Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overbeveiligd ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Overbeveiligd ?

beste NUCIA,

ik stel me de vraag of ik niet te veel anti... programma's en toeters en bellen geïnstalleerd heb op mijn stationnetje daar hij wel wat traag begint te reageren ?

Hierbij een overzicht:

Ad-aware
    Spybot search & destroy
    Kaspersky

Spywareblaster

AVG Antispyware

Windows Defender
    Windows beveiliginsgcentrum: Firewall en virusbeveiliging

(Hardware Firewall Robotics)

al deze programma's staan ofwel resident en lopen automatisch van bij de opstart. Indien ze niet automatisch lopen worden deze om de 14 dagen gedraaid.

Welke mogen er van tussenuit of lopen dubbel ?

Alvast dank voor jullie zeer gewaardeerd advies !

Rudy

Oorspronkelijk geplaatst door tutti frutti Bekijk Berichten
    Windows Defender
    Windows beveiliginsgcentrum: Firewall en virusbeveiliging
    Deze twee kun je zoizo wel laten staan deze zijn van windows en werken goed,

die andere programma's die je op je pc hebt staan ben ik verder niet bekent mee.

Ik heb als beveiliging NOD 32 / Windows Defender en Windows Firewall, dit is meer dan voldoende.
    KLIK HIER voor een vergroting!
    (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)

Comment

Ad-aware en Spybot search & destroy,zijn ook hele goede programma's.
      AVG Antispyware is niet langer gratis en wordt (binnenkort) niet meer geupdate.

Oorspronkelijk geplaatst door AVG homepage
      AVG Anti-Spyware and AVG Anti-Rootkit are no longer available
      Important notice
      As AVG Anti-Spyware and AVG Anti-Rootkit are now only included in commercial versions of AVG 8.0. Updates will soon be discontinued.
      If you are still interested in Anti-Spyware and Anti-Rootkit protection, we recommend that you download AVG Internet Security which provides full protection against these threats and many others.
      Zie ook hier.

AVG Antispyware kan je dus eventueel vervangen voor een ander,anitspyware programma
      Last edited by metriod; 26-05-08, 09:58.

Comment

Kies slechts 1 van de volgende programma's;

Ad-Aware
        Spybot search & destroy
        AVG Anti-Spyware.

Ik heb geen advies welke je moet kiezen, ik gebruik ze alle 3 niet.
        Maar als AVG Anti-Spyware binnenkort niet meer gratis is of geüpdate wordt, is de keus al iets makkelijker geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ctrlaltdelete Bekijk Berichten
          Kies slechts 1 van de volgende programma's;
          Ad-Aware
          Spybot search & destroy
          AVG Anti-Spyware.
          zolang ze niet realtime draaien, kan je ze alle 3 houden.
          Algemene regel is : 1 virusscanner (Zeker niet meer, kan problemen geven), maar spywarescanners mag je er meerdere hebben. Natuurlijk moeit je zelf een beetje zien dat je pc niet te traag wordt. Maar als het niet realtime is, maakt dit niet uit.
          De vraag is natuurlijk of je er zoveel nodig hebt... hangt van je surfgedrag enzo af.

Ad-aware --> ad-aware free? zoja is dit niet realtime en kan je dit houden, zoniet heb je ervoor betaald, en hou je het best ook maar
          Spybot search & destroy --> niet realtime, kan je ook houden. Eens om de zoveel tijd updaten en immunizeren
          Kaspersky --> virusscanner , houden
          Spywareblaster --> niet realtime, houden, gewoon om de zoveel tijd eens updaten en nieuwe updates toepassen. Is geen virus of spywarescanner.
          AVG Antispyware --> gaat niet meer geupdate worden, kan dus verwijderd worden

En dan KAN je om de zoveel tijd eens een scan doen, maar als er niet echt iets mis is, is de kans vrij klein dat je een virus hebt(als je al veilig surft).
          Het aantal keer dat je scant is afhankelijk hoe veilig je surft.
          Last edited by EotT; 26-05-08, 23:15.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X