Mededeling

Collapse
No announcement yet.

XP Systeemherstel en Veilige modus werken niet

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• XP Systeemherstel en Veilige modus werken niet

Ik heb een XP computer die nog steeds goed voldoet maar sinds een week of 2 bevriest mijn bureaublad + cursor af en toe. Dat gebeurt vaak na het opstarten uit slaapstand. Ik probeerde het met Systeemherstel op te lossen maar dat lukt niet, ook herhaalde pogingen naar een andere datum haalden niets uit. Dus heb ik het in Veilige Modus geprobeerd maar ook dat lukte niet en ik kreeg een blauw scherm met deze foutcode te zien:
    STOP: 0x0000007B (0xF789E524, 0xC0000034,0x00000000, 0x00000000)
    Ik heb een volledige scan met MBAM uitgevoerd maar er werd niets bijzonders gevonden.
    Wie helpt? Alvast zeer bedankt!
    osi

Combineer [windowstoets & r] -> typ: sfc /scannow, een opdracht om de integriteit van de systeembestanden te testen.

Kijk ook hier om de problemen te onderzoeken.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Lukte slaapstand eerst wel? Probeer anders deze repair van Microsoft.
      Interesse in antivirus producten en malware? Check dan deze link eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
        Combineer [windowstoets & r] -> typ: sfc /scannow, een opdracht om de integriteit van de systeembestanden te testen.

Kijk ook hier om de problemen te onderzoeken.
        Bedankt Dorado,
        Scannow heeft niet geholpen; de aanwijzingen op Zeelandnet gaan mij helaas boven de pet..
        Mijn indruk is dat ik het Veilige modus probleem eerst aan moet pakken. Dan kan ik Systeemherstel uitvoeren en is de zaak waarschijnlijk opgelost.
        Heb je een oplossing voor het Veilige modus-probleem?
        Groet, osi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roxy90 Bekijk Berichten
          Lukte slaapstand eerst wel? Probeer anders deze repair van Microsoft.
          Bedankt Roxy90,
          Slaapstand werkte feilloos. Welke repair bedoel je? Er staan er nogal wat..
          Verder zoals ik ook Dorado meldde denk ik dat ik het beste eerst het Veilige modus-probleem kan aanpakken.
          Dan kan ik Systeemherstel uitvoeren en is de zaak waarschijnlijk opgelost.
          Heb je een oplossing voor het Veilige modus-probleem?
          Groet, osi

Comment

Heb je onlangs iets aan de BIOS settings veranderdt of een hardware verandering doorgevoerd?

0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Windows lost access to the system partition or boot volume during the
            startup process. Typical causes: Installing incorrect device drivers
            when installing or upgrading storage adapter hardware, or a virus.
            Heb je nog de beschikking over de Windows XP DVD? (géén recovery)
            Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
            E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

XP-Systeemherstel-en-Veilige-modus-werken-niet

Oorspronkelijk geplaatst door Emphyrio Bekijk Berichten
              Heb je onlangs iets aan de BIOS settings veranderdt of een hardware verandering doorgevoerd?

Nee, ik heb niets veranderd, in ieder geval niet bewust.

Heb je nog de beschikking over de Windows XP DVD? (géén recovery)
              Ja, die heb ik zeker!
              osi
              Last edited by osi; 15-10-13, 20:27.

Comment

Als je de Windows XP DVD nog hebt kan je overwegen om een Inplacement Repair te doen.

Je start op met de XP-CD in de lade en Windows begint met bestanden te laden om uiteindelijk in een scherm te komen waar je kan kiezen tussen:

1 - Windows installeren
                2 - Windows herstellen (druk op R)
                3 - De Herstelconsole verlaten

Kies hier voor 1 - Windows installeren
                (Mogelijk moet je de "Licence Agreement" goedkeuren....)

Je komt nu in een volgend scherm waar je 2 keuzes hebt:

1 - Windows installeren
                2 - gekozen Windows installatie Herstellen

Kies hier voor 2 - Windows installatie Herstellen

Er wordt nu een volledige nieuwe installatie van Windows OVER je bestaande Windows gezet, maar je instellingen, programma's en eigen bestanden worden niet geraakt.
                Dit is dus een volledige vervanging van enkel je Windows bestanden.

Let wel! Alle eerder geïnstalleerde updates worden verwijderd.
                Ook de drivers worden naar de originele versie teruggezet.
                Het is mogelijk dat je opnieuw Windows dient te reactiveren.
                Na de repair install dien je alle updates opnieuw te downloaden.

Comment

XP-Systeemherstel-en-Veilige-modus-werken-niet

Emphyrio, dank voor je uitvoerige antwoord. Ik weet niet of ik dit wel tot een goed einde kan brengen en durf het eigenlijk niet aan..

Intussen is via mijn Kapersky Rescue Disk gebleken dat er wel degelijk een Trojan in de PC zit, hoewel MBAM die niet zag:
                  HEUR: Exploit.Java.Generic. Daar zitten 218 'objects' in van dit soort:
                  Dat/Sun/Java/Deployment/cache/6.0/ 15/3869894f-174532aa.
                  De staart, vanaf 6.0, verandert per object. Zie de foto hieronder

Probleem is echter dat Kapersky ook gedeeltelijk geblokkeerd is: in het Main Application Window zijn de toetsen 'Quarantine' en 'Report' geblokkeerd.
                  Ik heb slechts 12 'Objects'in Quarantine gekregen maar kan ze niet desinfecteren.
                  Verder heb ik met de Kapersky Windowsunlocker geprobeerd om de Veilge Modus op gang te krijgen maar ook dat lukte niet.
                  Misschien is er met Combofix iets te bereiken, maar dat durf ik alleen onder jouw begeleiding!

Click image for larger version

Name:	Kapersky.JPG
Views:	2
Size:	199,0 KB
ID:	1067312

Groet, osi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door osi Bekijk Berichten
                    Misschien is er met Combofix iets te bereiken, maar dat durf ik alleen onder jouw begeleiding!
                    En in de juiste sectie: Hulp bij Virusinfecties
                    Maak daar een nieuw topic aan en verwijs even naar dit topic.

Topic in behandeling genomen: http://www.nucia.eu/forum/threads/71...us-werken-niet
                    Last edited by Emphyrio; 19-10-13, 16:34.

Comment

Working...
                    X