Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows XP (her)installatie eindigt in crash en BSOD (ook na reboot)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows XP (her)installatie eindigt in crash en BSOD (ook na reboot)

Hallo lezer

Ik heb een probleem met de installatie van XP Pro op mijn Amilo A3667G (Turion64 processor). Door een defect heb ik de harde schijf vervangen (PATA 100 Gb).

Het (her) installeren van Windows XP gaat goed tot bijna het einde, dan crash het systeem en volgt een reboot na de bios setup info: het scherm met opties o.a. Veilige mode / Windows opnieuw te starten. Na selectie van een van de twee opties zie ik zeer kort het Windows Start venster met de vlag. Vervolgens zeer kort het BSOD:

“Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
    Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer terug opstarten.
    Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen
    uitvoeren
    Controleer de computer op virussen.
    Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geïnstalleerd.
    Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten.
    Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de
    computer vervolgens opnieuw op.
    Technische informatie … “ (vervolgens scherm zwart en reboot waarna dit zich weer herhaalt, etc.)

Ik heb de harde schijf, controller en andere hardware met een Linux live-cd testprogramma getest.
    Heb ook nog een andere PATA Harddisk met werkende XP installatie gemonteerd: hetzelfde scenario!
    Ook het geheugen nog geswapped: geen resultaat.
    Na veel ge-google denk ik dat het te maken heeft met de controller instelling, maar in de bios kan ik niets veranderen aan de harddisk instellingen.

Misschien heeft iemand een tip voor mij.

Groet,
    Ko

Heb je wel de autodetect functie aan het werk gezet in de BIOS?
    Zo niet, ziet het systeem de oude harde schijf nog.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ja die staat aan. De bios disk info van de nieuwe schijf wordt getoond bij
      het boot-en. tnx.

Comment

Jumpers correct geplaatst?

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Dorado / e.a.,

Na de oliebollen etc. eergisteren de draad weer opgepakt. Ik heb een andere versie van Windows
          geprobeerd (Home) en na installatie wel reboot. Toen begon ik de Pro CD te verdenken.
          Andere CD met PRO geinstalleerd: bingo.
          Conclusie: de oplossing was eenvoudiger als ik eerst dacht.

Bedankt voor het meedenken en (nieuwjaars)groet,

Ko

Comment

Working...
          X