Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Defect zoekprogramma en defragmentatie storing

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Defect zoekprogramma en defragmentatie storing

Hehehe, ik breng jullie meteen al m'n problemen maar, aangezien de mensen op dit forum mij eindelijk verder kunnen helpen, iets wat heel veel mensen NIET kunnen

maaruh, ik heb de volgende twee problemen al erg lang, k ben er dus inmiddels aan gewent geraakt;

1. ik kan het defragmentatie proces niet meer uitvoeren, als ik op
    defragmenteren klik krijg ik het volgende bericht;

Microsoft Management Console

MMC kan het bestand C:\WINDOWS\system32\dfrg.msc niet openen.

Een mogelijke oorzaak is dat het bestand niet bestaat,
    geen MMC-console is, of dat het met een nieuwere versie van MMC is
    gemaakt. Ook is het mogelijk dat u onvoldoende toegangsbevoegdheden
    hebt voor het bestand.

Is hiervoor een oplossing, zoja wat is het?

2. En als ik via het windows zoekprogramma iets wil opzoeken en ik klik dus
    op zoeken in menu start krijg ik het volgende bericht;

Een voor Zoekassistent essentieel bestand kan niet worden gevonden.
    Eventueel dient u de installatie opnieuw uit te voeren.

Is hier ook een oplossing voor? Ik heb bij beide gevallen gen enkel idee wat de oorzaak kan zijn.

iig weer BVD!

Welke Windows gaat het hier om?
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Logfile of HijackThis v1.99.0
      Scan saved at 1:42:58, on 23-12-2004
      Platform: Windows XP SP1 (WinNT...
      Kwam uit zn log .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

hehehe dank je

Comment

Probeer het volgende eens.
          Ga naar:
          Start>uitvoeren>type hier sfc /scannow.
          (let op de spatie achter sfc)
          Klik op OK.
          Windows zal nu gescand worden en eventueel worden er systeem bestanden terug gezet.

Zorg dat de windows Xp cd-rom in de cd-rom drive zit.

Is dit klaar, start de pc opnieuw op en kijk of je kunt Defragmenteren.

Het probleem kan ook voortkomen uit een verbroken associatie met het bijbehorende Windows-component, de Microsoft Management Console. Die associatie zorgt er normaal gesproken voor dat dfrg.msc met de MMC wordt geopend, maar als de koppeling is verdwenen, kan dat voor problemen zorgen. Het is mogelijk dat het euvel zich dan ook bij andere msc-onderdelen voordoet, zoals disk management (schijfbeheer: diskmgmt.msc) en performance monitor (prestaties: perfmon.msc). In dat geval kunt u waarschijnlijk volstaan met het herstellen van die koppeling ('Openen met').

Zoek het bestand dfrg.msc op in de map C:\Windows\system32. Klik erop met de rechtermuisknop en kies voor 'Openen met'. In het venster dat verschijnt selecteert u het programma Microsoft Management Console. Als het niet in de lijst staat, moet u even bladeren naar de juiste locatie (staat in dezelfde system32-map). Zet een vinkje bij 'Dit type bestand altijd met dit programma openen'.
          Bron:
          ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.
          Last edited by Crash; 23-12-04, 22:38.
          Grtz Lex.

Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
          Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
          Branders; Plextor 820SA.

Comment

he Crash,

ik heb beide opties geprobeerd, maar na het scannen via uitvoeren krijg ik nergens bericht van of iets dergelijks.

En als ik het bestand in de map system32 opzoek is het er wel, maar als ik het via openen met... mmc selecteer krijg precies hetzelfde bericht als wanneer ik de defragmentatie wil starten.

Is er niet een manier om dat bestandje van iemand te kopieren of zo?

dank,

Fernandez

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fernandez
              Is er niet een manier om dat bestandje van iemand te kopieren of zo?
              Ik weet niet of het gaat werken, maar ik wil je best Dfrg.msc en MMC.exe sturen.
              (Defragmentatie en Microsoft Managment console)
              Deze moeten beide in de map System32.
              Stuur maar een mailtje naar *mail-adres verwijderd* met een duidelijk onderwerp.(ivm Spamfilter)

Als bijlage kan ik het hier niet toevoegen, het is te groot.
              Last edited by Crash; 28-12-04, 23:02.
              Grtz Lex.

Branders; Plextor 820SA.

Comment

Bestandjes zijn inmiddels verstuurd.
                Grtz Lex.

Branders; Plextor 820SA.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡