Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laptop wi xp sluit niet meer af-geen herstelpunt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Laptop wi xp sluit niet meer af-geen herstelpunt

Ik sinds enige dagen het probleem dat mijn laptop niet meer afsluiten na de gebruikelijke weg (start - uitschakelen-uitschakelen)
    Hij blijft hangen bij de boodschap windows sluit af ... maar na 1-2 uren staat hij nog steeds op het zelfde scherm.

Ik probeerde al een herstelpunt te maken maar ook dit lukte niet meer...

Ik kom terecht tot op de "kalender" van herstelpunten , klik een datum an en dan op volgende. Even krijg ik de zandloper maar daarna, niks meer ...
    Ik kan dan achteraf wel terug doorwerken maar ...

hier zijn een paar registertweaks die je probleem misschien oplossen, probeer ze eens ( regedit typen bij uitvoeren , en dan bestand -> exporteren voor een back-up van je register voor je wijzigingen aanbrengt)

Windows sneller afsluiten

Extra snelheidswinst bij het afsluiten van Windows XP behaalt u door enige wijzigingen door te voeren in de volgende registersleutel:
    HKCU\Control Panel\Desktop
    Wijzig cq voeg de volgende tekenreekswaarden toe:
    AutoEndTasks = 1
    HungAppTimeout = 4000
    WaitToKillAppTimeout = 4000
    WaitToKillServiceTimeout = 4000
    (de laatste eveneens aanpassen in de registersleutel HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control)

Oplossing voor het niet automatisch afsluiten van Windows

Het niet automatisch afsluiten van Windows is een veelvoorkomend probleem. In de meeste gevallen kan dit worden opgelost door de drivers van het moederbord te installeren (mocht dat nog niet zijn gebeurd). Schakelt Windows niet (meer) automatisch de computer uit of is deze optie niet meer terug te vinden onder Energiebeheer, ondanks het installeren van de drivers van het moederbord? Dit probleem kan worden opgelost door de waarde PowerdownAfterShutdown in de waarde 1 te wijzigen bij de volgende registersleutel:
    HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Oplossing voor het traag of incorrect afsluiten van Windows

Sluit Windows XP niet meer correct af of duurt het afsluiten erg lang? Verander dan eens de waarde PowerOffActive in de waarde 1 bij de volgende registersleutel:
    HKCU\Control Panel\Desktop

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
    Working...
    X