Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opstarten duurt lang.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Opstarten duurt lang.

Goedemiddag,
    Wij hebben sinds een tijdje dat de pc er lang overdoet om op te starten. Ik heb het over een tijd van 02:45 minuten tussen aan zetten en er mee werken.
    wat je ziet is als er een gebruiker is geselecteerd, dat het buroblad snel wordt geladen. Maar dat in het Avast symbool een geel driehoek met zwart uitroepteken verschijnt. Na 01:30 minuut verdwijnt die driehoek en wordt de rest van de opstartitems geladen.
    wat hebben we gedaan;
    Avast verwijderd(met Avast verwijderingstool). Herstart gegeven maar ook dan duurt de opstart even lang( wat dus betekent dat Avast niet het probleem is). Avast terug geinstalleerd.
    Alle software is up to date.
    schijfdefragmentatie.
    Startuplite gebruikt.
    TFC, Ccleaner, Mbam, enkele online scanners laten draaien(er wordt niets gevonden).

Helaas zien we geen verbetering.
    zie ook de 2 bijlagen.
    Wie weet raad?

Alvast bedankt
    Bijgevoegde Bestanden

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar heb je onlangs Daemon tools geïnstalleerd of heb je een ander program geïnstalleerd?
    A.H.
    Niet alleen is belangrijk de weg, die je gaat,
    maar ook het spoor, dat je achterlaat.

Comment

goedeavond Huini041,
      Daemon tools zegt me niets(via "zoeken" gezocht, niets gevonden).

Het is ons pas opgevallen sinds we van Avast 4.8 naar Avast 5 zijn gegaan. Ik had toen een upgrade gebruikt(via de Avast site) en merkte dat de bescherming maar gedeeltelijk was. Toen Avast verwijdert met de verwijderingstool van Avast en na een herstart Avast 5 geinstalleerd. Na de installatie weer een herstart en toen het genoemde probleem. (Je zou gaan denken dat de verwijderingstool een of meer (opstart)bestanden heeft beschadigd?).

Met Avast 4.8 hadden we niet de indruk dat het opstarten zolang duurde.
      Met de 2e pc hebben we deze problemen niet, opstarten gaat snel(ondanks met een Celeron D processor).

Update; ik heb hieronder een log geplaatst.
      De 2e 022-regel staat iets van Cache-daemon. Is dit iets van Daemon tools?

groeten

amiek edit:
      Ik heb je logje verwijderd, logjes mogen alleen in de HijackThis sectie geplaatst en bovendien lijkt jouw probleem me niet malware gerelateerd
      Last edited by amiek; 02-12-10, 19:53. Reden: Log van Hijack This geplaatst

Comment

Verwijder Avast 5 volledig en installeer 4.8 opnieuw.
        Blijft hij dan nog traag?
        Zo ja, dan heb ik geen idee, zo nee, dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan Avast 5.
        Succes.
        A.H.

Comment

Goedemiddag,
          ik heb het volgende gedaan;
          Avast 5 met verwijderingstool verwijderd(in safe mode),
          herstart en Avast 4.8 geinstalleerd.Aantal opstartitems uitgeschakeld.
          Herstart en tijd gemeten; dit gaf geen positief resultaat...
          Avast 4.8 met verwijderingstool verwijderd(insafe mode),
          herstart en Avast 5 geinstalleerd en ook dan weer een aantal opstartitems uitgeschakeld.
          Herstart en tijd gemeten; de eerstgenoemde opstarttijden en gele driehoek(zie 1e post) blijft gelijk.

Kortom of het nu Avast 4.8 of 5.0 is, de opstarttijden blijven gelijk.
          In mijn ogen is Avast niet het probleem maar iets anders...

Heeft er iemand nog suggesties?

Comment

Daemon tools uit je startuplijst halen al geprobeerd?

Comment

Ik heb niets van Daemoon tools op de pc staan(zie bijlage en ook post#3).
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

hoeveel dingen heb je op je harde schijf staan? de hoeveelheid ruimte die je nog over hebt op je schijf kan wat uit maken (hierbij heb ik het over minder dan 5% van de ruimte op de totale schijf die over is.), tenminste dat geld voor tijdens het gebruik, maar bedenk wel dat je computer alle data die je op je schijf hebt moet laden bij het opstarten. als je dan bijv. een schijf hebt van 500 Gig. en 250 Gig. in gebruik hebt moet dat ook allemaal laden.
                Last edited by naam991; 06-12-10, 21:30. Reden: was wat onvolledig
                de beste (legale) site ooit: download.com

Comment

Wij waarderen het bijzonder dat er met ons meegedacht wordt over het probleem.

Zie bijlage van schijfbeheer, er is op de C-schijf ruimte genoeg. De 2e schijf zit er al een paar jaar in. De opstartperikelen is iets van de laatste tijd.

met vriendelijke groeten
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

je kan je ventilator stofzuigen (heb ik ook gedaan bij 8 jaar oude computer, omdat hij steeds uitviel.) en ik zou ook het volume van de schijf nakijken (eigenschappen; extra; volumes controleren) dit spoort de problemen in je schijf op en lost ze op. verder zou ik er toch iets minder hardware aan hangen :P
                    de beste (legale) site ooit: download.com

Comment

Kijk hier eens: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?p=192912
                      Last edited by Huini041; 07-12-10, 19:46. Reden: andere mogelijke oplossing
                      A.H.

Comment

Goedemiddag Huini041,
                        ik heb je link gevolgd en de opstartitem van
                        RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
                        verwijderd. (note; de site castlecops is niet meer in de lucht).

Ik heb dit gedaan via Ccleaner(waarde verwijderd) en herstart, maar het stond erweer.
                        Hierna via msconfig(vink verwijderd) en herstart, ook hier stond het erweer.

Hierna via deze link(http://www.schoonepc.nl/tips-xp/opst...jderen.html)de opstartitems aangepakt en jawel , dit maakt een groot verschil.
                        De tijd is nu 1 minuut tussen aanzetten en ermee werken. Ook bij de andere gebruiker via het register de opstartitems aangepakt.
                        In het register staan nu dat alleen Avast en Comodo(virusscanner en firewall) mee opstarten.

Alleen bij msconfig en Ccleaner kan ik aanvinken en verwijderen wat ik wil, na een herstart staan ze er weer(zie bijlagen)(in het register zijn ze weg).

Blijkbaar staat er ergens anders nog in het register dat deze opstart.(?)
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Nu weet je in ieder geval, wat de oorzaak is, maar waarom het met msconfig (uitvinken) niet lukt, daar heb ik geen verklaring voor.
                          Misschien NvCpl.dll,NvStartup handmatig verwijderen.
                          Last edited by Huini041; 08-12-10, 16:24.
                          A.H.

Comment

wat ik niet begrijp is, dat ik gisteren de opstartitems in het register heb aangepakt zodat alleen Avast en Comodo zouden opstarten. Tot mijn verbazing staat NvCplDaemon weer in die opstartlijst(zie bijlage).
                            Alleen Avast en Comodo stonden er gisteren in.
                            Ook had ik gisteren de opstartitem van word/ office verwijderd. Deze staat er nu ook in(zie bijlage).

Gisteren dus allemaal verwijderd en na een herstart nogmaals gekeken, toen waren ze weg. En nu weer terug.

In msconfig zijn ze niet aangevinkt.
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Als ze in "msconfig opstarten" niet zijn aangevinkt, starten ze niet mee op.
                              Ze blijven wel in het register staan, of je moet het gehele programma verwijderen.
                              Maar als ik het goed begrijp, dan start de pc weer normaal op, dus zou ik het zo laten.
                              A.H.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X