Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verkeerde windows cd na formateren...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• verkeerde windows cd na formateren...

Hallo,

ik heb een laptop van iemand gekregen, nu wilde ik die gaan formateren en windows eropnieuw opzetten omdat hij nogal traag was. Na het formateren heb ik de windows xp home edition cd erin gedaan maar nu heb ik niet de goede bijpassende code. Nu vond ik mijn eigen windows cd terug met code, (zelfde als computer) maar nu blijft de laptop als je hem opstart hangen waar hij is geeindigd en kan ik dus niet opnieuw beginnen, weet iemand hoe ik dat moet doen? Lastig verhaal maar hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd.

Alvast bedankt!

Groetjes majo

Je kunt 1 code niet 2 keer gebruiken hoor, dan krijg je meldingen dat je een illegale windows hebt en kun je niet meer updaten.
    De goede code staat als het goed is op de onderkant van de laptop, op zo'n stickertje.
    amiek

Comment

maar op de onderkant van de laptop staat een windows 98 versie (stond xp op toen we hem kregen) maar 98 heb ik dus niet.

Als je nog een keer dezelfde code doet, dan kun je hem toch wel gebruiken en dan gewoon zelf de updates van internet halen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door majo Bekijk Berichten

Als je nog een keer dezelfde code doet, dan kun je hem toch wel gebruiken en dan gewoon zelf de updates van internet halen...
        Nee, helaas.
        amiek

Comment

dat is toch raar dan, want er heeft ook windows xp op gestaan terwijl er een sticker van 98 onderzit....

En hoe zou ik dit dan weer van de laptop af kunnen krijgen???

Comment

dat is toch raar dan, want er heeft ook windows xp op gestaan terwijl er een sticker van 98 onderzit....
            Dan heeft de vorige eigenaar er XP zelf opgezet. Oorspronkelijk zat er dus Win98 op.

En hoe zou ik dit dan weer van de laptop af kunnen krijgen???
            Wat wil je eraf? Die halve installatie? Je kunt proberen of hij met die 1e XP cd die je probeerde wel door wil lopen. Je kunt dan wel zolang je eigen code gebruiken, maar dan heb je dus een illegale Windows.
            amiek

Comment

dat is nu juist het probleem, als ik die eerste cd er in heb vraagt hij de code, die ik dus niet heb, dus als ik dat eraf zou kunnen krijgen en dan alles opnieuw met mij eigen cd met wel een code zou doen, zou hij het wel doen. Maar hij blijft gewoon hangen bij die code en ik weet dus niet hoe ik het eraf kan krijgen. Ook al zit er geen cdrom in en herstart ik de laptop dan komt hij altijd weer bij dat punt uit...

Comment

Je kunt gewoon de code van die andere XP CD gebruiken:

Oorspronkelijk geplaatst door amiek
                Je kunt proberen of hij met die 1e XP cd die je probeerde wel door wil lopen. Je kunt dan wel zolang je eigen code gebruiken, maar dan heb je dus een illegale Windows.
                Een code hoort niet bij een bepaalde CDRom.
                Dus voor de duidelijkheid: Je hebt 2 XP cd's, cd1 en cd2. Van cd 1 heb je geen code, van cd2 wel. Je kunt gewoon cd1 erin steken en de code van cd2 gebruiken.
                amiek

Comment

dat heb ik dus niet server pack 1 en 2 staan op 1 cdrom bij beide xp cdroms

Comment

Wat bedoel je? Dit snap ik even niet.
                    amiek

Comment

oh oh.... uhm..

ik heb niet 2 cdroms van xp niet cd1 en cd 2 alles staat op 1 cd

Comment

Na het formateren heb ik de windows xp home edition cd erin gedaan maar nu heb ik niet de goede bijpassende code. Nu vond ik mijn eigen windows cd terug met code, (zelfde als computer)
                        Daaruit maakte ik op dat je 2 XP cd's had. Ik snap je verhaal dus even niet meer. je hebt een XP cd, met code, hij vraagt om een code, maar die kun je niet geven want je hebt geen code????
                        amiek

Comment

haha ja sorry het is een ingewikkeld verhaal...

wat ik op de laptop heb gezet is een cd van xp waarvan ik geen code heb (waar ik telaat achter kwam, die cd heb ik van iemand geleend)

Toen vond ik mijn eigen xp cd met code, maar die kan ik dus nu niet gebruiken omdat de laptop steeds opstart vanaf die andere cd zeg ma.

Dus nu wil ik die ander eraf hebben maar ik weet niet hoe dat moet en of dat kan. Zodat ik dan zeg maar opnieuw kan beginnen met mijn eigen cd met code.

Hopelijk snap je wat ik bedoel...

Comment

Dus wel 2 XP cd's. Je kunt die geleende gewoon afmaken en de code van je eigen cd gebruiken. Nogmaals, een code hoort niet bij een cd. Een code hoort bij het besturingssysteem.
                            amiek

Comment

ja maar dat doet ie dus niet...

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X