Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke programma's onder XP draaien ook onder Windows 7

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Welke programma's onder XP draaien ook onder Windows 7

Wat is beter: een upgrade van XP naar Windows 7 of een volledige nieuwe installatie van Windows 7?

Hoe kan ik op mijn huidige pc met XP zien welke van de aanwezige software ook geschikt is voor 7?
    sigpic

Dat laatste zou ik ook graag willen weten. Nu is het zo dat al mijn programma's die ik in XP gebruik ook op Windows 7 werken. Hardware is een andere zaak. Ik heb een printer en een webcam die niet in Windows 7 werken.

Comment

Een clean install van W7 is beter.

In principe kan je alle Windows XP tools draaien op een Windows 7.(upward compatible)
      Er bestaat immers zo iets als een "compatibiliteits mode, de welke je zef kan instellen door rechts te klikken op een exe.
      en Eigenschappen te kiezen.

Click image for larger version

Name:	Naamloos.png
Views:	1
Size:	34,2 KB
ID:	1067487
      Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
      E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Wat is het risico als ik wel mijn XP update naar Windows 7 en Microsoft Office 2003 blijf gebruiken?
        sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pejovi Bekijk Berichten
          Wat is het risico als ik wel mijn XP update naar Windows 7 en Microsoft Office 2003 blijf gebruiken?
          Een XP update is voor XP en niet voor enig ander Operatings Systeem.
          Of bedoel je een upgrade?

Comment

Bedankt voor het op de vingers tikken...maar ik hoop dat mijn vraag toch duidelijk was?
            Kan ik Microsoft Office 2003 blijven gebruiken met Windows 7 (omdat de updates - of zijn het upgrades) hier ook niet meer plaatsvinden.
            sigpic

Comment

Is er niemand onder de experts die mij, een oudere met de status beginner, kan helpen met deze vraag:

En dan moet 'update' waarschijnlijk 'upgrade' zijn; maar een kniesoor die daarop let toch???
              sigpic

Comment

Is er niemand onder de experts die mij, een oudere met de status beginner, kan helpen met deze vraag:

En dan moet 'update' waarschijnlijk 'upgrade' zijn; maar een kniesoor die daarop let toch???
                Excuseer ?

Wanneer U vind dat ik een "kniesoor" ben, dan hoeft U niet verbaasd te zijn dat je op je honger blijft zitten, nietwaar?
                Er is een wereld van verschil tussen een update en een upgrade. Maar dat blijkt voor u hetzelfde te zijn.

Voor de rest lijkt me je vraag reeds beantwoordt te zijn: zie http://www.nucia.eu/forum/threads/71...l=1#post691011

MS Office 2003 zal werken op een Windows 7, maar..... je moet wel in je bits blijven zitten.
                Ik neem aan dat je XP x32 bits is, dus upgraden naar Windows 7 32 bits.
                En er is wel degelijk een verschil tussen 32 of 64 bits (maar een kniesoor die daar op let, toch ? )
                Last edited by Emphyrio; 28-01-14, 10:19.

Comment

Begrijp dat deze vraag niet gaat lukken en sluit deze dan ook...
                  sigpic

Comment

Begrijp dat deze vraag niet gaat lukken en sluit deze dan ook...
                    deze is terdege beantwoord . Zie vorige post.

Comment

Je zult van deze domme computergebruiker geen last meer hebben. Je kunt mijn account verwijderen uit jullie bestand. Dat lukt mij als 'beginner' niet zelf. Dus doe me een plezier en verwijder alles s.v.p. voor mij.
                      sigpic

Comment

Pejovi, misschien zie je dit niet meer, maar ik ben ook een oude (77) beginner en versta de volledige uitleg. En ik zou het verschrikkelijk vinden dat door mensen zoals jij, de fantastische helpers hier de moed zouden opgeven!

Comment

Dat vind ik knap... Ik kan nog steeds niet het antwoord op mijn vraag vinden.

Deze was: Wat is het risico als ik wel mijn XP update naar Windows 7 en Microsoft Office 2003 blijf gebruiken?

Dat ik Office 2003 kon blijven gebruiken was duidelijk maar de vraag was het 'risico' omdat ook voor Office 2003 geen support meer wordt gegeven na het stoppen van XP.
                          Omdat het oorverdovend stil bleef na mijn fout v.w.b. de update en upgrade en ik pas weer antwoord kreeg nadat ikzelf reageerde werd ik hiervan niet blij.
                          En gezien mijn donaties die ik in het verleden heb gedaan heb ik altijd veel plezier beleefd aan dit forum....
                          sigpic

Comment

En het antwoord was dat je bedoeld 'UPGRADEN'. Updaten wil zeggen de laatste nieuwe verbeteringen aan XP laden. Dus dat blijft XP. UPGRADEN wil zeggen dat je XP VERANDERD in Windows 7. Dat kan met een UPGRADE schijf, maar gewoonlijk doet men beter een totaal nieuwe installatie. Als jij de schijf van Office 2003 hebt, kan je die daarna gewoon installeren. Normaal werkt ze nog, maar of er nog updates (verbeteringen) gaan voor komen weet ik niet. Dat kan je even Googlen en daar lees ik dat er nog updates zijn. Dus geen probleem.

Comment

Fijn... bedankt voor het duidelijke antwoord.
                              sigpic

Comment

Working...
                              X