Mededeling

Collapse
No announcement yet.

XP-Modus binnen Windows 7 veilig na 8 april?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• XP-Modus binnen Windows 7 veilig na 8 april?

Ik heb al een paar jaar Windows 7 en XP draaien in de XP-modus (Windows Virtual PC), omdat ik enkele programma's wil blijven gebruiken die niet met Windows 7 overweg kunnen. Ik ga niet het internet op met XP, maar heb er wel Avira (gratis) en MBAM (betaald) op geïnstalleerd. Evenals IE (8) en Chrome, die ik overigens niet gebruik. Ik begrijp dat Avira nog 1 jaar ondersteuning geeft.

Ik wil XP graag blijven gebruiken, ook na 8 april. De veiligheid van mijn pc als geheel staat hoog in mijn vaandel. Graag hoor ik jullie advies over mijn volgende vragen/dilemma's:

1. Kan ik XP gewoon zo blijven gebruiken of moet ik het afkoppelen van internet?
    2. Als ik XP geen verbinding meer laat maken met internet is mijn Windows 7-systeem dan veilig?

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie respons.

Als je in Virtual PC draait, kun je geen gevaar lopen, tenzij je Virtual PC niet updatet.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Tevens zou ik Virtual PC geen verbinding met het internet laten maken.
      En zeker niet via je Host.
      Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
      E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties.
        Graag wil ik dat jullie me wat verder helpen met jullie tips. Ik ben op dit gebied nogal onbekend.

@ dorado
        Ik heb nog nooit Virtual PC geupdatet. Hoe kan ik dit doen?
        Mijn versie van Windows XP Mode.vmcx (dit is toch Virtual PC?) kan ik niet vinden. Ik heb 'm in december 2013 opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Vanwege gigantische problemen met Windows-update van XP die later bij Microsoft bleken te liggen.

@ Emphyrio
        Ik heb even zitten zoeken en vermoed dat het afsluiten van internet als volgt gaat:
        - Beheerder/Virtuele Machines/Windows XP Mode.vmcx ---- Instellingen --- Netwerken --- Adapter 1 keuze zetten op "niet verbonden". Nu staat Adapter 1 op "Gedeelde netwerken (NAT)". Heb ik je zo goed begrepen?

hartelijke groet, Schorl

Comment

Bij mij (ik gebruik VMWare) staan deze op uitgeschakeld. Niet gedeeld dus.
          Op die wijze kan de gast (Virtual PC/VM Ware) geen gebruik maken van mijn (Host) internet verbinding.

Hij is dus verplicht zelf een internet verbiding op te zetten en heeft géén contact met mijn "Host" systeem.

Hoe dat met Virtual PC gaat weet ik niet.
          Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
          E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Ik heb de internet-afsluiting van XP-Modus via het forum "microsoft answers" uitgevonden.

Virtual PC kan je van internet afsluiten via Instellingen-Netwerken en dan de optie "Niet verbonden" kiezen. Die instellingen kan je op 2 manieren vinden. In XP-modus vind je ze via Extra - Instellingen. Of vanuit Verkenner - Beheerder - Virtuele Machines rechtsklikken op het bestand Windows XP Mode.vmcx, waar Instellingen een van de opties is.

Ik weet alleen nog niet zeker of ik hiermee Virtual PC / XP-modus afdoende het geïsoleerd binnen Windows 7. Weten jullie dit?

Comment

Working...
            X