Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broertje heeft de harde schijf geformatteerd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Broertje heeft de harde schijf geformatteerd

Hallo,

Mijn broertje heeft een eigen pc die de laatste tijd erg langzaam werd. Nu had hij op Google gelezen dat als je de harde schijf formatteert de pc sneller wordt. Nu heeft hij dus zijn C-schijf geformatteerd waardoor de pc niet meer opstart. Als je de pc nu aanzet zegt hij dat "..DR is missing / Druk op ctrl+alt+del om opnieuw op te starten" (het .. staat voor een letter die net buiten het beeld valt en ik dus niet kan lezen). Deze melding blijft hij constant geven.

Ik heb zelf nog nooit een pc opnieuw geinstalleerd en weet niet wat ik hiermee moet doen. Ik had toevallig nog een Windows XP SP2 cd liggen (heeft de pc winkel ooit eens hier vergeten), deze heb ik in de pc gestopt en vanaf die cd opgestart. Hij geeft echter 2 mogelijkheden : Nieuwe installatie of een oude installatie repareren. Ik ging ervan uit dat de schijf helemaal leeg was en koos de eerste optie, hij gaf hierna echter aan dat op beide partities nog data stond en het met handiger leek als ik deze ook herstelde. Ik heb daarop de pc opnieuw gestart en toen voor optie 2 gekozen (oude installatie repareren). De Windows herstelconsole gaf me een aantal opties, ik heb voor Fixboot gekozen (de rest kon ik niet lezen omdat deze allemaal net buiten het scherm vielen).

Nu start de pc nog steeds niet op, weten jullie hoe ik de oude installatie kan herstellen? Data-behoud is niet noodzakelijk (maar wel wenselijk), dus de pc helemaal opnieuw installeren zou ik geen probleem vinden.

Groeten,

Mohawkje2

Je start op met de XP-CD in de lade en Windows begint met bestanden te laden om uiteindelijk in een scherm te komen waar je kan kiezen tussen:

1 - Windows installeren
    2 - Windows herstellen (druk op R)
    3 - De Herstelconsole verlaten

Kies hier voor 1 - Windows installeren
    (Mogelijk moet je de "Licence Agreement" goedkeuren....)

Je komt nu in een volgend scherm waar je 2 keuzes hebt:

1 - Windows installeren
    2 - gekozen Windows installatie Herstellen

Kies hier voor 2 - Windows installatie Herstellen

Er wordt nu een volledige nieuwe installatie van Windows OVER je bestaande Windows gezet, maar je instellingen, programma's en eigen bestanden worden niet geraakt.
    Dit is dus een volledige vervanging van enkel je Windows bestanden.

Let wel! Alle eerder geïnstalleerde updates worden verwijderd.
    Ook de drivers worden naar de originele versie teruggezet.
    Het is mogelijk dat je opnieuw Windows dient te reactiveren. Na de repair install dien je alle updates opnieuw te downloaden.
    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Hoi Emphyrio,

Na het accepteren van de Licence Agreement krijg ik een scherm waar 3 partities weergeven worden. Ik krijg deze keuzes :

- Windows installeren in de gekozen partitie
      - Een partitie in een niet-gepartitioneerde ruimte maken
      - Geselecteerde partitie verwijderen

Welke optie moet ik kiezen?

Groeten,

Mohawkje2

Comment

- Windows installeren in de gekozen partitie
        Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
        E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Hoi Emphyrio,