeemprocessen belast 2e core rond +/- 75%

Wie o wie kan mij helpen,

Heb een dualcore athlon, en de 2e core is overbelast (+/- . De 1e core zit rond de 5% belasting. In taakbeheer zie ik niet een proces dat hier verantwoordelijk voor is (voorzover ik 't snap tenmiste, "Niet-actieve systeemprocessen" is niet een proces toch?).

Ik kwam er achter tijdens een potje CS:S, ik haal nu +/- 50 FPS, dat is normaal gesproken meer dan het dubbele...

Programma's zoals Ad-Aware / spybot / CCleaner/ avast kunnen niks raars op mijn computer aantreffen, register lijkt ook redelijk schoon (9 fouten in Ccleaner).

Screenshot taakbeheer: http://members.chello.nl/e.atema/2ecoreoverbelast.PNG

EC edit:
    HJT-log verwijderd.

Heeft iemand tips? Zelf kan ik niks beters bedenken dan "C:\format c: /s" :s

Alvast bedankt!
    Last edited by Eagle Creek; 17-04-08, 12:21.

vreemd genoeg heb ik er nu geen last van, heb de hele computer ff helemaal van de stroom gehaald (zodat ook het mobo even spaningsloos is)...

riekt dus naar een hardware probleempje..

maar dan zit ik hier vast niet goed of wel?

Comment

Verplaatst van Malware > HijackThis logs naar PC problemen algemeen > Windows
      Last edited by Eagle Creek; 17-04-08, 12:37.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Hoi Egg,

"niet-actieve systeemprocessen" ==> niet actieve processen => alle processen die niet actief zijn.

Als 75% van de systeemprocessen niet actief is, wordt de core dus maar voor 25% gebruikt.
        Open taakbeheer (CTRL+ALT+DEL) en ga naar het tabblad prestaties. Hier kun je per core zien wat het gebruik is.

Hoezo denk je aan een hardware probleem?

EDIT:
        Excuus, ik had de screenshot nog niet gezien. Dat is inderdaad een hoog gebruik.
        Kijk eens op het tabblad "processen" welk proces het meeste CPU tijd inneemt? (even dubbelklikken op het knopje CPU om te sorteren).
        Bijgevoegde Bestanden
        Last edited by Eagle Creek; 17-04-08, 12:23.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Dat was het rare, de som van de belasting van alle processen samen was niet hoger dan 5%...

"Niet-actieve systeemprocessen" zat (dus) op 95%. Best raar als je het mij vraagt

Helaas, of gelukkig eigenlijk, kan ik het niet reproduceren :-(

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door egg Bekijk Berichten
            Dat was het rare, de som van de belasting van alle processen samen was niet hoger dan 5%...

"Niet-actieve systeemprocessen" zat (dus) op 95%. Best raar als je het mij vraagt
            Neuzelen in de marges. Taakbeheer rondt de getallen af en dan mis je soms een procentje.

Comment

Volgens mij heb ik 't al gevonden:

update voor mijn bios:

0702 BIOS for M3A
              1. Fixed AM2+ CPU ratio x.5 clock show error.

Die ga ik er maar even opzetten denk ik :-)

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X