Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betr.: PC thuishulp gezocht.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Betr.: PC thuishulp gezocht.

Goedemiddag,

Ik weet niet of ik zoiets op het forum mag plaatsen, maar ik zoek iemand die aan huis tegen betaling PC-hulp biedt. Geen bedrijf, maar een whizkid die bekijkt of alles wel logisch zit en (software)dingen kan repareren. Ik hoef geen factuur en zelfs vervoer kan geregeld worden. Omgeving Capelle a/d IJssel – Schollevaer.

Dank en groet,
    Harry
    Capelle a/d IJssel
    [email protected]

waarom wil je thuishulp? oké dat het wat sneller en makkelijker gaat maar je moet er ook voor betalen. plaats gewoon al je problemen op het forum, dat is gratis

Comment

Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens, maser00. Voor sommige mensen, voor wie een pc echt abracadabra is, is het makkelijker om even iemand langs te laten komen. Ik woon niet bij Capelle a/d IJssel in de buurt, dus ik kan niet helpen, maar iemand anders misschien wel?
      amiek

Comment

Ben nog steeds zoekende

Ha daar is Amiek weer. Leuk.
        Ik nog steeds geintereseerd en dus zoekende hoor.

Dank en hartelijke groet,
        Harry
        Capelle a/d IJssel
        03.05.2008

Comment

ik wou ook eerst helpen hoor, maar ik woon ook heel ver...
          maar als je alles goed uitlegt, kan iedereen het toch zelf

Comment

Nee dus. Echt niet. Bij sommige mensen lukt dat niet.
            amiek

Comment

Hiermee kun je op huisbezoek:

Comment

Ja, dat weet ik ook wel, maar dat lijkt me toch niet echt verstandig. Dan moet je wel heel erg veel vertrouwen in de mensheid hebben.
                amiek

Comment

Dat ben ik wel met je eens, maar als een vreemde bij je thuis op je computer gaat rommelen dan weet je ook niet wat hij/zij aan het doen is. Even een programma installeren om vervolgens eens rustig op afstand in je computer te kijken is geen probleem. Met Crossloop kun je het afsluiten wanneer je maar wilt. Hoef je niemand vriendelijk verzoeken je huis te verlaten.

Comment

Tja, dat is ook weer waar. Nou ja, Harry moet er maar eens over nadenken.
                    amiek

Comment

Dank, maar waag het er wel op

Allereerst dank aan iedereen voor het aanbod om - net zoals nu - op afstand te helpen. Stel ik erg op prijs. Maar een whizkid of semi prof of zo blijft voor mij toch een uitkomst. Wat mijn vorige PC-dokter (is gestopt wegens studie) allemaal deed, daar kom ik met telematische hulp van jullie niet aan.
                      Ik ben met jullie eens dat er een risico is, maar er zijn toch wel mensen met goede referenties? Voor iemand die mijn PC hackt geldt - gezien datgene (saai) wat hij vindt - 'get a life'. Inderdaad; dan ben je al gehackt, maar ik waag het er maar op.

Ik blijf dus roepende.
                      Ciao,
                      Harry
                      Capelle a/d IJssel

Comment

Ok, het programma waar Spot het over heeft is een programma waarmee je de hulp van iemand kunt vragen die je pc op afstand kan overnemen. Lees maar eens even door: http://www.crossloop.com/landing.htm. En bekijk de video even. 't Is wel duur trouwens, zie ik.
                        Dit is de Microsoft variant, dan zou iemand van het forum het dus evt kunnen doen:http://www.microsoft.com/windowsxp/u...ist/intro.mspx
                        Op mijn werk gebruiken we die ook, maar ja, dat is in een Lan en heb je niks met firewalls enzo van doen. Ik heb geen idee of die door een firewall heenkomt.
                        amiek

Comment

Ik woon ook niet in de buurt van Capelle a/d IJssel

Wat ik (en andere hier denk ik misschien ook wel) wel wil proberen is hulp op afstand (2e link #12) Al ben ik niet zeker of dat 100% werkt (Vista > < XP)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
                            't Is wel duur trouwens, zie ik.
                            Dat laatste begreep ik eerst niet, maar het is alleen duur als je hulp vraagt aan een van de helpers die via die site hun diensten aanbieden, zoals deze hier.

Maar het programma zelf is freeware. Er heeft in het januarinummer van Computer!Totaal een artikel over gestaan, dat toevallig vanmiddag op de website is geplaatst: klik.

Het hoeft dus alleen maar op de pc van HarryW en op de pc van degene die hem wil helpen geïnstalleerd te worden.

Het zou een oplossing kunnen zijn, maar het ligt er maar helemaal aan wat er met die pc moet gebeuren. Als er een hele software-reorganisatie nodig is, lijkt het me lastig worden om dat allemaal op afstand te doen, al zou dat nog wel kunnen. Maar als de kast open moet om de hardware te controleren of er iets in te wijzigen, gaat dat natuurlijk niet lukken hiermee.
                            Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Het programma is volgens mij bedoeld om andere mensen te helpen en niet om er geld aan te verdienen. Ik heb Vista en heb via Crossloop ingelogd op een andere computer met XP. Dat is geen probleem want je neemt als het ware gewoon het toetsenbord en de muis over van de andere computer. Dat kan op ieder moment onderbroken worden. Het enige nadeel is dat je binnen 1 minuut bij elkaar moet inloggen. Veiligheid!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X