Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen na herinstallatie van WindowsXP met SP3.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen na herinstallatie van WindowsXP met SP3.

Tijdens de patchdinsdag van 12 juli 2013 werden een aantal updates niet geinstalleerd. Wat ik ook probeerde, telkens bleek dat het om de installer ging. Herstel via FixIt ging ook niet vanwege foutmeldingen over de installer.

Daarom maar besloten om de CD met WindowsXP met SP3 te gebruiken om Windows te herstellen.

Na het opstarten vanaf de CD gekozen om de installatie via optie 1 (Windows installeren) en daarna de softwareovereenkomst te accepteren om vervolgens met optie 2 (gekozen Windows installatie herstellen) verder te gaan.

Tijdens de installatie de originele productcode ingegeven. Na afloop start de PC opnieuw op en dan begint de ellende.

Na het aanmelden komt een keuzescherm, met de vraag of Windows nu geactiveerd moet worden. Dit kan beantwoord worden met nu activeren of later. Wat ik hier ook kies, er komt daarna de foutmelding dat scripts niet is ingeschakeld. Hierna komt weer het aanmeldscherm en daarna het scherm met de vraag om te activeren.

Via zoeken op de Microsoft website een aantal oplossingen gevonden, zoals een andere gebruiker aanmaken en ActiveX aanpassen in InternetExplorer en dat allemaal via de veilige modus. Wat ik ook probeer, niets helpt. Na aanmelding komt telkens het scherm inzake de activatie en kom ik niet verder.

Ik hoop dat er een oplossing is.

Alvast bedankt, Ruud Arnold.

Dag Ruud Arnold,

Probeer dit eens.

1. Klik op Start, klik op uitvoeren, typ regedit klik op OK.

2. Zoek en klik op de volgende registersubsleutel: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0

3. In het rechterdeelvenster dubbelklikt u op 1400, typt u 0 in het vak Waardegegevens en klik op OK.

4. Zoek een vermelding Security_HKLM_only in dezelfde registersubsleutel.
    Als deze vermelding aanwezig is en de waarde 1 heeft, gaat u als volgt te werk: In het rechterdeelvenster dubbelklikt u op Security_HKLM_only, typt u 0 in het vak Waardegegevens en klik op OK.

5. Sluit Register-Editor.

Mvg,

Owner

Comment

Bedankt voor de reactie, maar helaas helpt dit ook niet, want deze waarden staan al in het register.
      Er zijn ook nog registersubsleutels met een 1, 2, 3 en 4. Zijn die te veel of zo?
      Inmiddels ben ik al verder gegaan en heb opnieuw een WindowsXP met SP3 schijf gemaakt met het programma nLite.
      Nu blijft de installatie weer hangen op het invoeren van de licentiesleutel. Alleen nu met de melding dat de sleutel ongeldig is, terwijl dit toch de sleutel is die op de PC gebruikt is en ook op de sticker staat.
      Wordt op de PC soms bijgehouden hoe vaak je deze sleutel gebruikt om te activeren?
      Ook al geef ik aan dat ik later wil activeren, dit scherm om de sleutel in te geven, blijft maar komen, oftewel in een loop.
      Ik weet niet of er nog iets gered kan worden, zo niet, is het dan verstandig om bijv. ubuntu te installeren?
      Met vr. groet, Ruud Arnold.

Comment

Beste Ruud Arnold,

Vaak is het ook het probleem met de tijd, zou je eens willen controleren of jouw tijd op de computer wel correct staat.
        Werkt dat ook niet, dan raad ik je inderdaad aan om het OS (Besturingssysteem) opnieuw te installeren.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag.

Mvg,

Owner

Comment

Hallo Owner.
          Als ik de PC opstart, dan wordt de eerder afgebroken installatie weer uitgevoerd en gaat dan verder met Windows installeren. Daarna komt weer het scherm om de productcode in te geven. Wat ik daar ook doe, ingeven van de productcode "geeft als melding dat de code fout is en niets invullen loopt weer naar het scherm om de productcode in te geven.
          Als ik op wil starten in veilige modus voor deze installatie (XP home) dan begint het feest van de installatie weer van voren af aan.
          In de veilige modus kan ik ook nog kiezen voor Windows met SP1. Als ik die kies, dan zie ik dat datum en tijd correct is. Als ik vervolgens de PC opnieuw opstart, dan kom ik op het scherm om te kiezen hoe/wat ik wil opstarten.
          Kies ik hier voor het starten van Windows SP1, dan wordt de PC "gewoon" gestart. Alleen dan zijn een aantal apparaten in apparaatbeheer niet goed, zoals USB en Ethernet. Ik kom dus niet op Internet.
          Is er via deze omweg nog iets te herstellen op de Windows XP Home kant? Bijvoorbeeld het uitschakelen van de installatie.
          In de week voordat alles fout ging, had ik toevallig ook nog van het complete register een backup gemaakt, kan daar nog iets mee gedaan worden?
          Als er geen oplossing meer is, ga ik de C schijf kopieren naar de D schijf. Daarna zal ik opnieuw Windows gaan installeren nadat C geformatteerd is. Alleen dat doe ik dan allemaal na de vakantie.
          Met vr. groet,
          Ruud.

Comment

Beste Ruud Arnold,

Ik zelf zou geen ander oplossing meer kunnen verzinnen dan een nieuwe installatie uitvoeren of proberen te herstellen met een Recovery CD.
            Misschien zijn er anderen op dit forum die wel weten hoe je dit kunt voorkomen.
            Mijn antwoord blijft voor nu bij het uitvoeren van een nieuwe windows installatie.

Mvg,

Owner

Comment

Bedankt voor de adviezen.
              Helaas bleef alleen over om Windows XP er opnieuw op te zetten na een format.
              Tot nu toe draait alles weer goed.
              Dit item gaat op opgelost.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X