Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mozilla Firefox slechts gedeeltelijk zichtbaar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mozilla Firefox slechts gedeeltelijk zichtbaar

Hallo Allemaal,

Enkele dagen geleden heb ik de Google Toolbar gedownload. Doordat ik enkele items daarin wilde verwijderen, heb ik in mijn Program Files en in het Configuratiescherm bij Software gekeken, maar het programma was nergens te vinden terwijl de Toolbar wel was geïnstalleerd. Aangezien ik het wel zo prettig vind om zelf te kunnen bepalen of ik een programma installeer of verwijder, heb ik in Startmenu - Zoeken - Naar bestanden of mappen gezocht op trefwoord toolbar. Vervolgens ik heb ik alle items waar zowel Google als Toolbar in de naam was genoemd verwijderd.

Dit had ik dus beter niet kunnen doen, want sindsdien is slechts 75 à 80 procent van het beeldscherm bij de browser Mozilla Firefox nog zichtbaar: de statusbalk is omhooggeschoven en daaronder is alleen een crèmekleurig veld. Ik heb er een PrintScreen van gemaakt en die heb ik als bijlage bijgevoegd. Daarna heb ik verschillende pogingen ondernomen om mijn fout te corrigeren. Ik heb eerst Mozilla Firefox opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. Vervolgens heb ik via Systeemherstel geprobeerd de computer terug te zetten naar de situatie van twee dagen terug. Systeemherstel gaf na het opnieuw opstarten aan dat het systeemherstel niet was uitgevoerd. Toen ik het nog eens probeerde, maar nu naar de situatie van drie dagen terug, kreeg ik dezelfde mededeling. Tenslotte heb ik Recuva gedownload, een programma waarmee verwijderde bestanden opgespoord kunnen worden. Recuva vond weliswaar de bestanden, maar bleek niet in staat om die terug te zetten in de oude positie. Het enige dat mogelijk was, was om de opgespoorde bestanden op te slaan in een nieuwe map. Als echter de gevonden bestanden niet worden terug gezet op de oude plek, werken die volgens mij niet als je ze in een nieuwe map zet.

Kortom: de bestanden zijn weg, ik heb bij Mozilla Firefox slechts 75 à 80 procent beeldscherm en ook de links in de Bladwijzers werken niet meer. Bovendien verschijnt er geen nieuwe site als ik klik op een link in een tekstbericht in Mozilla Firefox. Aangezien ik vrijwel uitsluitend met Mozilla Firefox werk, hoop ik dat jullie een oplossing weten voor dit probleem. Bij deze dank ik jullie alvast hartelijk voor alle tijd en moeite.

TAB1963
    Bijgevoegde Bestanden

Hoi,

Mischien helpt een nieuw profiel in Firefox

Comment

Hallo Metriod,

Hartelijk dank voor de informatie. Ik heb het geprobeerd, maar kreeg het helaas niet voor elkaar.

TAB1963

Comment

Hoi,

Wat krijg je precies niet voor elkaar?

Comment

Hallo Metriod,

Als ik via Verkenner naar C:\Program Files\Mozilla Firefox ga en met de rechter muisknop klik op Eigenschappen bij Firefox.exe verschijnt een scherm met vijftabbladen: Algemeen, Versie, Comptabiliteit, Digitale Handtekeningen en Samenvattingen. Bij geen van deze vijf submappen staat de regel Doel.

Als ik echter via Startmenu - Programma's - Mozilla Firefox met de rechter muisknop klik op Eigenschappen bij Mozilla Firefox verschijnen drie tabbladen. Het tabblad Snelkoppeling bevat de regel Doel waarin wijzigingen kunnen worden aangebracht. Ik heb daar de regel 'Doel' van "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" verandert in naar "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p. Dit lukt nog, maar als ik vervolgens Firefox opstart via de snelkoppeling 'Snelkoppeling naar firefox.exe', wordt de Profiel Manager niet gestart en de browser zelf overigens ook niet. Ik vraag mij dan ook af op welke snelkoppeling ik moet klikken: die op het Bureaublad waarmee ik op het internet kom, die in Startmenu - Programma's - Mozilla Firefox of degene die ik via Verkenner - Program Files - Mozilla Firefox bereik? Als ik dat eenmaal weet, lukt het hopelijk wel.

Ondertussen heb ik verder via internet gezocht hoe ik een profiel bij Mozilla Firefox moest aanmaken, want dit heb ik nog niet. Daar stond dat ik Configuratiebestanden moet aanpassen c.q. maken, en wel deze: user.js , userChrome.css en userContent.css .

TAB1963

Comment

En van C:\Program Files\Mozilla Firefox heb je eerst een snelkoppeling gemaakt?

Comment

Dit probleem heb ik ook gehad na een upgrade.
              Klinkt misschien simpel maar heb je FireFox al eens helemaal verwijderd en volledig opnieuw geïnstalleerd?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

probeer deze manier anders:

1. Sluit Firefox af als deze is opgestart.
                2. Ga naar 'Start' --> 'Uitvoeren...', typ "Firefox -p" en klik op 'OK'. Profielbeheerder wordt gestart.
                3. Klik op 'Profiel aanmaken'/'Create Profile' en volg de instructies.
                4. Selecteer het nieuwe profiel en klik op 'Start Firefox'.
                5. Firefox start met het nieuwe profiel...

Comment

Hallo Metriod (en Eagle Creek),

Mozilla Firefox is weer voor 100 procent te zien, nadat ik via Uitvoeren en het typen van Firefox -p een nieuw profiel heb gemaakt. Hartelijk dank voor alle hulp.

TAB1963

Comment

Top!

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Mooi zo.
                      Mag je de vraag linksboven op opgelost zetten.

Comment

Met het programma Mozbackup kan je een backup maken van je Firefox profiel
                        Misschien ook wel handig om te doen,mochten er ooit weer problemen zijn.

Comment

Hallo Metriod,

Bedankt voor de tip. Ik heb Mozbackup gedownload en ik zal een back up maken zo gauw ik alle links (die ik toevallig in een Word-document had opgeslagen) weer in de Bladwijzers heb opgenomen.

TAB 1963

Comment

Okidoki

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                            Working...
                            X