Mededeling

Collapse
No announcement yet.

harde schijf andere pc in pc gehangen, maar kan bepaalde mappen niet openen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• harde schijf andere pc in pc gehangen, maar kan bepaalde mappen niet openen

hallo nucianen,

vrijdag wou ik aan het werk op mijn pc op het werk, toen die helemaal niets meer deed (geen stroom).

die pc word aan gewerkt, maar heb de bestanden nodig van die pc.
    dus heb ik de harde schijf in mijn prive toestel gehangen en dacht ik kopieer ff alle bestanden die ik wil hebben.
    punt is alleen dat ik de melding krijg dat die map niet bereikbaar is ( f:documents/setting/gebruiker is niet toegankelijk, u begrijpt me wel vandaar die afkorting...).

rechtermuisknop heeft echter geen mogelijkheid tot nemen van eigenaarsschap.

iemand een idee hoe ik nog op het oude bureaublad kan komen? (daar staan die bestanden die ik nodig heb).
    ik heb volgens mij de lokatie van mijn documenten op een andere partitie gezet toen, om gegevens te beveiligen in geval van crash windos... zou dat nog van invloed kunnen zijn?

groeten

mvl

Start je pc eens op met een Hirens's Boot cd of een Ubuntu cd waardoor je mss wel toegang kan krijgen tot die schijf.
    Last edited by dorado; 07-05-14, 10:02.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

hiren`s boot cd? ok... heb cd gemaakt, en eens een beetje gekeken, maar ik vind het en beetje spannend hoor. geen id hoe ik die moet gebruiken...
      heb je een tutorial? n miss eentje specifiek voor mijn probleem?

Comment

Hier staat een goede tutorial in het Nederlands.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

hoi dorado,

een kennis van me opperde het idee om de master hard disk eens van het stroom af te halen en de andere schijf eens op te proberen te starten in veilige modus.
          dat heeft gewerkt, hij startte op en ik kon de data bereiken op het bureaublad.
          uiteraard alles gekopieerd met een usb stickie.
          weer wat geleerd.
          dus dit topic kan op slot.

bedankt voor je hulp!

groeten

mvl

Comment

Working...
          X