Mededeling

Collapse
No announcement yet.

laptop erg traag

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• laptop erg traag

Beste mensen, de laptop van mijn moeder is erg traag.
    Opstarten duurt een eeuwigheid en ook internet openen en spelletjes op het internet laden duurt vreselijk lang.
    Nu is deze laptop een jaar of 6/7 oud, en er staat nog steeds de eerste windows op. Hij is dus nog nooit opnieuw geinstalleerd.
    Ik vermeld erbij dat zij een draadloos netwerk heeft.
    Zal even wat syteem gegevens vermelden.
    Windows XP home edition sp2. 40 gb harde schijf, 512 MB geheugen en kloksnelheid 2.20 GHZ.
    Ik scan regelmatig met hitman pro, ccleaner, doe regelmatig schijfopruiming en systeem herstelbestanden verwijderen.
    Is het mogelijk om het systeem weer een stuk sneller te krijgen zonder opnieuw windows te installeren?

Alvast bedankt voor jullie antwoord,
    Werner

Als het systeem al zo oud is, denk ik dat je het meeste baat hebt bij een volledig nieuwe installatie. Als je er recovery cd's bij hebt, is dit een uurtje werk, langer zeker niet.
    amiek

Comment

Hallo Amiek, bedankt voor je reactie.
      Het is inderdaad niet zoveel werk om hem opnieuw te installeren, alleen heeft zij een draadloos netwerk, en daar heb ik niet zoveel verstand van om dat werkend en beveiligd te krijgen.

Werner

Comment

Ik geloof niet dat het draadlose netwerk daar mee te maken heeft.
        Dat is puur het netwerk in huis.
        En als je een goed antivirus programma installeert heb je zoizo geen probleem.
        KLIK HIER voor een vergroting!
        (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)

Comment

Mijn vraag is eigenlijk als ik windows opnieuw installeer, krijg ik dan het draadloos netwerk weer redelijk makkelijk werkend? Qua instellingen enzo.
          Heb alleen weleens gezien als je via de kabel hebt, je dan ip enzo moet invullen.

Werner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Werner41 Bekijk Berichten
            Mijn vraag is eigenlijk als ik windows opnieuw installeer, krijg ik dan het draadloos netwerk weer redelijk makkelijk werkend? Qua instellingen enzo.

Werner
            Ja ik heb mn laptop al eens opnieuw geinstalleerd en had er helemaal geen problemen mee, je veranderd niks aan het netwerk.
            Het enigste wat je weer zult moeten doen is het netwerk toevoegen, bij je draadlose verbindingen...
            KLIK HIER voor een vergroting!
            (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)

Comment

Kijk even hoe de instellingen nu staan, ( eigenschappen van je netwerkverbinding) noteer dat en neem dat straks over. Als je trouwens alles op auto hebt staan, wordt het meestal gelijk gedetecteerd.
              amiek

Comment

Oke Amiek, bedankt voor je informatie.
                Heb even gekeken, maar alles staat inderdaad op automatisch, dus dat moet wel gaan lukken. Ga er volgend weekend mee aan de slag.

Werner

Comment

je moet gewoon je WEP-key van je internet hebben, dan moet je die invullen en je hebt terug internet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maser00 Bekijk Berichten
                    je moet gewoon je WEP-key van je internet hebben, dan moet je die invullen en je hebt terug internet.
                    Das natuurlijk heel fijn, maar ik denk dat Werner41 geen idee heeft waar je het over hebt. Dus dit soort opmerkingen heeft weinig zin.
                    Wat is nou een wep key van je internet. Ik zou het ook niet weten hoor. Je bedoelt dus de Wep key van zijn router. Je weet niet eens of ie wel een wepkey heeft, misschien heeft ie wel wpa. Maar laat hem nou eerst de boel maar opnieuw installeren en dan verder kijken.
                    amiek

Comment

Je had gelijk Amiek, ik had geen idee wat een wepkey nou eigenlijk inhoudt.
                      Heb inmiddels de wepkey wel gevonden, en internet werkt nu weer.
                      Alleen heb ik nu het volgende probleem. Kreeg de eerste keer 53 updates, daarna nog een aantal, en toen kwam hij met sp2. Die wilde ik natuurlijk ook dus op downloaden geklikt, echter op driekwart bij installatie voltooien bleef hij hangen. Heb het 2x geprobeert. Misschien iemand een suggestie waar dat aan zou kunnen liggen?

Comment

Krijg je foutmeldingen of een blauw scherm met een error code? Misschien kun je in je logboeken iets terugvinden hierover: Start> uitvoeren> typ "eventvwr" ( zonder de aanhalingstekens) , kijk bij toepassingen en system.
                        amiek

Comment

Ik krijg geen blauwscherm. Hij stopt op driekwart van de installatie als hij aan het voltooien is. Heb hem na de eerste keer toen hij vastliep verwijdert via software. Daarna weer opnieuw geprobeert, en weer op hetzelfde punt bleef hij hangen. Het zal toch niet met de snelheid van de internet verbinding te maken hebben? Ze heeft het goedkoopste abonnement van 1,5mb

Comment

Hoi werner, heb je in eventviewer gekeken of er foutmeldingen staan? Dan weten we in elk geval in welke richting we moeten zoeken.
                            Ik denk niet dat het met de internetverbinding te maken heeft.
                            amiek

Comment

Hoi amiek, ben nu niet meer bij mijn moeder. Als ik morgen tijd heb zal ik even kijken. Mijn bevindingen zal ik dan weer hier neerzetten.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X