Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trage PC met onverklaarbaar hoog CPU gebruik

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Trage PC met onverklaarbaar hoog CPU gebruik

Hallo, mijn probleem is als volgt; De PC is sinds enkele weken veel trager geworden. Hij heeft ook veel langer nodig om op te starten. Wanneer de PC ongeveer een uur aan staat begint hij vast te hangen om het vervolgens weer heel even te doen. Hierna hangt hij weer opnieuw vast. Dit gaat eindeloos door. Wanneer je dan met taakbeheer naar het CPU gebruikt kijkt zie je met regelmaat pieken in de grafiek op de momenten dat de PC vast hing. Vaak valt tegelijk met het vasthangen ook de verbinding met internet weg. De enige remedie is het opnieuw opstarten van de PC. Ik heb mijn probleem eerder voorgelegd in HijackThis logs en met hulp van Juisterr ben ik erachter gekomen dat het probleem niet door malware veroorzaakt wordt. Hier een link naar die discussie: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=36886

Bij voorbaat dank voor elk advies !.

Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen want ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen om het probleem op te lossen.

Comment

Kijk even in taakbeheer (ctrl+alt+del), tabblad processen, welk proces zoveel CPU gebruikt. Maak evt even een screenshot ervan.
      amiek

Comment

Bedankt voor je reactie !.

Hier is een screenshot van de processen wanneer de PC nog normaal functioneert vlak na het opstarten.

Wanneer de PC begint met vasthangen zie ik dat de volgorde van CPU gebruik verandert. Er schuift dan een proces helemaal naar de eerste plaats. Misschien komt er op zo'n moment nog een proces bij maar het gaat te snel om te zien. Ik zal proberen om over een uur als de PC weer vasthangt een nieuw screenshot te maken.
        Last edited by Thomas82; 26-05-08, 11:36.

Comment

Het is belangrijk om te weten wélk proces er op de eerste plaats staat.
          Het lijstje wat hier staat is zo onschuldig als een baby .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Het is mij helaas nog niet gelukt om te zien welk proces op het moment dat de PC vasthangt op de eerste plaats van het CPU gebruik staat. Ik heb met de windows XP cdrom de installatiebestanden herstelt in de hoop dat dit het probleem zou oplossen maar dat is helaas niet zo. Wat mij verder wel van belang lijkt om te melden is dat wanneer de PC langer dan 3 uur niet actief gebruikt wordt hij de verbinding met internet verliest. Deze is dan ook niet meer te herstellen. Het enige wat dan helpt is om de PC opnieuw op te starten. Ongeveer 8 maanden geleden zijn wij overgestapt van @Home naar KPN internetplusbellen. Sindsdien geeft deze PC geregeld problemen.

Comment

Ik heb met de windows XP cdrom de installatiebestanden herstelt in de hoop dat dit het probleem zou oplossen maar dat is helaas niet zo.
              Wat bedoel je precies? Heb je Windows XP hersteld of?

De internetverbinding zit los van de PC neem ik aan (op zichzelf staand probleem). Heeft de PC ook kuren sinds IPB dan?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Ik heb hiervoor de System File Checker (System File Checker geeft de beheerder de mogelijkheid om aanwezige systeembestanden te controleren op beschadigingen en deze te vervangen door originele systeembestanden) gebruikt.

Waarschijnlijk is het verliezen van de internetverbinding inderdaad een op zich zelf staand probleem maar het gebeurt wel regelmatig dat wanneer men de PC weer wil gebruiken nadat deze een tijd niet gebruikt is beide problemen aanwezig zijn. Zowel het vast hangen als het niet meer mogelijk zijn van een internetverbinding.

Ik vind het lastig om precies aan te geven wanneer de problemen begonnen zijn omdat ik niet veel gebruik maak van deze PC maar het is wel zo dat de installatie van IPB dusdanig slecht of niet gedaan was door de installateur dat er problemen waren. Dusdanig dat er opnieuw een installateur langs is geweest om alles opnieuw te doen. Overigens klopt het nu nog steeds niet en hebben wij nog steeds niet toegang tot alle functies en mogelijkheden. Zou het kunnen dat dit voor zo'n grote problemen zorgt ?

Comment

Lijkt me niet. Jouw internetverbinding komt met een snoertje jouw PC binnen dat heeft verder niets met instellingen te maken.

Enig idee wat die installateur aan jouw PC heeft gedaan?

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                  Working...
                  X