Mededeling

Collapse
No announcement yet.

service pack 3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• service pack 3

Hallo,

Mijn 'probleem' sinds SP3 is als volgt:

Als je je PC wilt laten herstarten doet hij er nu véél langer over. M.a.w.: hij is zeker 20 seconden bezig met 'detecting IDE drivers'. Gewoon opstarten heeft dit probleem niet.

Is hier een oplossing voor? Of een verklaring waardoor dit komt?

Al opnieuw die (moederbord) drivers geïnstalleerd? Evt. de nieuwste versie?
    .

Comment

Ik heb niets opnieuw geïnstalleerd... en bij een nieuwe installatie neem ik gewoon altijd de software die op de bijgeleverde cd'tjes zat... is daar dan iets mis mee??

Comment

Nee, maar ik sluit nooit iets uit. Als Windows aangeeft dat het IDE-drivers zoekt, waarom dan niet helpen zoeken.
        .

Comment

Ik denk niet dat Windows naar de IDE drives zoekt maar dat het bios de harde schijven probeert te detecteren.

Daar heeft Windows verder geen invloed op. Dat je het bij opnieuw opstarten wél ziet en bij gewoon opstarten niet komt waarschijnlijk omdat je bij gewoon opstarten niet direct beeld hebt. Je hebt die melding gewoon niet gezien, maar de melding was er wel.

Normaal gesproken hoeft het bios niet lang te zoeken naar IDE schijven. Het kan wel wat langer duren als de schijven niet meer 100% functioneren of de kabels niet 100% in orde zijn.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X