Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zoekmacine toevoegen in Opera

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zoekmacine toevoegen in Opera

Hoi,

Ik had een (misschien simpele) vraag. Ik gebruik sinds kort ook Opera weer,nu wou ik een zoekmacine toevoegen (Wikipedia) En ik heb dit ingevuld (zie afbeelding hieronder) Maar als ik nu rechtsboven een zoekopdracht geef om op Wikipedia te zoeken gebeurd er niets. Heb ik dan misschien iets verkeerd ingevuld?

Alvast bedankt

Wikipedia voeg je via Extra > Voorkeuren > Zoekmachines zó toe:

De naam moet &Wikipedia zijn en het juiste adres is http://nl.wikipedia.org/wiki/Special:Search?search=%s. Ik heb als sleutel p gekozen (van Wikipedia). Je kunt natuurlijk ook de sleutel w gebruiken als je dat makkelijker vindt, maar dan moet je de w van Search Wiki eerst even veranderen in een andere letter - de s van Search bijvoorbeeld. In dat geval moet je de huidige s van Kelkoo natuurlijk ook veranderen, maar een k past daar toch beter bij en die wordt nog niet gebruikt.

Het hele Search Wiki verwijderen kan ook nog, natuurlijk.

Voor degenen die Opera niet kennen en zich afvragen waar die "sleutels" voor zijn: door de sleutel van een zoekmachine gevolgd door een zoekterm in de adresbalk te typen, wordt door die zoekmachine op de bewuste term gezocht.

g spyware zal dus een zoekactie op spyware via Google opleveren, terwijl y spyware de resultaten van Yahoo search laat zien. En f spyware zoekt het woord spyware op de huidige webpagina.

Via de sleutel o zoek je op die manier in Opera's knowledgebase, wat een goede aanvulling op de helpfunctie kan zijn:

Last edited by Guus abc; 15-05-08, 06:08.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Het is gelukt.

Ik kwam daarjuist weer wat vreemds tegen. Ik wil op www.uitzendinggemist.nl naar een programma kijken,ik klik het aan,de web player opent,maar ik zie alleen een zwart beeld (heb een tijd gewacht),er speelt helemaal niets af. Flash player heb ik al verwijderd/opnieuw geinstaleerd maar dit hielp niet. Is hier misschien een oplossin voor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metriod Bekijk Berichten
        Het is gelukt.
        Mooi zo.
        Ik kwam daarjuist weer wat vreemds tegen. Ik wil op www.uitzendinggemist.nl naar een programma kijken,ik klik het aan,de web player opent,maar ik zie alleen een zwart beeld (heb een tijd gewacht),er speelt helemaal niets af. Flash player heb ik al verwijderd/opnieuw geinstaleerd maar dit hielp niet. Is hier misschien een oplossin voor?
        Probeer het later nog eens. Ik bezocht die site zojuist en kreeg de melding dat ik cookies moest inschakelen. Die stonden al ingeschakeld en vijf minuten later kon ik weer normaal op de site komen, zonder wat dan ook veranderd te hebben. De uitzendingen kan ik allemaal zien - geen probleem.

Kijk ook eens op andere sites met filmpjes. Geen problemen met YouTube bijvoorbeeld? In dat geval zou het best eens aan uitzendinggemist zelf kunnen liggen.

Comment

De filmpjes op Youtube werken.
          Al merk ik wel op dat de pagina ( in de meeste gevallen )steeds aan het 'laden' is als ik een filmpje afspeel.

EDIT:
          Wat ik nu mee maak:

En dit blijft du knipperen Ligt dit aan Opera? (inmiddels al weer weg,maar wel raar)
          Last edited by metriod; 11-05-08, 21:13.

Comment

Dat knipperen heb ik ook meegemaakt deze week, op deze site was dat.
            Ik sluit opera af en bezoek dezelfde topic en alles was weer normaal, heb het daarna niet meer gezien.
            Maar waarom dat gebeurde geen idee.

Comment

( Filmpjes op RTL gemist werken trouwens ook niet.)

Ik draai hier 9.27.

EDIT:

Dit zie ik op de site van RTL als ik iets wil terug kijken:

Last edited by metriod; 12-05-08, 11:01.

Comment

De filmpjes op Youtube werken.
                Al merk ik wel op dat de pagina ( in de meeste gevallen )steeds aan het 'laden' is als ik een filmpje afspeel.

Hij is de Related Videos blijkbaar aan het laden. Daar staat namelijk Loading... bij. Als ie daarmee klaar is, zou de Stop-knop in de Herladen-knop moeten veranderen - zoals hieronder. Hoe snel dat gebeurt hangt van je verbinding af. Rustig afwachten.

EDIT:
                Wat ik nu mee maak:

En dit blijft du knipperen Ligt dit aan Opera? (inmiddels al weer weg,maar wel raar)

Ja, dat kan met Opera. Kijk maar:

Maar hij hoort het niet uit zichzelf te doen. En al helemaal niet knipperend.

En de plaatjes horen ook niet als negatief beeld getoond te worden. Ik heb vanavond verder geen tijd om hierop te google-en, dus ga maar eens uitzoeken hoe je dat beeld zo krijgt. Wie weet wat je zo nog allemaal voor andere leuke dingen tegenkomt. Misschien kun je dan ook een oplossing vinden voor dat plotselinge geknipper. Kun je die oplossing meteen aan Satshow vertellen. Die gebruikt overigens versie 9.5 bèta. Als je die ook hebt, zou dat er dus weleens de oorzaak van kunnen zijn dat jullie dit geknipper hebben en ik niet.
                Last edited by Guus abc; 15-05-08, 06:32.

Comment

Of ik heb last van de hitte,of het forum doet vreemd
                  Bericht (nu #8) stond er net 3x
                  Last edited by metriod; 11-05-08, 22:12.

Comment

Hoe dat kwam is me ook een raadsel, maar ik heb ze ondertussen verwijderd. 't Is dus niet de hitte.

Comment

De site van Uitzendinggemist werkt trouwens nog steeds niet.

Comment

Ach joh, dan kijk je voorlopig toch even naar YouTube, kan jou het schelen? En dat geknipper schijnt maar héél soms voor te komen, dus daar zul je weinig last van hebben.

Comment

zal wel een bugje zijn dat geknipper in de beta versie van 9.50.

Comment

Bericht #7 even aangepast.

Het vreemde is,dat RTL gemist/uitzendinggemist.nl zowel in Opere 9.27 en 9.5 Beta niet werken.

Comment

Het vreemde is,dat RTL gemist/uitzendinggemist.nl zowel in Opere 9.27 en 9.5 Beta niet werken.
                              Kijk eerst eens of je in C:\Program Files\Opera\program\plugins ongeveer hetzelfde ziet als hieronder. Ik neem nu maar even aan dat dit ongeveer nodig is om alle media-inhoud op sites goed af te kunnen spelen, want Opera heeft bij mij nergens moeite mee wat dat betreft. Maar als je nou bijvoorbeeld al die npqtplugin.dll's en dat QuickTime-ding daar onderaan mist, zou je dát programma misschien eens opnieuw moeten installeren.

Anders zou ik beide browsers even verwijderen. Daarna achtergebleven mappen zoeken en weggooien, CCleaner er overheen, en dan alleen 9.27 opnieuw installeren. Bij mij werkten alle plugins na installatie van een stabiele versie altijd direct.
                              Last edited by Guus abc; 12-05-08, 23:59.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X